Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Els 7 espectacles internacionals de Temporada Alta que no et pots perdre

Els 7 espectacles internacionals de Temporada Alta que no et pots perdre

Grans noms de l’escena internacional compartiran escenari amb el talent nacional i les propostes emergents. Us presentem els imprescincibles!

'Próximo', de Tolcachir
Per Time Out en col·laboració amb Temporada Alta |
Advertising

Com ja és tota una tradició, el Temporada Alta no només ens porta sobre els seus escenaris grans talents del nostre territori sinó que sempre dedica una petita part de la seva programació als millors creadors d’arreu. En aquesta 28a edició que tindrà lloc per diversos racons de Girona del 6 d’octubre al 9 de desembre, trobareu un ampli cartell internacional dintre dels 100 espectacles programats per aquest any. Hi ha noms que ja són part de la família del festival perquè ja fa anys que hi participen. Nosaltres us seleccionem aquells 7 espectacles que de ben segur us posaran la pell de gallina!

'Measure for Measure', de la Royal Shakespeare Company

'Measure for Measure', de la Royal Shakespeare Company

La mítica companyia de Londres, dirigida per Gregory Doran, arriba per primera vegada al festival Temporada Alta per portar-vos per un viatge ben emocional. Gaudiu d'una comèdia tràgica sobre la justícia, la moralitat, la hipocresia i el desig sexual. Una autèntica muntanya russa.

'Próximo', de Tolcachir

'Próximo', de Tolcachir

És el treball més recent del director i autor argentí, el qual va marcar un abans i un després en la dramatúrgia argentina del segle XX amb la seva obra 'L’omissió de la família Coleman'. Ara torna amb una peça que aborda les relacions afectives en l’era d’Internet. Una història d’amor construïda en la distància, amb Skype, WhatsApp, trucades al mòbil i flirteig a les xarxes socials. 

Advertising
SOPRO - SOUFFLE  - FESTIVAL D'AVIGNON - 71e EDITION
Christophe Raynaud de Lage

'Sopro', de Tiago Rodrigues

Un homenatge a un dels oficis més bells i antics del teatre. Tiago Rodrigues, el més internacional dels directors portuguesos i director del Teatre Nacional Doña Maria II, s'ha fixat en els homes i dones invisibles que murmuren paraules des d'una discreta caixa enmig de la boca de l'escenari: els apuntadors. El director portuguès en treu una del seu refugi, l'apuntadora històrica del teatre que dirigeix, i la converteix en la protagonista absoluta de 'Sopro'.

'OSTIA', de Sergio i Roxana Blanco
Foto: Gonzalo Techera

'OSTIA', de Sergio i Roxana Blanco

Una obra que parla de la relació entre un germà i una germana que només pot ser llegida per dos germans a la vida real: en Sergio i la Roxana. Una peça sobre la infància, la mort, la droga, la sexualitat i la creació que, alhora, explica la història d’Itàlia des de la seva fundació fins a l’assassinat de Pasolini, passant per Sant Agustí, Caravaggio i Mussolini.

Advertising
'Macbettu', de Shakesperare, versionada per Alessandro Serra

'Macbettu', de Shakesperare, versionada per Alessandro Serra

Alessandro Serra, un dels directors més personals de l’escena italiana, presenta a Temporada Alta el muntatge que l’ha catapultat internacionalment. Una versió del Macbeth de Shakespeare traslladada a la cultura sarda amb un potent diàleg teatral molt físic entre els ritus ancestrals, les forces de la naturalesa i la literatura shakespeariana.

Mathilda Olmi

'Retour a Reims', d'Ostermeyer

Thomas Ostermeier revoluciona el teatre polític amb la seva adaptació del cèlebre assaig 'Retour à Reims', que va publicar el 2008 el sociòleg francès Didier Eribon. Una crònica centrada en l'obra d'Eribon: el relat d'una classe obrera, tradicionalment d'esquerres, convertida en potencial votant de l'extrema dreta.

Advertising
'A man from Podolsk', de Dmitry Danilv, versionat per Oskaras Koršunovas

'A man from Podolsk', de Dmitry Danilv, versionat per Oskaras Koršunovas

Oskaras Koršunovas ha trobat en el debut teatral del premiat escriptor rus Dmitry Danilov la història perfecta per alertar-nos de la il·lusió de llibertat en què vivim. Un interrogatori policial comú que es transforma en Matrix; una sàtira sobre la burocràcia es transforma en un conte de terror sobre realitats paral·leles i amors patris.

Advertising