Notícies

Aquesta ciutat europea tindrà un espectacular nou teatre d’òpera sobre l’aigua “arquitectònicament impactant”

L’equipament tindrà un disseny d’última generació amb vista panoràmica sobre el port

Ruth Lawes
Laia Jordà Sánchez
Escrit per
Ruth Lawes
Traduït per:
Laia Jordà Sánchez
opera, hamburg
Foto: BIG & Yanis Amasri Sierra
Publicitat

Ja té el llegendari Sunday Fischmarkt, la imponent sala de concerts Elbphilharmonie i el gloriós bar de platja urbana StrandPauli, i ara Hamburg es convertirà en la seu d’un nou teatre d’òpera de primera categoria a la vora de l’aigua, a HafenCity.

El teatre d’òpera està destinat a convertir-se en el pròxim punt cultural destacat de la segona ciutat més gran d’Alemanya, que ja és plena d’activitats i llocs interessants per descobrir. Si Hamburg no era encara a la teva llista de destinacions pendents, aquesta nova incorporació segurament et farà canviar d’opinió.

Tot i que l’espai d’última generació serà la futura residència de l’Òpera Estatal d’Hamburg, el Ballet d’Hamburg i l’Orquestra Filharmònica Estatal, oferirà als visitants molt més que espectacles en directe captivadors.

opera, hamburg
Foto: Instagram / @big_builds

L'equipament està dissenyat com una destinació multifacètica, amb grans jardins esglaonats a la teulada —oberts al públic, no només a les persones amb entrada— amb una vista panoràmica sobre el riu Elba i HafenCity. En conjunt, es perfila com l’indret ideal per passejar, tastar una llesca de stollen (pa de fruites) i prendre un Helbing Kümmel (un licor local fet de llavors de comí) mentre contemples l’esplendor d’Hamburg.

Un disseny “arquitectònicament impactant”

El teatre ha estat projectat pel despatx Bjarke Ingels Group (BIG), que va superar múltiples estudis d’arquitectura per guanyar el contracte. Després d’un llarg procés, un jurat independent —format per la ciutat d’Hamburg, la Fundació Kühne i experts externs— va elegir BIG gràcies als seus plans “arquitectònicament impactants” per a un “espai acollidor tant per als residents com per als visitants”, segons l’Oficina de Turisme d’Hamburg.

Encara no queda clar quan obrirà les portes el teatre d’òpera, però durant els dos anys vinents el disseny s’anirà polint en estreta col·laboració amb la ciutat d’Hamburg, la fundació i l’Òpera Estatal d’Hamburg.

Tal com ha afirmat l’Oficina de Turisme d’Hamburg, quan el teatre d’òpera estigui llest per rebre visitants, la ciutat “enfortirà encara més la seva reputació com a metròpoli cultural”. Aquesta és la mateixa ciutat que va ajudar a llançar The Beatles a la fama mundial, i amb el seu nou punt cultural emblemàtic, sembla més que preparada per iniciar un nou capítol musical.

Si vols fer una escapada, però no saps per on començar, dona-li un cop d'ull a la nostra guia de viatges

Més de escapades
    Últimes notícies
      Publicitat