Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Montgat

Passejades arran de mar

Cinc itineraris a prop de Barcelona, entre Sitges i Montgat, per descobrir els paisatges espectaculars de la costa

Escrit per
Xavier Amat
Publicitat

Bressol de tots els blaus, alguns dies embravit i altres en calma, el mar sempre és un espectacle per als sentits. Us proposem cinc itineraris senzills i prop de Barcelona, entre Sitges al sud i Montgat al nord, que ressegueixen camins arran de mar i que us permetran copsar la bellesa de les nostres costes. I si agafeu calor, sempre tindreu el mar a tocar per capbussar-vos-hi i refrescar-vos.

De Sitges a la cala de l'Home Mort

Dificultat baixa. 1 h.

Hi ha gent que l'anomena la ruta de les cales i els trens, i és el tram del GR92 que uneix Sitges i Vilanova i la Geltrú, si bé nosaltres ens quedarem més o menys a mig camí, a la cala de l'Home Mort, un indret idíl·lic i naturista, format per dues platges, la de l'Home Mort i la de Roses, separades per un petit penya-segat rocallós. La ruta no té pèrdua: després de fer una visita a Sitges s'ha de prendre el passeig marítim direcció sud, com si anéssiu a Tarragona. Quan el passeig s'acaba, heu de seguir el camí de la costa i les indicacions blanques i vermelles del GR. En molts moments passareu a tocar les vies dels trens i vorejareu un camp de golf. També hi trobareu alguna pujada i baixada, però cap d'elles suposen cap gran esforç. Continueu pel camí fins que arribeu a una cruïlla: aquí ja tindreu al davant una magnífica panoràmica de la cala.

El Delta del Llobregat

Dificultat baixa. 2 h. www.deltallobregat.cat

Dels diversos itineraris que es poden fer pels voltants de la desembocadura del riu Llobregat, us proposem el del Remolar-Filipines, un passeig sense cap dificultat i ideal per fer amb la família i que permet observar una gran diversitat d'ocells aquàtics. El recorregut s'inicia en un mirador, el de la Reguera Salabrosa, i els passos van seguint el Braç de la Vidala, un canal d'aigua que forma part de l'estany del Remolar. Allà trobareu un centre d'informació, i a partir d'aquest punt us endinsareu a la Maresma de les Filipines, entre prats d'orquídies i basses amb pollancres remullant les arrels. A l'aguait de la maresma es troba un dels clímaxs de l'excursió; veureu al davant un paisatge d'aigües poc fondes amb martinets, ànecs i, a vegades, flamencs. A l'estiu, els camallargues coven als nius enmig de la maresma. Encara us quedaran un parell de punts d'observació per xalar amb la fauna i la flora que hi viu gràcies a les aigües del Llobregat.

Des de Barcelona fins a Montgat
© Iván Moreno

Dificultat baixa. 2 h 20'

En aquest itinerari anireu des de les platges de Barcelona cap al nord, cap al Maresme, per banyar els peus a la platja de Montgat. Després de més de dues hores de passeig ho necessitaran, però val la pena perquè caminant podreu fixar-vos en detalls impossibles de copsar de cap altra manera. Heu de passar pel Fòrum, creuar el recuperat tram final del riu Besòs, i deixar enrere les emblemàtiques tres xemeneies de Sant Adrià... Sempre arran de mar, a Badalona podeu fer una aturada al port, retratar-vos amb el mico de l'Anís del Mono, i 'entrar al mar' a través del Pont del Petroli. Continueu per l'avinguda d'Eduard Maristany i el passeig marítim de la tercera ciutat més habitada de Catalunya, i després de passar clubs nàutics i barquetes a la sorra, aviat entrareu a terres maresmenques. Benvinguts a Montgat!

El Parc Agrari del Baix Llobregat
© Maria Dias

Dificultat baixa. 2 h.
parcs.diba.cat/web/baixllobregat/oficina-del-parc

Un itinerari circular de 7,6 km i totalment planer permet acostar-se a l'activitat que es desenvolupa al Parc Agrari del Baix Llobregat i al seu ecosistema fluvial. Estem parlant d'un dels rebosts més importants i productius de Catalunya, amb 3.500 hectàrees de cultiu d'on s'extreuen moltes fruites i verdures que arriben a les nostres taules, amb la carxofa Prat com a producte estrella. Gràcies al Parc Agrari del Baix Llobregat podem gaudir de molts productes frescos que poques hores després d'haver estat collits ja es troben als mercats de Barcelona i l'Àrea Metropolitana. Per conèixer aquest espai dirigiu-vos primer a la Masia de Can Comas, Centre d'Informació i Gestió del Parc, on a més d'informar-vos sobre el recorregut també podreu passejar per les seves exposicions i per un arborètum amb 62 varietats de fruiters de la comarca.

Des del Garraf fins a Sitges
© Iván Moreno

Dificultat mitjana. 4 h 30'.

Del mar sortim i al mar tornarem, després d'enfilar-nos un xic terra endins, i observar alguns dels contrastos de la comarca. És una ruta ben senyalitzada –correspon a un tram del GR92 –, que iniciem a la població del Garraf. Cercarem el carrer del Castellot, i tot seguint-lo aviat començarem l'ascens al coll de Can Lluçà, amb una bonica masia del mateix nom. El descens ens mena a l'entrada d'una fàbrica de ciment, i des d'allí una nova pujada ens acosta a l'ermita de la Trinitat, amb vistes espectaculars –en dies clars és possible veure els ports de Tortosa-Beseit! No cal dir que convé portar aigua, protecció solar i algun barret, ja que pel camí hi ha trams frondosos però també d'altres de rocam pelat. Una baixada pedregosa i divertida ens va acostant a Sitges, on podrem gaudir d'un merescut bany en qualsevol de les seves magnífiques platges.