Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
American Vintage
Foto: American Vintage

American Vintage obre una nova botiga al Passeig de Gràcia amb peces atemporals i una arquitectura de disseny

El nou establiment té 145 metres quadrats repartits en dues plantes amb totes les col·leccions de la firma

Laia Jordà Sánchez
Escrit per
Laia Jordà Sánchez
Publicitat

Trobar la samarreta bàsica perfecta sempre ha estat tot un repte per als fanàtics de la roba. Tot i que sembli una peça simple, va revolucionar el sector de la moda del segle XX. No va ser fins a l'any 1938 que la marca estatunidenca Sears, Roebuck and Company va començar a comercialitzar les samarretes blanques i a promocionar-les sota el lema "es pot fer sevir per fer esport i pel dia a dia". Als anys 70 es van començar a personalitzar i es van convertir en eines per fer arribar missatges de reivindicació, fins a arribar a convertir-se també en peces de luxe incloses dins les col·leccions de Dior, Loewe, Yves Saint Laurent i moltes més. 

La recerca de la samarreta bàsica perfecta és el que va dur a Michael Azoulav a crear American Vintage l'any 2005, una marca que va començar amb la venda d'aquestes peces i que actualment ja és present a una vintena de països arreu del món. La marca marsellesa va aterrar a Barcelona l'any 2013 i ara ha inaugurat el seu tercer establiment físic a la ciutat, al número 44 de Passeig de Gràcia.

American Vintage
Foto: American Vintage

La nova botiga manté l'essència mediterrània de la marca amb una decoració que integra materials i colors naturals on destaquen les rajoles blaves que fan al·lusió a la costa del Sud de França. Per dissenyar l'espai, els arquitectes van voler conservar l'essència de la firma i es van inspirar en una samarreta de la col·lecció primavera-estiu per a crear altres rajoles personalitzades de color groc suau, a més de voler adaptar l'espai al clima de Barcelona. 

American Vintage
Foto: American Vintage

Dins els 145 metres quadrats de la botiga s'hi pot trobar el 'denim bar', una zona dedicada en exclusiva a peces texanes, així com espais ben diferenciats amb les diverses col·leccions de la marca, algunes amb el rosa, el taronja i el blau com a protagonistes, i d'altres on ho són més els colors neutres com el blanc, el marró i el gris. Les dues característiques que comparteixen tots els dissenys de la firma són l'atemporalitat i la versatilitat, ja que la marca busca demostrar que una peça bàsica no ha de ser avorrida i es pot reinventar en cada col·lecció. 

American Vintage
Foto: American Vintage

Sant Valentí a la nova botiga

Per celebrar la nova obertura i l'amor, la marca habilitarà una bústia dins la botiga de Passeig de Gràcia on, tothom que vulgui, podrà enviar una targeta de Sant Valentí a qui desitgi fins al 16 de febrer. 

Més enllà de la roba

L'estiu de l'any passat, American Vintage també va fer el salt al sector del 'lifestyle' amb una col·lecció d'inspiració mediterrània on es podien trobar estovalles i draps de cuina, tovalles de taula i catifes berbers, que tenien un preu de ni més ni menys que 750 euros. American Vintage no va ser l'única marca que es va atrevir a explorar aquest sector, sinó que altres AZ Factory també ho van fer amb una col·lecció de tamborets de disseny. 

American Vintage
Foto: American Vintage

NO T'HO PERDIS: Jekyll n'Hyde obre una nova botiga a Barcelona amb roba vintage personalitzada i moda sostenible

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Últimes notícies

    Publicitat