L'habitació del costat

Teatre
Recomanat
4 de 5 estrelles
L'habitació del costat
1/5
© Felipe MenaL'habitació del costat
L'habitació del costat
2/5
© Felipe MenaL'habitació del costat
L'habitació del costat
3/5
© Felipe MenaL'habitació del costat
L'habitació del costat
4/5
© Felipe MenaL'habitació del costat
L'habitació del costat
5/5
© Felipe MenaL'habitació del costat

Time Out diu

4 de 5 estrelles

'L'obra del vibrador' és el subtítol de 'L'habitació del costat' de Sarah Ruhl. Efectivament aquest artefacte d'estimulació –a les becerol·les vuitcentistes de la seva expansió comercial– és l'artefacte que provoca en aparença una profunda transformació en un grup de dones de la costa est nord-americana de finals del segle XIX. El món d'Edith Wharton i Henry James tancat –i dinamitat– en la consulta-llar d'un ginecòleg i especialista en "histèria femenina". La disfunció inventada pels homes per no enfrontar-se a la insatisfacció sexual de la dona victoriana. Però el veritable catalitzador no és la primitiva màquina endollada a la naixent electricitat. És molt més important la creació espontània d'una lògia femenina d'interessos, desitjos i silencis compartits i la seva profunda transformació, especialment la de l'esposa del doctor (Catherine), interpretat amb efervescent entrega per Carlota Olcina, en un viatge interpretatiu d'un personatge de Louisa Mary Alcott a un altre de Joyce Carol Oates.

Julio Manrique ha capturat l'anacrònica escriptura dramàtica que impregna el text (llenguatge i context de novel·la victoriana per a un discurs que trenca tots els tòpics d'època i amb una sorprenent càrrega simbòlica) per aixecar una producció que exigeix ​​a l'excel·lent repartiment una interpretació de moltes capes i plecs sense perdre mai la compostura del marc històric i de la cotilla moral. Destacades actuacions també de Mireia Aixalà (la pacient que descobreix la seva sexualitat) i Alba Florejachs (la llevadora ajudant del doctor) que des d'un paper menor i gairebé sense text fan una autèntica creació amb un repertori meravellós de mirades que parlen per elles mateixes.

Autora: Sarah Ruhl. Traducció: Joan Sellent. Direcció: Julio Manrique. Amb: Mireia Aixalà, Ivan Benet, Alba Florejachs, Adeline Flaun, Pol López, Carlota Olcina i Xavi Ricart.

Per Juan Carlos Olivares

Publicat

Detalls

Els usuaris diuen

LiveReviews|0
1 person listening