Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Viatges a 5 €: l'AVE 'low cost' s'estrena amb la venda dels primers bitllets

Escrit per
Marc Andreu
Publicitat

Si encara no ho has fet, ja tardes. La llista d'alarmes del teu mòbil demana a crits incloure la següent data com una de les coses preferents a fer el proper dilluns 27 de gener, el dia que Renfe ha escollit per posar en venda els bitllets del primer AVE 'low cost', l'AVLO. A finals d'any es va confirmar el nom que portaria i la data del primer viatge però no es va poder avançar el dia que, probablement, caurà la web de Renfe per una allau de persones volent comprar bitllets.

A més, els primers dies, es podran adquirir els bitllets més econòmics, amb una promoció única de 10 dies amb 1.000 bitllets diaris a 5 euros. De moment només es podran comprar els tiquets a la pàgina web d'AVLO i es calcula que els preus dels bitllets oscil·larà entre els 10 i els 60 euros com a màxim.

3 horaris a escollir

Una altra de la informació important que s'ha avançat és les franges horàries que hi haurà en aquesta posada en marxa del nou servei de baix cost. Des de Barcelona (Estació de Sants) hi haurà tres trens diaris, el primer sortirà a les 9.25 h, el segon a les 16.25 h i l'últim a les 20.35 h. Des de Madrid els horaris seran similars amb un a les 9.15 h, un altre a les 16 h i un altre a les 20.35 h.

El matiner i el més nocturn farà parada a Saragossa, en canvi, el de mitja tarda, serà directe i només tardarà dues hores. A partir del 4 maig s'inclourà una franja més que sortirà de la capital catalana a les 12.40 h i des de Madrid a les 12.50 h. Probablement, abans de finalitzar el 2020 hi haurà una cinquena opció per als usuaris i, des de Renfe, també s'estudiarà, a llarg termini, la possibilitat d'incloure més parades com Tarragona o Lleida.

Quines són les principals diferències entre l'AVE i l'AVLO?

Reduir preus dels bitllets passa, com fan les aerolínies de baix cost com Ryanair, per l'aprofitament d'espai. En el cas de l'AVLO s'optarà per l'eliminació de la cafeteria, no comptar amb classe preferent i distribuir els seients amb el sistema de 3 seients junts i 1 de sol. Tot plegat permetrà passar de les 316 places actuals a les 343. Com a novetat, els passatgers podran sumar-se a grups de WhatsApp per conèixer l'estat del servei en temps real i compartir informació entre ells. A més la identificació de viatgers serà a través d'un sistema biomètric per poder accedir a través de l'empremta dactilar.

Des de Foment asseguren que de moment el nou model de transport d'alta velocitat 'low cost' només s'implantarà en la línia Madrid-Saragossa-Barcelona i al llarg de l'any s'estudiarà l'expansió del model en altres corredors.

NO T'HO PERDIS: L'Ajuntament preveu eliminar el pont aèri BCN - MAD

Últimes notícies

    Publicitat