Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Adeu Funicular del Tibidabo, hola 'Cuca de Llum'!

Escrit per
Marc Andreu
Publicitat

L'emblemàtic parc d'atraccions de Barcelona sembla que li queda corda per estona. Superats els anys d'incertesa, el Tibidabo compta amb una mitjana de 5.000 visites diàries i projectes de futur que demostren l'aposta de l'Ajuntament pel complex d'oci. Millorar els accessos del parc, incrementar la connexió wifi o un nou funicular que alhora serà una atracció més del parc formen part de les novetats més destacades per a la temporada del 2020.

La màgia de la 'Cuca de Llum' 

"Una atracció més del parc", així és com va presentar l'Ajuntament de Barcelona el projecte del nou funicular del Tibidabo, enllestit si tot va bé l'agost del 2020.

De moment, la transformació del que va ser el primer funicular de l'Estat ja és real i va començar el diumenge passat, l'últim dia que els usuaris van poder pujar a l'emblemàtic mitjà de transport de la muntanya, ara ja tancat per reformes.

Amb una línia futurista i amb més capacitat que mai, el vehicle que ja s'està construint serà batejat com a 'Cuca de Llum' per reforçar aquest objectiu que sigui la primera atracció que pugis abans d'entrar al parc.

leitner

FOTO: LEITNER

Dels primers combois fets de fusta i amb capacitat per només 80 persones per viatge als 252 previstos, hauran passat ni més ni menys que 120 anys. L'impulsor del parc, Salvador Andreu, no s'hauria imaginat mai que aquell "ascensor pioner però estrany" que portava els visitants fins al cim del Tibidabo, seria capaç, més d'un segle després, de transformar-se en una atracció més, que no comptaria amb la cabina del conductor per millorar les vistes panoràmiques i que seria capaç de fer el trajecte en 3 minuts.

El seu interior estarà dotat de pantalles tàctils que donaran informació als viatgers i el seu nom agafarà encara més sentit quan es faci fosc, gràcies a la il·luminació que s'instal·larà per resseguir el perfil del comboi i semblar, de veritat, una cuca de llum escalant la muntanya. A més l'última tecnologia permetrà pujar a més gent amb menys temps, es calcula que es podrà fer el recorregut en tres minuts.

leitner

FOTO: LEITNER

Millores en el transport

Els estudis diuen que el 60% dels visitants del parc arriben en transport públic tot i ser tota una odissea de transbords. Primer ferrocarrils, després el bus que substitueix el tram que feia el desaparegut Tramvia Blau per, finalment, agafar el funicular que es paga a part (7,70 € pujar i baixar). Durant els 14 mesos que duraran les obres del nou cremallera el parc comptarà amb alternatives per accedir al parc. 

Des del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya i l'associació per a la Promoció del Transport Públic es proposa la creació d'un títol integrat que inclogui el tren, el Tramvia Blau (quan funcioni de nou) i el nou funicular per fer més atractiu i sostenible l'accés a les instal·lacions.

NO T'HO PERDIS: Barcelona estrenarà l'únic autocine de Catalunya

Últimes notícies

    Publicitat