Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Ruta per Montjuïc: una passejada amb vistes

Un passeig de 2 hores per descobrir els racons menys coneguts de la muntanya i embadalir-nos amb vistes espectaculars

María José Gómez
Escrit per
Publicitat

De Montjuïc, n'hi ha per a tothom: des del romàntic dels parcs i jardins dissenyats per Forestier a senders agrestes que s'endinsen entre la vegetació, equipaments culturals i pistes esportives, àrees de pícnic i zones d'esbarjo infantils, racons que alternen el cruising nocturn amb els jocs dels gossos durant el dia... I vistes espectaculars allà on miris. Amb el recorregut que us proposem podeu gaudir de tots els matisos de la muntanya en poc més de 2 hores. No cal estar molt en forma: només ganes de caminar i deixar-se sorprendre per paisatges sovint sorprenents i contradictoris.

El passeig comença als Jardins del Grec, des d'on pujarem les escales del Generalife. Un cop a dalt, ens dirigirem cap a l'esquerra, en direcció al jardí de les Escultures de la Fundació Miró. El creuem i cal caminar per l'avinguda de Miramar, també cap a l'esquerra on es troba la sortida del Funicular de Montjuïc i l'estació del Telefèric. Una mica més amunt hi ha l'entrada dels jardins de Mossèn Cinto Verdaguer. Entreu i feu un passeig per després sortir per l'accés que està una mica més amunt d'on heu entrat. Creueu el carrer dels Tarongers i just davant tindreu l'entrada del parc de Joan Brossa.

Camineu pels seus senders, sempre ascendint i cap a l'esquerra fins arribar a la part superior del parc. Allà sortiu a la plaça de la Sardana i dirigiu-vos cap als Jardins del Mirador de l'Alcalde. Pugeu en direcció al Castell a través del camí de terra, anomenat camí del Mar, que discorre entre la carretera de Montjuïc i el bosc. No deixeu aquest camí fins arribar a la Caseta del Migdia.

Travesseu l'esplanada on hi ha unes taules de fusta per fer picnics i preneu els camins que serpentejant s'endinsen al bosc en direcció al Cementiri de Montjuïc. Abans d'arribar al passeig del Migdia trobareu un minúscul sender de terra que baixa directe cap al cementiri. Agafeu-lo i arribareu fins a una zona amb diversos eucaliptus i uns quants arbres 'convalescents'. Continueu baixant fins que vegeu una de les entrades al cementiri. Una mica més enllà veureu una gran rampa. Preneu i deixeu-vos seduir per les vistes del Mirador del Migdia fins arribar al petit turó que hi ha al final del camí. Allà preneu un camí molt petit que s'endinsa entre la vegetació en direcció a l'estadi olímpic i la torre de Telefónica.

Continueu tot recte. Travesseu un bosc de pins i deixeu a la dreta un mirador triangular fins arribar al carrer del Foc. Si el travesseu i just davant trobareu una mena de descampat elevat del que surt, cap a l'esquerra, un camí de terra que discorre paral·lel al carrer dels Jocs del 92 i deixa a la dreta el camp de softbol. Continueu fins que trobeu l'avinguda de l'Estadi, que prendreu per a la plaça de Sant Jordi. Un cop allà, gireu a la dreta per seguir per l'avinguda dels Montanyans que té a l'esquerra la Reial Societat de Tennis Pompeia i a la dreta, una mica més endavant, el Club d'Hípica la Foixarda.

Quan l'avinguda faci un giravolt travesseu-la i us trobareu amb les monumentals escales que dirigeixen al passeig de Jean Forestier. Ja heu tornat a la civilització, com us demostraran els nombrosos turistes que fan fotos a les cascades d'aigua que estan just sota el Palau Nacional.

Ara vosaltres decidiu el vostre camí.