El Liceu comença el 2019 amb un èxit de públic aclaparador i entrades exhaurides per gaudir de l'emoció intensa de 'Madama Butterfly', la popular òpera de Giacomo Puccini que plasma la tragèdia de la geisha Cio-Cio San. El coliseu de la Rambla recupera per a l'ocasió el funcional i discret muntatge de Moshe Leiser i Patrice Caurier que van estrenar el 2006, una coproducció del Covent Garden de Londres i el coliseu de la Rambla ambientada en un Japó de postal, tan tòpica que fins i tot inclou vistes del port de Nagasaki en el primer acte.
El director italià Giampaolo Bisanti aposta pels colors exòtics i ressalta la inspirada vena melòdica pucciniana en una vigorosa lectura, encara que el fragor orquestral no posa les coses fàcils a algunes veus del notable elenc. Triomf espectacular, en el seu debut liceista, de la soprano armènia Lianna Haroutounian, memorable i emotiva Cio-Cio San, d'accents intensos que creix sense sensibleries a mesura que la seva destinació tràgica va prenent cos en l'escena i en la música.
En la resta del repartiment, dominat per veus espanyoles, destaca el potent Pinkerton del tenor Jorge de León, de fraseig poc refinat, però amb aguts d'impacte; el baríton Damián del Castillo és un Sharples d'accents nobles, lírics i sobris, i la mezzosoprano Ana Ibarra ofereix una càlida, musical i emotiva Suzuki. Molt ben perfilat el Goro del tenor francès Christophe Mortagne i bona actuació del cor en la preciosa escena a bocca chiusa.