Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Bus d'hidrogen
Foto: Ajuntament de Barcelona

El primer autobús d'hidrogen ja circula per Barcelona

Aquest vehicle de línia X1 està disponible des del 7 d'abril i només emet vapor d'aigua

Núria Méndez
Escrit per
Núria Méndez
Publicitat

El primer bus d'hidrogen de zero emissions circula a la ciutat de Barcelona des del passat dijous set d'abril: és el primer d'aquestes característiques de tot l'estat Espanyol que ofereix un servei regular als passatgers. Funciona a la línia semidirecta X1 de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el servei entre la plaça de Francesc Macià i la plaça de les Glòries. El vehicle només emet vapor d'aigua i s'abasteix d'hidrogen verd en una planta de proveïment situada a la Zona Franca. L'innovador transport de zero emissions és el primer dels vuit autobusos de pila d'hidrogen d'última generació que es carregaran a la planta de la Zona Franca.

Com funciona?

El vehicle l'ha fabricat l'empresa professional d'autobusos, Caetano. Per fora és completament igual que la resta. Té dotze metres de longitud, amb una carrosseria lleugera d'alumini, tres portes i amb un distintiu a la porta que indica la seva font d'energia, en aquest cas, l'hidrogen. El seu sistema incorpora una pila de combustible de Toyota amb 60 kW de potència i cinc tancs d’hidrogen amb una capacitat total d’emmagatzematge de 37,5 kg. El motor de tracció dona una potència màxima de 180 kW i l'inversor de tensió gestiona tota la potència del motor. 

Bus d'hidrogen
Foto: Ajuntament de BarcelonaBus d'hidrogen

La planta de proveïment a la Zona Franca

El vehicle va arribar al desembre, però ha estat en període de prova sense passatgers fins ara. Per funcionar, necessita uns 20 kg diaris d’hidrogen verd i s’abastirà en una planta de proveïment situada al polígon industrial de la Zona Franca. Aquest espai és el primer a Espanya i està impulsat per TMB i Iberdrola n'és el propietari. El seu cost és més elevat que els vehicles elèctrics, però aquest autobús es carrega en aproximadament 10 minuts, no com els busos elèctrics, que necessiten entre una i quatre hores. Pot funcionar durant tota una jornada, ja que la seva autonomia és de 260 quilòmetres.

L'autobús a la planta de proveïment
Foto: Ajuntament de BarcelonaL'autobús a la planta de proveïment

Vehicles de zero emissions

El Pla estratègic 2025 de TMB preveu la incorporació de 508 autobusos d'energies netes, 233 dels quals seran elèctrics i 46 d'hidrogen. L'adopció de l'hidrogen per part de la flota de TMB compta amb el suport del programa europeu JIVE 2 i el projecte s'ha impulsat amb la col·laboració de l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona.

NO T'HO PERDIS: ¡Participa a l'enquesta Time Out Index i digues com és realment Barcelona!

Llegeix el número d'abril de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat 

Últimes notícies

    Publicitat