Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

L'Ajuntament de Barcelona combat el masclisme a ritme de rap

Per Mar Vallverdú
Publicitat

'El futur no és masclista' és la nova campanya de conscienciació de l'Ajuntament de Barcelona. Els joves d'entre 12 i 30 anys són el públic principal a qui pretén atraure el Consistori, per això el tret de sortida l'ha donat un rap feminista amb eslògans com 'No és no' o 'Si tu no vols, jo tampoc', acompanyat d'un videoclip dirigit per la productora Canada (d'aquí les ressonàncies visuals de Rosalía). La campanya s'ha presentat estratègicament sis dies abans del Dia Internacional per l'eliminació de la violència contra les dones, que se celebrarà aquest 25 de novembre

Un dels punts principals de la campanya és fer èmfasi en el món nocturn freqüentat per joves, on cada cop es troben més punts d'ajuda, anomenats 'punts liles', per assessorar, ajudar i sensibilitzar als joves de la ciutat. 

Ada Colau ha declarat que "no hi haurà democràcia real si no aconseguim una democràcia feminista", és per això que són necessàries campanyes per treballar en la sensibilització i la prevenció, en un intent de reduir les alarmants xifres relacionades amb casos de masclisme a la ciutat. Segons l'Enquesta de Violència Masclista de Catalunya, més de la meitat de les dones (57,7%) han patit una agressió masclista en algun moment de la seva vida. I és que en els últims quatre anys el nombre de dones que han fet ús dels Punts d’Informació i Assessorament a les Dones (PIADs) s'ha duplicat. 

La iniciativa comptarà amb el desplegament habitual de cartells, anuncis i presència a la xarxa, amb el hashtag #bcnantimasclista.

Últimes notícies

    Publicitat