Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Cap de Creus

Passejades al·lucinants arran de mar a Catalunya

Itineraris per descobrir els paisatges espectaculars de la costa

Escrit per
Time Out Spain editors
Publicitat

Us proposem cinc itineraris que ressegueixen camins arran de mar i que us permetran copsar la bellesa de les nostres costes. I si agafeu calor, sempre tindreu el mar a tocar per capbussar-vos-hi i refrescar-vos.

De Sitges a la cala de l'Home Mort

Hi ha gent que l'anomena la ruta de les cales i els trens, i és el tram del GR92 que uneix Sitges i Vilanova i la Geltrú, si bé nosaltres ens quedarem més o menys a mig camí, a la cala de l'Home Mort, un indret idíl·lic i naturista, format per dues platges, la de l'Home Mort i la de Roses, separades per un petit penya-segat rocallós. La ruta no té pèrdua: després de fer una visita a Sitges s'ha de prendre el passeig marítim direcció sud, com si anéssiu a Tarragona. Quan el passeig s'acaba, heu de seguir el camí de la costa i les indicacions blanques i vermelles del GR. En molts moments passareu a tocar les vies dels trens i vorejareu un camp de golf. També hi trobareu alguna pujada i baixada, però cap d'elles suposen cap gran esforç. Continueu pel camí fins que arribeu a una cruïlla: aquí ja tindreu al davant una magnífica panoràmica de la cala.

Des del Garraf fins a Sitges

És una ruta ben senyalitzada –correspon a un tram del GR92 –, que iniciem a la població del Garraf. Cercarem el carrer del Castellot, i tot seguint-lo aviat començarem l'ascens al coll de Can Lluçà, amb una bonica masia del mateix nom. El descens ens mena a l'entrada d'una fàbrica de ciment, i des d'allí una nova pujada ens acosta a l'ermita de la Trinitat, amb vistes espectaculars –en dies clars és possible veure els ports de Tortosa-Beseit! No cal dir que convé portar aigua, protecció solar i algun barret, ja que pel camí hi ha trams frondosos però també d'altres de rocam pelat. Una baixada pedregosa i divertida ens va acostant a Sitges, on podrem gaudir d'un merescut bany en qualsevol de les seves magnífiques platges.

Publicitat
La ruta del paratge de Tudela
© Seaphotoart

Aquesta ruta potser no és 100% apte per a tota la família però paga la pena. I molt. La ruta pel Paratge de Tudela ens permet descobrir un dels racons més espectaculars del Parc Natural del Cap de Creus. Un recorregut de gran interès geològic on podreu descobrir (i fotografiar!) les al·lucinants figures esculpides a les roques com la de Cala Culleró, que va inspirar a Dalí per crear 'El Gran Masturbador'. Es tracta d'una excursió de 5'6 quilòmetres, o sigui: més o menys una hora i mitja. El punt d'inici i final de la ruta se situa al trencall de la carretera de Cadaqués al Cap de Creus, on comença la pista asfaltada de Tudela.

La ruta del passeig marítim de Roses
© Hans Geel / Shutterstock.com

Us voleu sentir com en un capítol de la mítica sèrie 'Baywatch'? Potser no veureu en  David Hasselhoff amb banyador vermell corrent per la sorra, però amb aquesta ruta al passeig marítim de Roses us sentireu a Los Ángeles de la Costa Brava. Des d’un extrem fins a l’altra punta són uns 5 quilòmetres aproximadament, sense més dificultats que els vianants, turistes i bicicletes que us puguin barrar el pas. Veure el golf, la platja, les barques, la posta de sol, aturar-se a fer un bany o prendre alguna cosa en un xiringuito són alguns dels extres que us permetrà aquest recorregut d’un dels pobles més concorreguts de la Costa Brava nord.

La ruta del Carrilet fins a Sant Feliu
© marlee

Es tracta d'una ruta ideal per anar en bici. Segueix el recorregut de l’antic tren de via estreta que anava cap a Sant Feliu de Guíxols i és una bona oportunitat de conèixer, des de la bicicleta, dues comarques: el Gironès i el Baix Empordà. Però anem pel més importants: la Ruta del Carrilet II consta de 39’7 quilòmetres i un pendent suau. De fet, assoleix el punt més alt a Cassà de la Selva i “només” està a 136 metres per damunt del nivell del mar. La peculiaritat d’aquest traçat és precisament la suavitat dels pendents i els revolts. Comencem a Girona, passem per la Selva,-on si fan bon dia podrem gaudir d’una al·lucinant panoràmica que abasta els Pirineus, el Montseny i la Serralada Transerversal-, i seguim per la vall del Ridaura fins arribar al mar, a Sant Feliu de Guíxols. Què més? Baixar de la bici, i una bona cabbussada abans de tornar a casa!