Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

3.000 euros al dia costa netejar els grafits del metro

Escrit per
Marc Andreu
Publicitat

Els vagons de metro pintats (embrutats) ja formen part de l'estètica 'underground' i urbana de les ciutats. Hem normalitzat firmes, lletres gegants i vidres ennegrits per l'efecte de l'esprai i quasi se'ns faria estrany que no fos així. Delinqüència normalitzada o art urbà exercint la seva naturalesa anàrquica?

Sigui el que sigui, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha ficat xifres a les conseqüències d'haver de netejar freqüentment les pintades dels vagons. Segons les dades que facilita el diari 20minutos.es el cost que suposa eliminar el pas dels grafiters pel subsòl de la ciutat és de més d'un milió d'euros l'any (1,2M l'any 2017), que suposen 3.315 euros al dia i quasi 9.000 hores de treball per extingir un total 34.378 m2 de grafits entre interiors i exteriors dels cotxes i estacions. A més TMB apunta que els vàndals cada vegada actuen d'una forma més organitzada, nombrosa i ficant en perill la seguretat dels treballadors i passatgers. 'Les protagonitzen encaputxats amb armes i en moltes ocasions el seu objectiu és robar emissores o claus, inhabilitar sistemes de seguretat i destrossar portes i reixes' assenyalen en aquest diari personal del TMB.

grafits metro barcelona

Amb aquests números a la vista, TMB vol fer una reflexió al voltant d'una realitat que passa en una Barcelona secreta i invisible però que es tradueix en un cost per a tothom i, en moltes ocasions, la cancel·lació temporal de combois per arreglar els desperfectes.

Últimes notícies

    Publicitat