
Sónar 2015: el cartell per dies
Tota la programació del Festival de Música Avançada i New Media Art, que se celebra del dijous 18 al dissabte 20 de juny, el Sónar de Dia a Fira Montjuïc i el Sónar de Nit a Fira Gran Via l'Hospitalet.
El Sónar, Festival de Música Avançada i New Nedia Art va néixer el 1994 i continua fidel a la fórmula dels inicis: una mescla explosiva de propostes experimentals per cultivar alimentar la matèria grisa i de pop electrònic ballable i 'clubbing' hedonista per suar generar endorfines, un parc d'atraccions per a nens grans curiosos que us estimularà les sinapsis i us divertirà a parts iguals, la mare de totes les festes amb coartada intel·lectual.
Sónar 2015: Hot Chip + Arca & Jesse Kanda + Autechre + Kindness...
L'edició 22 del Festival Internacional de Música Avançada i New Media Art de Barcelona arrenca amb el Sónar de Dia a la Fira de Montjuïc amb propostes com la del ballable quintet britànic Hot Chip liderat per Alexis Taylor i Joe Goddard, habituals del Festival, que presenten el seu sisè disc, 'Why make sense' (2015) per partida doble: dijous tancant el Sónar de Dia i l'endemà al Sónar de Nit; Arca, projecte d'un joveníssim productor nascut a Caracas que ha seduït a grans noms com FKA Twigs o Kanye Westque i que ha creat un so nou i propi que traça un possible camí inèdit per a l’electrònica del futur; Autechre, un dels duos més admirats i respectats de l'electrònica abstracta i experimental, els quals tornaran al Sónar gairebé dues dècades després del seu únic concert al festival el 1996; el britànic Kindness, paça clau del synth pop actual; Double Vision, espectacle que uneix els sons del productor alemany Atom™ amb les imatges i el disseny lumínic de l'artista australià Robin Fox; J.E.T.S., projecte que uneix a dues de les personalitats més excèntriques i clarividents de la dance music del nostre temps: Jimmy Edgar i Travis Stewart (aka Machinedrum). No faltarà representació de l'escena de casa nostra, com els valencians Jupiter Lion i el seu cosmic kraut.
Sónar 2015: Squarepusher + Owen Pallett + Floating Points + KTL...
La segona jornada del Sónar de Dia ens porta noms com l'aclaparador concert del britànic Squarepusher, que estrena nou àlbum, 'Damogen furies' (2015) en un potent xou de destacat contingut audiovisual; la segona actuació dels festius Hot Chip; el prodigiós canadenc Owen Pallett, conegut tant pels seus arranjaments per a cordes i el seu talent al violí com també com a productor, vocalista i compositor de múltiples recursos i visió panoràmica; Floating Points, DJ, productor i co-fundador del segell britànic Eglo Records, expert en unir house, soul, hip hop i jazz de mil maneres diferents; KTL, projecte on s'amaguen dues de les figures més rellevants de l'avantguarda sonora del nostre temps: Peter Rehberg, també conegut com a Pita, responsable d’Editions Mego, i Stephen O’Malley, líder del grup de drone-metal Sunn O))); el festival també rebrà a Arthur Baker, un dels productors més llegendaris dels orígens de l’electro, el hip-hop i l'electrònica; el techno emotiu i ballable de Kiasmos, produït per Ólafur Arnalds i Janus Rasmussen (Bloodgroup) o el jove productor britànic Vessel, expert en explorar territoris sonors complexos.
Sónar 2015: Skrillex + Die Antwoord + A$AP Rocky + Róisín Murphy...
Quan la nit cau a Barcelona, el Sónar es trasllada de la Fira de Montjuïc a la Fira Gran Via per fer-nos ballar fins que surti el sol amb directes i sessions com les que protagonitzaran dos 'superstar DJ' com són Skrillex i Jamie xx; habituals dels festival com els sud-africans Die Antwoord o Hot Chip (segona actuació del festival); l'ex-Moloko Róisín Murphy, que presenta el seu nou àlbum, 'Hairless toys' (2015); Sophie, que recentment ha col·laborat i conquistat a grans noms com Madonna, Diplo i Nicki Minaj amb el seu colorisme i els seus ritmes adscrits a la corrent de la PC Music; A$AP Rocky, carismàtica estrella del hip-hop que arribarà al Sónar per presentar el seu nou àlbum, 'At.Long.Last.A$AP' (2015). L'MC de Harlem va obtenir un enorme èxit de crítica i públic amb els seus dos primers discos, la mixtape 'Live.Love.A$AP' (2011) i l'LP 'Long.Live.A$AP' (2013), amb Skrillex, Drake i Kendrick Lamar entre d'altres col·laboradors. Rocky també ha participat en 'tracks' d'altres noms clau del 'mainstream' actual, com Rihanna, Justin Timberlake i Lana Del Rey.