[title]
Cada cop hi ha més celebrities interessades en la gastronomia, tant que decideixen obrir els seus propis establiments. Fa uns dies que vam anunciar la nova cafeteria d’especialitat que el jugador del Barça de bàsquet Nicolás Laprovíttola ha obert a Barcelona, i ara un dels artistes més escoltats del món també ha decidit obrir un bar. Benito Antonio Martínez, més conegut com a Bad Bunny, ha inaugurat el seu primer bar, que s’anomena Café con Ron, un espai amb picades d’ullet a la discografia i a la cultura del cantant porto-riqueny. Per visitar l’establiment, però, haureu d’agafar un avió i estar-vos-hi unes quantes hores perquè Café con Ron es troba a Puerto Rico, el país natal de l’artista.
El bar està ple de referències a l’univers que Bad Bunny ha creat amb el llançament del seu darrer àlbum, Debí tirar más fotos, començant pel nom de l’establiment, que ens remet a la cançó titulada Café con ron. A l’interior, hi ha referències a aquesta obra per tot arreu; des de les cadires de plàstic, les mateixes que surten a la portada del disc, fins als barrets de palla i les granotes, que també apareixen en els vídeos musicals que acompanyen les cançons de l’àlbum, que va acumular més de 200 milions de reproduccions tan sols dos dies després del seu llançament.
Com havia de ser, l’oferta gastronòmica també va alineada amb l'estètica del local i l’imaginari de l’artista i inclou una extensa carta de begudes. Els noms, però, s’allunyen dels cafès i còctels habituals i se substitueixen per alguns com el favorito de mi ex, el calentón i doble 6, unes begudes preparades amb licors del país. Tot i la varietat d’opcions, l’especialitat de l’establiment és, evidentment, el café con ron, una proposa elaborada amb cafè porto-riqueny, rom anyenc, Licor 43 i xocolata negra i que té un preu de 14 dòlars. Els fans de Bad Bunny, però, s’han sorprès quan s’han assabentat que la carta no inclou el Moscow Mule, un còctel fet amb vodka, cervesa de gingebre i suc de llima que dona nom a una de les cançons més populars del cantant.
Ver esta publicación en Instagram
Una carta d’amor a Puerto Rico
Des que va començar la seva carrera, Bad Bunny sempre ha dut Puerto Rico per bandera, amb referències en les seves cançons, entrevistes i xarxes socials, i el seu darrer àlbum ha estat una llarga carta d’amor al seu país que denuncia la gentrificació que pateix.
L’àlbum està ple de sons llatins i tradicionals del país i inclou cançons com Turista, que parla de la superficialitat de les relacions actuals amb el comportament dels turistes, que només visiten un lloc per gaudir uns dies de les seves comoditats i després marxar, sense aprofundir en la cultura i en la situació del país. En Lo que le pasó a Hawaii, Bad Bunny parla sobre la lluita contra la gentrificació i privatització dels recursos naturals de Puerto Rico a través de la història de la colonització de Hawaii i com molts dels locals s’han vist obligats a emigrar. La inauguració del nou cafè al seu país natal, doncs, és una manera d’apropar, encara més, la seva música i valors als porto-riquenys.