Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

L'especulació viral que uneix Ed Sheeran i Gaudí

Per
Marc Andreu
Publicitat

Estira del fil i veuràs! Twitter s'assembla cada dia més a un taller de costura que a la plataforma de la brevetat que era al principi. De cada dos tuits limitats als 280 caràcters permesos, n'hi ha 10 que estiren del fil i de la incontinència verbal. S'autoresponen, obren pestanyes com si no hi hagués demà i en un exercici de "generositat" tracten temes, conspiracions i altres vessaments de lletres que, cal admetre, moltes vegades són molt interessants. L'exemple del que vinc a parlar s'aproximaria a un exercici d'investigació a tenir molt en compte i és tan genial que uneix (sense faltar a la veritat) de Ed Sheeran i un dels últims dibuixos de Gaudí. Per cert, també és apte pels que sou intolerants a la guitarreta i les lletres ensucrades del pèl-roig. Som-hi!

Oriol Querol, periodista del programa Salvados, feia esclatar totes les teories gaudinianes (potser he exagerat) el passat 17 de juny. Ho feia, en un fil de Twitter i en pocs dies ha superat les 6.600 comparticions i els 9.000 'likes'. No es pot negar que el primer tuit era temptador i feia una unió quasi paranormal.

Ens posava en context: mort per accident d'Antoni Gaudí, Sagrada Família en una fase molt inicial de la construcció, els voltants del temple són camps i ramats de cabres. Barcelona en expansió i en guerra, el 1936 crema i se saqueja gran part del taller on el geni guardava les maquetes originals, documents i plànols. El fil (disculpeu però els fils donen per molt) que ens unia a l'obra més majestuosa i virtuosa de Gaudí es trenca i complica el seguiment de l'obra. Tot i això se salven documents que han sigut imprescindibles, a la vegada que interpretables, per seguir amb la construcció. L'Oriol es fixa en el següent i posa en dubte que s'hagi interpretat correctament:

Observa, retalla i treu conclusions. I si l'arquitecte de Riudoms no tenia espai en el paper i va dibuixar el monument al bisbe Torras i Baiges en un lateral però en realitat anava al capdamunt de la portalada de columnes? No seria tan descabellat si es té en compte que la portalada del Naixement no es deixa un espai buit entre les torres centrals.

No impacientis que Ed Sheeran està a punt d'entrar al fil i deixar's-hi la pell (literalment). Abans cal especificar que l'Oriol abandona el debat de si els arquitectes són fidels a l'obra original, ja que no disposa de més proves i confessa que seria entrar en un jardí molt difícil de sortir-ne sobre la "lliure" interpretació que s'ha fet de l'obra. És molt més entretingut entrar en el 'cas Sheeran i el seu tatuatge'.

No cal dir res més perquè l'Oriol ho resumeix a la perfecció: "De la genialidad de la cabeza de Antoni Gaudí al estómago de un tipo inglés que escribió una canción sobre Barcelona hablando de "drinking sangría" con "mamasita rica". Si esto no es la mejor metáfora del último siglo de la ciudad, yo ya no sé". Sentència final a la que afegiria un detall, la Sagrada Família estomacal d'en Sheeran és de color sangria!!!

Cal ficar-se en contacte amb el tatuador i això és el que fa l'Oriol. Intercanvi de missatges i 'voilà', no és un disseny del cantant sinó que es tracta d'una il·lustració 'made in Google'. Aparentment és la de façana de la Passió però també podria ser una fusió de les dues. O una interpretació lliure? O fins i tot podríem concloure que Antoni Gaudí se segueix expressant des dels cels dels genis a través de dissenyadors amb pseudònims i carregats de marques d'aigua? Ha pagat els drets Ed Sheeran a aquest dissenyador? Té copyright la Sagrada Família?

Tanquem el fil amb més preguntes però sempre ens quedarà la sangria i "la mamasita rica". No?

Últimes notícies

    Publicitat