Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Els imprescindibles de Temporada Alta 2018

Els imprescindibles de Temporada Alta 2018

Una selecció dels espectacles més destacats del festival que tot amant del teatre i la dansa no s’hauria de perdre

‘The Animals and Children took to the Streets’, de la cia. 1927
‘The Animals and Children took to the Streets’, de la cia. 1927
Per Time Out en col·laboració amb Temporada Alta |
Advertising

Temporada Alta destaca cada any per acollir estrenes nacionals i internacionals d’espectacles que després triomfen arreu, i també per portar a casa nostra produccions que han entusiasmat el públic en altres escenaris i que tenen una llarga vida per davant. Per tal que puguis triar tot allò que vols veure i puguis fer-te amb les entrades abans de que volin, hem fet una selecció de propostes de diferents àmbits que segur que et temptaran. Creadors internacionals i nacionals, teatre, dansa i música, avantguarda... Qui dóna més?

'Isabella’s room' de Jan Lauwers i la Needcompany

Fusió de teatre, música i dansa

Els amants dels espectacles que trenquen barreres entre gèneres i disciplines, sabeu que la programació del Temporada Alta mai falla. Aquesta edició es podrà veure ‘Isabella’s room’, un espectacle de Jan Lauwers i la Needcompany, protagonitzat per Viviane De Muynck, que, des de la seva estrena l’any 2004, ha revolucionat l’escena del segle XXI. Vibrareu amb ‘Requiem pour L’., la nova col·laboració entre Alain Platel i Fabrizio Cassol, que reconstrueix el ‘Réquiem’ de Mozart sota la eclèctica influència del jazz, l’òpera i la música africana. I també podreu veure el nou solo de Jan Fabre, ‘The Generosity of Dorcas’, interpretat per Matteo Seda, que arriba a un estat d’èxtasi al ritme de la música de Dag Taeldeman.

GENESIS 6 6-7 di e con ANGELICA LIDDELL
Photographer:Luca Del Pia

Creació i avantguarda teatral

Un altre dels segells de Temporada Alta és que sempre permet viure noves experiències al teatre. En aquesta edició, destaca ‘Macho Man’, d’Àlex Rigola, un espectacle instal·lació i itinerant, en què l’espectador es desplaçarà per diferents espais guiat per la veu d'una dona que ha sofert violència de gènere. Angélica Lidell, la creadora més inclassificable de l’escena europea, arriba amb ‘Gènesi 6, 6-7’, un espectacle que barreja teatre i poesia i que entrecreua la fúria de Medea amb l’Antic Testament. També hi ha propostes per a tots: ‘The Animals and Children took to the Streets’, de la companyia britànica 1927, una novel·la gràfica que integra la pantalla en el relat teatral amb una estètica expressionista i de cinema mut. I aquells que encara no hagin vist ‘Rebota, rebota y en tu cara explota’ d’Agnès Mateus i Quim Tarrida, ara tindran una nova oportunitat de veure aquesta performance feminista, contundent i absolutament necessària.

Advertising
‘El bramido de Düsseldorf’ de Sergio Blanco

Mirades escèniques internacionals

El festival de tardor de Catalunya és una gran oportunitat per descobrir les millors propostes teatrals d’arreu, especialment europees i iberoamericanes. Aquest any destaca la presència de Sergio Blanco, considerat com el millor autor contemporani uruguaià, i que dirigeix ‘El bramido de Düsseldorf’, un espectacle d’autoficció sobre l’agonia i la mort del pare d’un autor teatral. Un altre dels espectacles destacats és la ‘Traviata (You deserve a better future)’ del Théâtre des Bouffes du Nord, l’espai de referència de Peter Brook, a mig camí entre el teatre i l’òpera i que fa un retrat íntim del personatge de Violetta Valéry de Verdi.

Des d’Alemanya arriben dues propostes: ‘Uncanny Valley’, del prestigiós col·lectiu Rimini Protokoll, que reflexiona sobre la relació entre homes i màquines, i ‘Im Herzen der Gewalt (Al cor de la violència)’ d’Édouard Louis i dirigit per Thomas Ostermeier que aborda un fet traumàtic personal amb una posada en escena impactant. I des de Lituània arriba el director Oskaras KorŠunovas amb ‘Vestuvés (Casament)’, de Bertol Brecht, una sàtira cruel sobre els costums de la petita burgesia.

Lali Ayguadé - Here ©Tristán Pérez-Martín
© Tristán Pérez-Martín

Dansa sense barreres

Una de les estrenes de dansa més esperades d’aquesta edició de Temporada Alta és ‘Here’, una trobada entre la coreògrafa i ballarina Lali Ayguadé i el ballarí francès Guilhem Chatir, que neix de l’experimentació i l’exploració. Cristiana Morganti, que va ser solista del Tanztheater Wuppertal de Pina Bausch, porta ‘Moving with Pina’, una mena de conferència ballada per compartir la poesia, la tècnica i la creativitat de la gran coreògrafa alemanya. Qui no hagi vist encara ‘Perra de nadie’ tindrà ara una nova oportunitat de gaudir amb aquest espectacle, que reuneix en escena els personatges clau que han acompanyat a la ballarina i coreògrafa Marta Carrasco al llarg de la seva aclamada trajectòria. I també es podrà veure ‘’, de Baro d’evel, una de les grans companyies de circ contemporani que fusiona poesia i moviment.

Advertising
‘Calla, Hamlet, Calla’, creació col•lectiva

Creadors propers

Una de les novetats més destacades d’aquest Temporada Alta és l’espectacle de creació col·lectiva ‘Calla, Hamlet, Calla’, producció pròpia que el festival va encarregar al col·lectiu artístic liderat per Carla Rovira per tal d’abordar la llibertat d’expressió. Una altra de les apostes el festival és ‘La néta del senyor Linh’, un monòleg basat en la novel·la de Philippe Claudel, a càrrec del director belga Guy Cassiers i protagonitzat per Lluís Homar, que aborda l’exili, la soledat i la identitat. El festival també coprodueix el nou espectacle de la dramaturga i directora Carol López, ‘Epodermis’, que neix a partir d’un article de premsa en què es parlava de l’abús de poder. Una altra coproducció és ‘Kassandra’, de l’autor uruguaià Sergio Blanco, dirigida per Sergi Belbel i protagonitzada per Elisabet Casanovas, que enceta el mite de Casandra des d’una perspectiva contemporània. A més a més, es podrà veure ‘Un enemigo del pueblo’, un muntatge de l’obra d’Ibsen a càrrec d’Àlex Rigola, que trasllada el conflicte entre individu i societat a la realitat d’una companyia de teatre.

More to explore

Advertising