Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Teatre Tantarantana

  • Teatre
  • El Raval
Teatre Tantarantana
Teatre TantarantanaTeatre Tantarantana
Publicitat

Time Out diu

Teatre i fàbrica de creació al carrer de les Flors del Raval, amb una història que es remunta a l'any 1992

El Tantarantana, una de les sales de referència de l'escena actual a Barcelona, va engegar el 1992, quan Julio Álvarez i el Víctor Suáñez, antics membres de la companyia U de Cuc, van decidir obrir una sala per als seus espectacles. Llavors era un teatre amb capacitat per a 75 persones i una programació dedicada a adults i nens al carrer del mateix nom.

Quan el 1996 va ser evident que la sala del Born havia quedat massa petita, el teatre va iniciar una segona etapa, l'actual, al carrer de les Flors del Raval, tocant al Paral·lel, un espai amb més capacitat que s'ha consolidat com a sala d'exhibició i centre de creació escènica, especialitzat en el risc i compromès amb la idea de teatre com a motor de canvi.

Quantes sales té el Tantarantana?

Actualment, el Tantarantana consta de dues sales: Baixos 22, espai a la italiana amb capacitat per a 107 persones, i Àtic 22, un espai diàfan més versàtil, on les companyies poden jugar amb la disposició de les graderies i la capacitat varia entre 40 i 60 espectadors.

A sota trobareu més detalls:

Borja Duñó
Escrit per
Borja Duñó

Detalls

Adreça
Flors, 22
El Raval
Barcelona
08001
Transport
Paral·lel (M: L2-L3)
Preu
Dc. i dj., 15 €. Resta de dies, 18 €
Horaris
De dc. a ds., 21 h. Dg., a 19 h

Què hi ha ara mateix

17 esbossos des de la foscor

  • 3 de 5 estrelles

'La ronda' d'Arthur Schnitzler deu ser una de les obres més versionades del teatre contemporani. Des de 'L'habitació blava' de David Hare, que vam veure fa uns anys al Romea, fins a aquests '17 esbossos des de la foscor' de Roland Schimmelpfennig que La Danesa acaba d'estrenar al Tantarantana. Deu escenes que retrataven la societat vienesa de 1900 i que avui, adaptades, esbossen la nostra a partir de parelles de personatges captats abans o després d'un encontre amorós. El dramaturg alemany ha fet una feina magnífica. I La Danesa ha optat per un repartiment britànic (Babou Cham, Paula Blanco i Junyi Sun) que sap molt bé el que es fa. Passem d'una escena a l'altra seguint la versió canònica que ens diu que un dels dos personatges es queda. Els intèrprets salten d'aquí a allà amb canvis mínims de vestuari, però amb actituds diferents. Tot bé, fins aquí. Però li falta alguna cosa més a aquesta posada en escena, segurament una direcció més agosarada, alguna intenció que superi la lletra. Sempre pica alt, la companyia de Jumon Erra i Elena Fortuny Tot i que la funció comença amb el soldat assegut a la platea, amb un clar intent de trencar la quarta paret, al muntatge li costa agafar-nos de la mà i passejar-nos pels escenaris que descriu. Sí, tenim una parella que fa aigües, a més d'un mascle abusador, el poeta és un guionista, el comte, un productor. Les pilotes, tanmateix, no baixen fins al públic. Això no obstant, que La Danesa s'hagi atrevit amb aquest Schimmelpfennig-Schnitzler

Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà