0 M'encanta
Guarda-ho

Com cremar prop de 700 calories abans d’arribar a la feina

La ciutat pot ser la millor aliada per portar una vida saludable

Si voleu que la vostra vida sigui 100% healthy comenceu per canviar el xip camí de la feina. Oblideu-­vos de moto i cotxe, modifiqueu petits hàbits quotidians i guanyeu en qualitat de vida. Sense adonar-­vos-­en podeu cremar un grapat de calories, més que en una classe d’spinning. Ens utilitzem a nosaltres mateixos com a conillet d’indies, apuntem el nostre pes, el tipus d’activitat que fem i el temps que li dediquem i us expliquem quantes en cremem en un dia saludable. Tot hi suma!

Netegeu la casa abans de marxar

Netegeu la casa abans de marxar

Entreu a les 9? Res millor que llevar­-vos, vestir­-vos i concentrar-­vos a treure la pols de la vostra habitació i netejar la finestra o el mirall del lavabo. Segons aquest web si dediquem 15 minuts a cada cosa perdrem 46,3 i 61,8 calòries, és a dir, 92,6 menys a canvi d’una casa un pel més neta. Signeu?

Sortiu tard!

Sortiu tard!

Pipipipip! Pipipipip! No feu cas a l’alarma i seguiu dormint. Després, regaleu-­vos un esmorzar de campions i vestiu­-vos amb tota la parsimònia del món. Ara sí, mireu el rellotge: arg, feu tard! És l’excusa perfecta per obligar­-vos a córrer i practicar l’sprint fins l’estació de tren. Són 350 metres que fem en quatre minuts. Resultat: 66,2 calories menys!

Tren

Tren

Sou dels que heu d’agafar l’AVE a diari? Digueu no a les mecàniques i quedeu­-vos amb les escales de tota la vida! Sabem que la temptació és molt gran però feu números i deixeu­-vos convèncer. Si baixeu a Barcelona-Sants, són 42 esglaons per viatge. Vaja, 82 al dia i 210 a la setmana. No està gens malament! Heu de fer transbord un cop arribeu a Barcelona? Doncs feu-­lo al carrer! Sortiu a l’aire lliure, respireu i deixeu­-vos banyar pel sol: caminareu uns quants kilòmetres i us sentireu més a gust que en els passadissos foscos i un pèl angoixants del metro. Les escales? 36,1 kcal. El passeig? 35,3 kcal.

Advertising
Bicicleta

Bicicleta

Encara queda feina per fer però Girona és, cada dia, una mica més accessible pels amants de les dues rodes. Agafeu la vostra bici per anar a la feina ­12 minuts, 84,8 kcal­ i, si no en teniu, feu­-vos l’abonament de la Girocleta i reseu perquè a la parada del costat de casa n’hi hagi alguna de disponible. Si teniu dubtes, atreviu­-vos, al menys, a provar­-ho. Com? Llogant una bici per hores a Cicloturisme o a eBici (aquestes encara amb menys esforç).

Autobús

Autobús

Prou de seure! Us passeu tot el dia al davant de l’ordinador i la vostra cadira i el vostre cul es tenen tan agafats la mida que cada dia s’assemblen més l’un a l’altre. A l’autobús, sempre, de peu! Semblareu d’aquells bon jans que deixen seure les iaies i les embarassades i cremareu 31 calòries cada 20 minuts de trajecte. Un consell més: baixeu una parada abans i arribeu­ caminant fins a la feina. Són 15 minuts només! Us estalviareu estrès perquè el bus, al matí, sembla una capsa de sardines i sumareu 53 kcal més a l'equació del dia.

Escales

Escales

Són per tot arreu però no les odieu! Les escales han arribat per ajudar-vos a cremar greixos, eliminar cel·lulitis i millorar la vostra salud cardiovascular. Només heu de fer el cor fort i donar carbasses a l'ascensor de la feina, de casa i del transport públic i repensar la vostra ruta fins a l'oficina: obriu el maps i farciu l'itinerari d'escales. A Girona n’hi ha moltes, així que us serà fàcil trobar-ne alguna de camí cap al despatx. Si sumem les de casa, metro i oficina, ens surten unes 106 calories menys. Un repte: comenceu per les 90 escales de la Catedral?

Advertising
Pas de vianants

Pas de vianants

De petits no hi jugàveu? La cosa va de no trepitjar la línia blanca del pas de zebra. Sereu capaços d’arribar a l’altra banda del carrer sense fer­-ho? És el repte! Amb aquest gest que té aires de ximpleria, afegireu en la vostra ruta uns quants salts que son sinònim de tonificar músculs, millorar coordinació, equilibri i circulació i fer una mica de càrdio per dir adéu a 112,6 calories. Això si no us prenen pel Jack Nicholson a 'Millor, impossible!'.

Caminar

Caminar

Bàsic sí. Deixeu­-vos de metros, busos, ni esmenteu la bici i el cotxe i aposteu­-ho tot a les vostres cames. Tindreu premi i del gros. Caminar 30 minuts al dia pot ser la millor manera de mantenir el cos a to i guanyar en estabilitat emocional. Sembla mentida però que us toqui l’aire una bona estona us anirà de luxe per desconnectar i descansar la ment després d’un dia de feina més dur del previst. I a més, podeu contemplar les vistes (per exemple, caminant paral·lels a l’Onyar). Si sou dels que carregueu, maletí, motxilla o bosses fareu treballar, a més, els bíceps i l’esquena. Definitivament, us ha tocat la grossa, 106 calories!

Semàfor

Semàfor

Tot entrenament necessita... uns bons estiraments. També els podeu fer! Quan el senyoret vermell us obligui a aturar­vos i a esperar fins que canviï a verd, tindreu uns minuts fantàstics que, per fi, sabreu com aprofitar: estireu dorsals, tríceps, quàdriceps, adductors... Potser, amb el temps, acabeu per desitjar trobar­-vos amb el semàfor en vermell.

Advertising

Comentaris

0 comments