Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Els primers fruits del nou MODA-FAD

Per
Eugenia Sendra
Publicitat

El MODA-FAD, l'associació de moda vinculada al Foment de les Arts Decoratives, reneix després de cessar l'activitat a principis de 2016 per problemes econòmics. "Des de l'associació es volia mantenir la connexió amb la moda", explica el dissenyador colombià Edgar Carrascal, president del nou Moda-FAD.

L'associació era l'encarregada d'impulsar els dissenyadors emergents, establint ponts entre les escoles i i la passarel·la del 080. Aquesta relació va donar fruits i van sorgir noms com Miriam Ocáriz, Ailanto, Josep Abril, Juan Vidal, Cecilia Sörensen o Krizia Robustella, entre d'altres, "però amb la crisi, tot plegat va començar a flaquejar", exposa Carrascal. El plantejament actual del MODA-FAD passa per enfortir els lligams amb la indústria i el mercat, donar suport a creadors amb vocació comercial, i fer pedagogia sobre el consum de moda; tot, esclar, sense oblidar els dissenyadors que comencen. "Anem poc a poc, però estem oberts a tot tipus de projectes", indiquen des de la junta, que està formada per Mireia Playà, especialista en calçat vegà; Elisenda Oms i Elisabet Carlota (el duet Carlotaoms, que fan roba per a dona); i Pau Esteve i Antonio Calderón (Matalafría), especialistes en punt.

S'estrenen amb l'exposició The Shopping Talent, que descobreix el treball de 20 marques i creadors, des de Manuel Bolaño a Munich (calçat), passant per Bobo Choses (infantil), Lurdes Bergada i Ölend (bosses). La principal novetat és que, a més de mostrar producte i vídeos del procés de treball, s'ensenyen els números de les empreses (cost de producció, benefici de cada peça, punts de venda i treballadors de la marca), una manera d'emfatitzar que la moda també és un negoci i de conscienciar el consumidor sobre la raó de ser i el preu de la moda local.

Al juny, coincidint amb la Barcelona Design Week, celebraran la primera edició dels premis Carme Martí Riera. Vol ser un homenatge a una de les figures de la moda del segle XIX i promotora del sistema Martí de confecció, i servirà per reconèixer marques i creadors en les categories d'innovació, disseny i talent emergent.

Últimes notícies

    Publicitat