[title]
Si aneu a les platges de Barcelona a partir de l’1 d’agost, us recomanem que aneu amb més compte de l’habitual, perquè els socorristes de la ciutat iniciaran una vaga indefinida. Segons el sindicat CGT, que és qui ha convocat la mobilització, la decisió s’ha pres per unanimitat després de la reunió “fallida” de dilluns entre el comitè d'empresa i FCC Medioambiente, la concessionària del servei.
Els treballadors reclamen un conveni propi, la reducció de la temporalitat de la plantilla i el compliment de les millores laborals acordades prèviament. A més, han denunciat que la seva situació ha empitjorat des del 2023, malgrat dues vagues i diverses rondes de negociació amb l'Ajuntament.
El sindicat, però, ha emès un comunicat on asseguren que el posicionament de la plantilla s’ha enfortit després que el consistori hagi proposat uns serveis mínims del 80% durant la vaga. Segons la CGT, aquesta decisió és una mostra de la importància d'un servei del qual l’Ajuntament “se n'ha desentès”.

Una situació “de precarietat absoluta”
La CGT també ha criticat que el consistori només consideri el servei “essencial” quan li convé i ha considerat “paradoxal” que utilitzi els mateixos arguments que els socorristes han fet servir a les seves reivindicacions des de fa anys.

Els treballadors han afirmat que la seva situació és “de precarietat absoluta” i han assegurat que també afecta tècnics sanitaris, infermers, tripulants i patrons d’embarcació. La plantilla ha explicat que l’empresa ha admès que hi ha un “problema estructural greu” que moltes vegades condiciona l’operativa diària dels equips aquàtics, sanitaris i marítims.
A més de la vaga, doncs, la CGT també ha convocat una concentració a la plaça Sant Jaume el mateix dia 1 d’agost, a les 10 h.