Notícies

Aquest és el recorregut que farà el ral·li de cotxes d’època Barcelona-Sitges aquest cap de setmana

Aquest esdeveniment forma part de les activitats de l'any Gaudí, ja que el motor va influir en l'arquitectura de l'artista

Laia Carpio Fusté
Escrit per
Laia Carpio Fusté
Periodista
Ral·li Barcelona-Sitges
Ral·li Internacional | Ral·li Barcelona-Sitges
Publicitat

Atenció, aficionats del motor! Aquest cap de setmana se celebra la 68a edició del Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona–Sitges, amb el recorregut que tindrà lloc l’1 de març. A diferència de les anteriors, aquesta edició s’emmarca en l’Any Gaudí 2026, en què es commemora el centenari de la mort de l’arquitecte.

I què té a veure el geni darrere de la Sagrada Família amb el motor? Doncs que la irrupció del cotxe va influir Antoni Gaudí quan estava construint les seves obres a Barcelona, els primers anys del segle XX. 

El recorregut del ral·li

L’elevada demanda ha fet que les inscripcions s’hagin tancat un mes abans del previst. Entre els 85 cotxes inscrits, 69 ja són centenaris, i també hi participen 18 motocicletes fabricades fins al 1938. El vehicle més antic és un Peugeot Type 19 de 1899.

Ral·li Barcelona Sitges
Ral·li InternacionalRal·li Barcelona Sitges

El Ral·li Barcelona-Sitges se celebrarà diumenge 1 de març, amb la sortida oficial des de la plaça de Sant Jaume a les 10:30 h. Com és norma, la prova reunirà vehicles fabricats fins al 1928 i motocicletes anteriors al 1938; tots ells conduïts per participants que vesteixen indumentària d’època.

Activitats més enllà de la cursa

A més de la cursa, s’han organitzat diverses activitats paral·leles relacionades amb el món de l’automòbil històric. Un dels principals actes és l’exposició de cotxes i motos d’època al vestíbul interior de l’Illa Diagonal. 

Del 21 de febrer al 8 de març, la Fundació Ave Maria presenta a la Capella de les Arts l’exposició Retro-visió, accents d’època de l’artista Sergi Mestres, un punt de trobada entre l’art contemporani i la passió pels cotxes d’època.

Del 22 de febrer al 8 de març, l’hotel Sabàtic de Sitges acull al seu vestíbul una exposició especial de motocicletes antigues, reforçant el vincle entre el ral·li i la ciutat.

Per últim, del 28 de febrer al 7 de març tots aquells que visitin la Torre Bellesguard d’Antoni Gaudí podran gaudir de l’exposició d’un Ford A de 1928 i unes imatges històriques on es veu la família Guilera, propietària de la finca, i el seu vehicle de motor el 1934. 

No et perdis el Time Out Fest 2026, una celebració del millor menjar de carrer de Barcelona 

Més de Primavera
    Últimes notícies
      Publicitat