Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Buff Rutas en bicicleta Barcelona
Michael Mueller

Tardor sobre rodes: quatre rutes en bicicleta per gaudir de Barcelona

L'inici del fred no és una excusa per no sortir a rodar: amb la protecció dels accessoris pel coll i el cap de BUFF® i aquestes recomanacions, els carrers seran vostres

Time Out en col·laboració amb BUFF®
Publicitat

Barcelona ha canviat molt en els últims anys, i ara és una ciutat plenament adaptada a l'ús de la bicicleta. No només s'ha incrementat el nombre de quilòmetres de carrils bici, sinó que la gent també ha canviat la seva mentalitat referent al transport, i la bicicleta s'observa com un mitjà per moure's saludable, net i divertit. Això ha proporcionat que, de forma no planificada, molts ciclistes - tant els que surten a rodar per la carretera com els que no surten de la ciutat- visualitzin el plànol de Barcelona com un mapa de rutes possibles per fer exercici o, simplement, gaudir de la ciutat i dels seus paisatges mentre circulem una estona.

Això és el que volem recomanar: quatre rutes urbanes sense sortir de Barcelona -com a molt, endinsant-nos una mica a la perifèria- que podreu alternar en diferents dies o setmanes, quan us vingui de gust agafar la bicicleta i sortir a fer una volta. Ara algú dirà que el clima ja no és tan agradable com a l'estiu, però qui fa esport i li agrada la bicicleta sap que aquesta no és cap excusa. En primer lloc, perquè la tardor a Barcelona és benigne, ve de gust sortir, i també perquè abrigar-se amb estil i sense oblidar cap part sensible del cos -barret pel cap, i tapaboques pel coll- és possible gràcies a l'àmplia gamma de productes de la firma BUFF®, especialitzada en accessoris per esportistes urbans.

BUFF® acaba de llançar la campanya Elevate Your Ride, en la que presenta la seva nova línia d'accessoris per cobrir el coll i el cap dels ciclistes necessitats de protecció contra el fred: peces de teixit elàstic, com Original EcoStretch, que eliminaran la humitat i protegeixen del vent, el fred i el sol ideals per a qualsevol època de l'any i molt pràctics, per tant, pels canvis d'estació. Els complements BUFF® estan pensats per a tots els moments de l'exercici: l'escalfament -és important per començar amb una protecció segura-, el moment de màxim esforç i la distensió posterior. La vida urbana normalment ens obliga a dur horaris incòmodes, i molts esportistes han d'entrenar a primera hora del matí -fins i tot quan no hi ha sol- o al final del dia, quan les temperatures baixen. I en aquest aspecte, els productes BUFF®, com DryFlx®, que compten amb elements reflectors, són molt útils. Un cop ben equipats, anem a conèixer aquestes rutes!

A la vora del mar

1. A la vora del mar

Barcelona està beneïda per un litoral extens, i una ruta típica en bicicleta consisteix a recórrer la línia de la costa. El punt de partida pot ser variable i podem fer tantes voltes com vulguem, però podem començar al peu de la muntanya de Montjuïc, a la plaça de Drassanes, continuar fins a trobar-nos amb l'estàtua de Colón, agafar el carril bici del Moll de la Fusta, enllaçar amb el carrer del Doctor Aiguader fins al Port Olímpic (per evitar la gentada de la Barceloneta) i després seguir el passeig marítim fins a arribar al Besòs.
Evidentment, podem ampliar l'extensió de la ruta i seguir fins a Badalona i Montgat o, en direcció contrària, fins al Prat, encara que aquestes extensions siguin per a ciclistes experts i aquí us proposem una ruta lúdica i urbana. L'avantatge d'aquesta ruta és que és plana, amplia i, si la feu al matí, també és càlida, doncs tindreu el sol a la dreta. En tot cas, protegiu-vos de la brisa marina amb un tapaboques Original EcoStretch.

A la vora del riu
Foto: Shutterstock

2. A la vora del riu

Des de fa un temps, els marges del riu Besòs estan perfectament arreglats per poder passejar, córrer i circular per ells. Per això, l'entorn s'ha convertit en una nova zona en la qual fer esport és agradable. Tapeu-vos amb els vostres accessoris BUFF® i llenceu-vos a explorar. Si ho desitgeu, podeu anar enllaçant rutes, perquè aquesta seria la continuïtat lògica de l'anterior, si acabeu al Fòrum. El millor és que trobareu un carril bici asfaltat i de doble sentit que segueix el curs del riu al llarg de 5 quilòmetres. Una altra avantatja d'aquest recorregut és que ens apropa a zones de la ciutat allunyades del centre on hi ha carrers amplis i una densitat de tràfic baixa, com la part de Bon Pastor i, més cap a l'interior, Poble Nou, que són barris molt agradables i que ens permeten arribar fins al centre si seguim les indicacions que condueixen a la plaça de Glòries.

Vistes d'alçada
BUFF®

3. Vistes d'alçada

Si ens interessa pedalejar en pujada, tenim diverses opcions de muntanya. Hi ha una ruta molt típica, que és recórrer la Carretera de les Aigües, però si no voleu moure-us per on estarà tothom, hi ha un parell d'opcions interessants. A molts ciclistes de nivell avançat els agrada fer la pujada al Tibidabo, com preàmbul per rodar més endavant per Collserola i potser, inclús, creuar el massís fins a arribar a la zona més oberta i natural de Valldoreix i Sant Cugat. És una ruta fresca, així que no deixeu d'equipar-vos amb un tapaboques DryFlx®. I també hi ha l'opció, més apte per a tota mena de ciclistes, de pujar i baixar Montjuïc, on les carreteres són àmplies, hi ha zones planes i les vistes són imponents. Una ruta intel·ligent per evitar el trànsit seria entrar per la Zona Franca - o no per la Plaça Espanya, pujant fins al Poble Espanyol-, per exemple des del Sot del Migdia, al final del carrer del Foc, que condueix pel passeig Olímpic i permet sortir per Poble-sec. Per descomptat, aquesta ruta no estarà completa si no es conquista el cim del castell.

Rectes urbanes

4. Rectes urbanes

Si el que us interessa és rodar sense massa interrupció sense sortir de la ciutat, una de les millors zones és la part nord de Diagonal. Utilitzeu un tapaboques BUFF®, no només pel fred sinó per protegir-vos de la pol·lució. No fa falta pedalejar fins a arribar a Sant Joan Despí (en aquesta zona, a més, el tràfic es complica). Així que un punt d'inici seria el Parc de Cervantes, des d'on recorrerem tota la zona universitària i el primer tram de la Diagonal fins a arribar a la plaça de Francesc Macià. Aquesta és una ruta molt emprada pels runners, ja que hi ha un carril ampli, una certa tranquil·litat i molt espai per moure's en línia recta. Una vegada a Francesc Macià, hi ha diverses opcions: seguir fins a Glòries pel carril bici de la Diagonal, o triar un desviament alternatiu, com el carrer Urgell fins a arribar a Gran Via, que ofereix un recorregut recte igual d'interessant entre la plaça Universitat i la Zona Franca, on podreu optar per pujar a Montjuïc i fer la ruta anterior. I així, tornar a començar.