Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Metro de Barcelona
Foto: Shutterstock Metro de Barcelona

Barcelona ampliarà la seva xarxa de metro i ferrocarrils amb més de 20 noves estacions

El programa de perllongament pretén donar més cobertura a les zones d'alta densitat de mobilitat i incrementar la connectivitat entre les diverses xarxes ferroviàries

Enora Le Roux
Escrit per
Enora Le Roux
Publicitat

En els pròxims anys, es preveu que la xarxa ferroviària de Barcelona s’ampliï: hi haurà més estacions de metro i de Ferrocarrils. Ho anticipa el Pla director de l’Autoritat Metropolitana del Transport Públic (ATM) 2021-2030, que ha ideat un programa d’ampliació i de perllongament a les xarxes ferroviàries per donar cobertura a aquelles zones d’alta densitat de mobilitat que no disposen actualment d’un servei ràpid i eficient pels desplaçaments. A més, el programa també persegueix l’objectiu d’incrementar la connectivitat de les diverses xarxes ferroviàries de manera que es minimitzi el temps d’intercanvi entre les estacions. Pel que fa al metro, el Pla contempla ampliar-ne sis línies. I en quant als Ferrocarrils de la Generalitat, s’espera actuar en quatre circuits.

Les noves estacions de metro

L’actuació més important del Pla 2021-2030 continua sent la construcció de les línies L9 i L10, que té com a finalitat cobrir l’alta densitat de mobilitat que es produeix a la part alta del Barcelonès a partir de vint nous intercanviadors. D’una banda, a la L9, es construiran les estacions del Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià, Mandri, el Putxet, Lesseps, Sanllehy, el Guinardó- Hospital de Sant Pau, Maragall, la Sagrera i la Sagrera Estació. A la L10, que actualment connecta la parada de Collblanc amb la de ZAL- Riu Vell, queden pendents les estacions de Motors, del Camp Nou i la de Pratenc (situada a l’aeroport de Barcelona- Prat) que serà el final de la línia. 

Dins el període 2021- 2030, ATM també proposa executar canvis en la L4, que s’ampliarà entre la Pau i la Sagrera amb tres noves estacions (Santander, la Sagrera- AVE i la Sagrera). I també en la L1, que es preveu ser perllongada des de Fondo fins a Lloreda- Sant Crist, amb una estació intermèdia a Montigalà Centre i que arribi fins a Badalona Rodalies, alhora que connecti l’Hospital de Bellvitge amb el Prat Estació. 

Finalment, la L3 també patirà una transformació per arribar fins a Sant Feliu del Llobregat i per connectar Trinitat Vella amb Trinitat Nova, i la L2 connectarà Sant Antoni amb el Parc Logístic, amb sis noves estacions.  

Noves parades dels Ferrocarrils de la Generalitat 

La principal actuació que el Pla contempla en relació amb els FGC és el perllongament de la línia Llobregat-Anoia fins al centre de la ciutat, a través de l’eix de Travessera de Gràcia, amb la línia L8. Aquestes millores suposaran un increment de la cobertura territorial de l’Esquerra de l’Eixample i del barri de Gràcia. 

La línia L6 també s’estirarà des de Reina Elisenda fins a Finestrelles, proporcionant així una millora en la cobertura de mobilitat de la zona de Pedralbes. 

A banda, s’ha redactat un projecte per a construir un nou túnel ferroviari que connecta el Vallès amb Barcelona amb l’objectiu de descongestionar el tram entre Sant Cugat del Vallès i Sarrià i s’està estudiant una nova variant de la xarxa Llobregat-Anoia. 

NO T'HO PERDIS: 10 escapades imprescindibles per Catalunya

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Últimes notícies

    Publicitat