Aquests són els teatres de València, Balears, Andorra i l'Argentina que fan crèixer Cap Butaca Buida

La iniciativa uneix les forces dels teatres de Catalunya i més enllà per complir una missió cultural col·lectiva: no deixar cap butaca buida el 21 de març, la Diada del Teatre. Us expliquem quins altres espais se sumen i quines obres s'hi presentaran
'Woman on black' I Cap Butaca Buida
'Woman on black' I Cap Butaca Buida
Time Out en col·laboració amb Cap Butaca Buida
Publicitat

Si sou uns apassionats del teatre i voleu encomanar aquest bacteri del bé a tota la gent que us envolta, és una bona idea que us hi sumeu i convideu els vostres amics a omplir els teatres el 21 de març: un objectiu cultural que s’ha marcat la campanya catalana Cap Butaca Buida. I si els vostres amics són d’altres zones del país, com València o les Balears, o si són de fora (d’Andorra o de l’Argentina), us podeu acompanyar a la distància mentre cadascú veu la seva funció, perquè aquests territoris també se sumen a la festa.

O potser vosaltres mateixos voltareu per aquestes zones al març? Sigui com sigui, la iniciativa s’ha expandit fins a saltar al continent llatinoamericà (tot un gran assoliment), i podeu posar el vostre gra de sorra a aquesta bona causa des de diferents parts del món. Voleu saber què anar a veure o què recomanar allà on sigueu? Us expliquem tots els teatres que hi participen i les obres que s’hi fan!

València

València es converteix en un gran escenari amb propostes ben diverses, que van des de musicals i dansa fins a teatre, i que aposten pel risc i la reflexió. Al Teatre Artea (València) arriba Woman on Black, de Las WOT i Álex Rubio, un musical vibrant que viatja en el temps per reivindicar les veus de grans cantants negres oblidades, amb molt d’humor, música i esperit combatiu.

L’Espai Inestable (València) presenta (Re)Migrats Dansa, un programa triple de peces breus que exploren el cos, el moviment i la creació contemporània des de mirades diverses i arriscades.

El Teatre Círculo (València) acull La noche de Succo, una peça contundent que reflexiona sobre la figura de l’assassí Roberto Succo i la banalització de la violència en la societat contemporània.

La dansa torna a ser protagonista a la Sala Carme Teatre (València) amb Mata baja, de La Samesa, una proposta poètica i política que parla de resistència, precarietat i memòria a través del cos i la metàfora de les “males herbes”.

Al Teatre Flumen (València) es podrà veure El tamaño (del amor) importa, de Nueve Musas Producciones, una comèdia (a)romàntica sobre exparelles, teràpia i emocions pendents, amb humor i molta veritat.

Finalment, la Sala Russafa (València) acull Un encuentro más allá de las canciones, on Marwán proposa un concert íntim i proper que combina música, poesia i conversa directa amb el públic. Preparats per a la funció?

Balears

Les Illes Balears presenten una programació ben diversa que va de l’humor físic a la reflexió més profunda. A l’Auditori de Peguera (Peguera, Calvià) arriba Pensa en Wilbur, de Víctor Ortiz i David Morales, un espectacle explosiu d’acrobàcies, risc i comèdia on el cos i l’humor són els grans protagonistes.

El Teatre Maruja Alfaro (Mar i Terra) (Palma de Mallorca) acull La nit just abans dels boscos, amb Pau Pascual, un monòleg intens i nocturn en què un desconegut interpel·la un altre sota la pluja per parlar de solitud, estrangeria i la necessitat urgent de ser escoltat.

La màgia per a tota la família es fa lloc al Trui Teatre (Palma de Mallorca) amb De Muggle a Mago, de Keko Quinzá, un viatge ple d’il·lusió on un jove sense poders descobreix els paral·lelismes entre la seva vida i l’univers de Harry Potter fins a convertir-se en mag.

A l’Auditori Sa Màniga (Cala Millor) Festuc Teatre presenta Jo, Tarzan, una adaptació emotiva amb titelles que narra la història d’una nina criada per goril·les i que reflexiona sobre la identitat, el fet de sentir-se diferent i la necessitat de pertànyer.

Finalment, el Teatre del Mar (Es Molinar, Palma de Mallorca) proposa D’on venim?, de Hassane Kouyaté, una peça coral i arriscada que convida l’espectador a qüestionar-se els orígens, les decisions vitals i els grans temes socials a través de la paraula, la música i el pensament compartit.

Andorra

El Teatre Comunal d'Andorra la Vella també es tira a la piscina amb Abrakadabra, una obra on la mala sort dona pas a la comèdia: l'àvia de la família en qüestió, la Roser, mor d'alegria després de descobrir i comunicar als seus fills que ha guanyat la loteria, però sense desvelar on és el número. Per trobar-lo, caldrà contactar amb l'esperit de la Roser i és quan apareix en escena la Irina Nikolaeva Sofistikaya: mèdium-videntcomptable. Una història plena de peripècies que us arrencarà més d'un riure!

Argentina

Apropem la lupa al lloc més lluny: Argentina. El Teatre Margarida Xirgu de Buenos Aires se suma al dia cultural amb una proposta encara per definir (estigueu atents a la programació).

Es va inaugurar a principis del segle XX en honor a Margarida Xirgu, una actriu catalana que va deixar petjada en el teatre llatinoaericà. És una sala teatral històrica i cultural de Buenos Aires (Argentina), situada dins del Casal de Catalunya, un edifici d’estil neogòtic-modernista del segle XIX declarat Monument Històric Nacional.

Recomanat
    Últimes notícies
      Publicitat