Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Un mes per acomiadar-se del Bulevard Rosa (i de Pedralbes Centre)

Escrit per
Eugènia Sendra
Publicitat

31 de juliol, data negra per a la història comercial de la ciutat: tancarà el Bulevard Rosa, les galeries de 5.000 metres quadrats situades al Passeig de Gràcia, i també Pedralbes Centre, a la Diagonal. Segons han informat des del Bulevard, encara no hi ha comunicat oficial sobre què ocuparà aquest espai tan llaminer –en els darrers mesos han sonat els noms de Primark i Decathlon– ni tampoc si es faran liquidacions especials o una festa de comiat de les galeries de l'Eixample.

El Bulevard va obrir el 1978 i va prendre el nom del Salón Rosa (1932-1974), el restaurant-cafè que funcionava com a punt de trobada de la societat burgesa de l'època, i durant una llarga temporada va conviure amb el cinema Publi, que el 2007 va ser remplaçat per Nespresso. Després d'una etapa d'esplendor, d'establiments potents com Zas! i Efectos Especiales i d'exercicis d'aparadorisme quan venia Nadal, les galeries van començar a perdre públic en favor dels centres comercials.

© Eugènia Sendra

D'entre les botigues veteranes de les galeries que segueixen obertes destaquen Lurdes Bergada, Javier Simorra, la sabateria Zambo i TD Joiers, que fa 10 anys van agafar el relleu de la joieria Ambròs (i més recentment van sumar-se a les galeries marques com Beatriz Furest o la multimarca Sueños Negros). "Les galeries han estat un referent de tota la vida i sí que ens hem ressentit amb la crisi, però la botiga que volia estar al dia, reformar el local i tirar endavant, ha tirat endavant", explica Carles Marquès, un dels socis de TD Joiers.

© Eugènia Sendra

El 31 de desembre va tenir lloc el primer venciment dels contractes semestrals, però el 70% de comerços van optar per la pròrroga per mantenir-se oberts fins al 31 de juliol. "La propietat prefereix tenir un problema en comptes dels 100 que tenia fins ara", diu Marquès en referència al centenar d'establiments que tancaran a final de mes en aquesta milla d'or de Barcelona. És de la mateixa opinió Marcel Monlleó, perruquer que va tenir establiment al "Bule" (com l'anomenaven els amics). "No tanca per falta de negoci sinó perquè la proposta ha quedat envellida i la generació bulevarera també i se li veu poc futur a l'espai", diu. Per a ell, el secret de les galeries és que algutinaven un públic divers –local, comarcal i estranger– i comptaven amb un fort motor com és l'estació de tren de Passeig de Gràcia a tocar.

Alguns recordem passejades pel Bulevard, les seves quatre entrades i aquell joc laberíntic de passadissos estrets que culminaven en una plaça amb llac i peixos, o al restaurant circular amb ornamentació marinera; una passejada que et duia a descobrir establiments fascinants.

Últimes notícies

    Publicitat