Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

'El apagón', la campanya viral a discoteques sobre els perills de conduïr begut

Escrit per
Erica Aspas
Publicitat

Per desgràcia, molts de nosaltres hem conegut a alguna persona que ha mort en un accident de trànsit per culpa de l'alcohol i les drogues, però també és més que probable que hàgiu conduït amb una copa de més o pujat a un cotxe o moto quan el més responsable hauria estat agafar el transport públic per tornar a casa. Això no és una broma, en massa casos no hi ha segona oportunitat. D'això tracta 'El apagón', la campanya que l'Ajuntament de Barcelona i la Fundació Abertis estan fent córrer per diverses discoteques de Barcelona i provincia, del 14 al 28 de desembre, per conscienciar els més joves del perill de beure i conduir aquest Nadal.

La campanya la protagonitza en Carlos Rubio, un pres real, que compleix condemna per haver matat a una persona –el seu amic– i haver ferit de gravetat a altres dues en un accident de cotxe que va provocar per conduir ebri. "No us vull tallar el rotllo, però si això serveix per salvar la teva vida o la d'una altra persona, haurà valgut la pena", diu per finalitzar el vídeo.  

Segons l’Enquesta de Salut de Barcelona que elabora l’Agència de Salut Pública de Barcelona, el 9% dels homes i el 4,2% de les dones que viuen a la ciutat fan un consum d’alcohol de risc. Aquest consum de risc és més freqüent entre els joves d'entre 15 i 24 anys (un 16,1% entre els homes i un 10,7% entre les dones) i l'enquesta també indica que el 5,7% de l’alumnat de 2n d’ESO admet haver-se emborratxat alguna vegada en els últims sis mesos.

La sala Wolf va ser la primera on es va emetre el vídeo, i també es projectarà a la Sala Apolo, el Club Twenties, a Sutton i a Legend Club.

Últimes notícies

    Publicitat