Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right La història invisible del cinema

La història invisible del cinema

L'Alternativa dedica una secció a les dones muntadores de cinema perqupe la seva figura sigui visibilitzada

Per Time Out en col·laboració amb Moritz |
Advertising

Godard va dir que “si la direcció és una mirada, el muntatge és un batec”. L’Alternativa, el Festival de Cinema Independent de Barcelona, que compta amb el suport de Moritz, posa el focus sobre el muntatge i en especial sobre la tasca d’algunes dones muntadores sense les quals no s’entendrien el passat ni el present del cinema. Aquí en teniu uns exemples: si parlem de Carretera perduda, tothom pensarà en Lynch, però gairebé ningú no ho farà en Mary Sweeney, muntadora del film, que també va firmar el guió d’Una història de debò. Si parlem de Reservoir dogs, lloem la feina de Quentin Tarantino, i ben poc la de Sally Menke, que va muntar totes les seves pel·lis, des d’aquesta primera fins a Maleïts malparits, l’última de Menke abans de morir.

Elles Tallen, la secció feta en col·laboració amb la Filmoteca que L’Alternativa dedica a aquestes figures invisibilitzades, és un recorregut guiat per dones muntadores del cinema estatal i internacional, amb què es vol reconèixer la tasca que s’amaga en algunes de les obres imprescindibles de la història del cine. Inclou un extens programa de projeccions de muntadores destacades, amb els films Bonnie i Clyde, Meshes of the afternoon, En la ciudad de Sylvia, Stroszek, Beau travail, Reservoir dogs, Raging bull, Dancer in the dark, Carretera perduda i Trinta lumes, així com una selecció de curts del col·lectiu Dostopos (Ana Pfaff i Ariadna Ribas). La programació també inclou xerrades amb muntadores com Diana Toucedo, Ana Pfaff, Ariadna Ribas i Núria Esquerra; una taula rodona amb Nelly Quettier, Tere Font, Julia Juániz i Núria Esquerra (Quatre camins del muntatge), i una master class amb Molly Malene Stensgaard, muntadora habitual de Lars von Trier.

Advertising