Si us agrada la música que texeix ponts entre el passat i el present, la música clàssica i la tradicional, les Sordina Sessions us tocaran les tecles. La tercera entrega del cicle pitja el pedal del piano a La (3) d’Apolo el 29 de juny a les 12 h amb dues veus singulars de l’escena contemporània: el barceloní Castell Embruixat i l’estoniana establerta a Londres Hanakiv. Una proposta coproduïda pel pianista Jaime del Adarve i l’estudi Sol de Sants, que continua apostant per la música com a espai compartit i íntim, on el silenci pesa tant com la melodia.
Autors plens de matissos
Guillermo Martorell, àlies Castell Embruixat, debuta amb un projecte que neix de les ombres i les cintes de cassette per florir en una electrònica fantasmagòrica i pausada. Després d'anys col·laborant amb artistes com Maria Rodés o Mazoni, ara reivindica una veu pròpia que beu del cinema i l'experimentació. Amb un directe pensat per a escoltar amb atenció, arriba al Sordina poques setmanes després de publicar el seu àlbum homònim.
Per la seva banda, Hanakiv combina l’herència nòrdica amb el dinamisme londinenc. El seu disc Goodbyes, publicat per Gondwana Records, dibuixa paisatges emocionals amb influències que van de Björk a Arvo Pärt. Els seus directes són un viatge on la música clàssica, l’ambient i l’electrònica conviuen amb naturalitat, com si el bosc bàltic i el trànsit de la city poguessin sonar junts.
Sessions Sordina
El Piano Day va encetar aquest projecte, Sordina, que ha creat un espai per al diàleg sonor entre creadors de procedències i estils diversos amb el piano com a protagonista. Cada sessió és una invitació a la calma, a la descoberta i a la connexió. A més, el format es complementa amb les Sordina Talks, converses íntimes amb els artistes, conduïdes pel mateix Del Adarve i enregistrades per furious_.
Deixeu-vos anar per les escales musicals, amunt i avall, d'aquests dos mestres del teclat i la composició! Aquí podeu comprar les entrades.