Notícies

Vestir-se com una noia de Barcelona: així és la nova tendència de TikTok que s'ha fet viral

Alguns dels vídeos que s'han sumat a aquesta moda de l'aplicació ja acumulen més d'un milió de visualitzacions

Laia Jordà Sánchez
Redactora
080 Barcelona Fashion
Foto: Instagram / @ 080bcnfashion
Publicitat

Tot i que Barcelona és una ciutat molt diversa, el seu estil es caracteritza per portar peces de roba on la comoditat és la principal prioritat i els colors neutres són els protagonistes. Després de la tendència de les 'portuguese girls', que imitava la forma de vestir de les portugueses amb combinacions de colors intensos, ara, vestir com una noia barcelonina és la nova moda que arrasa a TikTok. L'aplicació s'ha omplert de vídeos de noies d'arreu del món que segueixen les instruccions d'un àudio que explica pas a pas com aconseguir aquesta estètica.

Com vestir-se com una noia de Barcelona? "Primer t'has de posar una faldilla o pantalons divertits, després posa't un jersei 'oversized' i les teves botes altes preferides, molt millor si són còmodes, afegeix una bossa que quedi bé amb les sabates, bijuteria daurada i unes ulleres vintage i ja ets una noia de Barcelona", explica l'àudio. El so ja acumula centenars de vídeos i alguns d'ells ja tenen més d'un milió de visualitzacions on algunes usuàries han deixat comentaris com "jo també vull ser una Barcelona girl".

Com totes les tendències virals, però, aquesta també ha rebut crítiques per part d'algunes barcelonines que no veuen aquests vídeos com una representació precisa de l'estètica de la ciutat: "no sé a quina part de Barcelona has anat, però només he vist vestir així a les guiris" i "no he vist ningú vestit així a Barcelona a la meva vida" són alguns dels comentaris més repetits.

Les últimes tendències virals de TikTok

L'arribada de la pandèmia va fer que molta gent ocupés el seu temps lliure a casa mirant i fent vídeos a TikTok, el que va disparar l'activitat de l'aplicació, que actualment ja té més de 1.218 milions d'usuaris. La plataforma ha tingut un gran impacte dins la cultura popular amb la creació de mems i d'un llenguatge propi, i és una eina essencial de promoció i de descobriment musical. El sector de la moda també ha notat el seu impacte i ara és TikTok qui marca les tendències estètiques del moment.

L'any passat l'aplicació es va omplir de vídeos que anunciaven que el que estava de moda era l'estètica 'clean girl', que tenia com a referents a celebritats com Hailey Bieber i que consistia a fomentar la simplicitat i la delicadesa amb pentinats recollits, maquillatge natural i colors neutres i rosats. Uns mesos més tard, el 'clean girl look' va evolucionar fins al 'coquette core', una tendència que promou la feminitat impostada on els llaços i el color rosa són els protagonistes. L'estètica 'coquette' té com a referents personalitats com la directora de cinema Sofia Coppola, que és coneguda per l'estètica de les seves pel·lícules, com 'Marie Antoniette'.

La història és cíclica i la moda també i, com ha passat sempre, moltes tendències neixen per anar en contra d'altres. Per contraposar-se a aquesta estètica minimalista, aquest 2024 la triomfa a TikTok és la de ser una 'Mob Wife', que fa referència a la cultura llatina a Nova York de la dècada dels anys 80 i 90. Els estampats de lleopard, abrics llargs de pèl i grans ulleres de sol eren algunes de les peces que completaven els 'looks' maximalistes de les dones de l'època i que han tornat aquest 2024. Aquesta tendència que va començar a TikTok amb un vídeo de la 'influencer' Kayla Trivieri ja es pot veure a peu de carrer així com a les passarel·les i desfilades més importants del món.

NO T'HO PERDIS: Les peces de roba singulars i pintades a mà d'Unë Concept ja tenen botiga física a Barcelona

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Últimes notícies

    Publicitat