Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Ronda de Sant Antoni
Ajuntament de BarcelonaRonda de Sant Antoni

Així quedarà la Ronda de Sant Antoni: sense cotxes, més verda i amb una gran plaça pacificada

Ja coneixem els detalls la proposta definitiva per a la transformació de la ronda de Sant Antoni!

Escrit per
Time Out Barcelona Editors
Publicitat

Si freqüenteu la Ronda de Sant Antoni, segur que heu vist i sentit les obres que s’hi duen a terme. Però, com quedarà aquesta zona quan estigui transformada? I quins canvis s’hi estan gestant? De moment, les obres només enretiren la llosa de formigó que cobria la ronda, però l’Ajuntament ha presentat l’avantprojecte final de la transformació del carrer i ara ja coneixem les novetats que veurem a la futura Ronda de Sant Antoni. 

Les darreres setmanes, l’Ajuntament ha fet un procés participatiu amb els veïns de l’entorn. Com ha explicat la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, s’han canviat alguns aspectes de l’antic projecte de reforma per tirar endavant una proposta lliure de conflicte i que s’adapti a les necessitats dels veïns, que demanaven la màxima pacificació possible, un espai més verd i que connectés els barris de Sant Antoni i el Raval

Ronda de Sant Antoni
Ajuntament de BarcelonaRonda de Sant Antoni

Així doncs, com serà la nova Ronda de Sant Antoni? El primer gran canvi és la creació d’una gran plaça entre els carrers de Villarroel i de Floridablanca, que s’unirà a la plaça del Pes de la Palla per a constituir una nova super-àrea de joc. 

Aquesta plaça i l’eliminació del carril bici que projectava la versió anterior del projecte són dues de les condicions que demanava la Plataforma pro Pacificació de la ronda. Amb el nou avantprojecte, es permetrà el pas de les bicis per qualsevol punt de la ronda de Sant Antoni -com en els eixos verds de les superilles-, encara que la prioritat sigui per als vianants. 

Entre el carrer de Villarroel i el carrer del Comte d’Urgell, es mantindrà el pas de l’autobús en sentit de baixada, tal com preveia el projecte presentat fa uns mesos. La vorera al tram entre Villarroel i Comte d’Urgell farà 17 metres d’ample, al costat de ronda que toca al barri del Raval. A més, es renovarà el carrer de Tamarit, la plaça del Dubte i es crearan dues placetes a l’encreuament amb Casanovas i amb Tamarit. 

Amb el nou projecte, l’asfalt desapareix i el paviment és de pedra natural. A més, l’espai destinat als usos ciutadans creix fins als 16.300 m2 i, per resoldre la falta d’espais verds que hi ha avui en dia a la ronda, es col·locaran escocells i parterres més grans per a arbres, arbustos i flors entre Floridablanca i Villarroel. En total, es projecten més de 1.000 m2 de verd urbà i uns 150 arbres, dels quals una quarantena són nous, així com espais amb activitats diverses, més zones de passeig i d’ombra i jocs infantils per als infants. 

Ronda de Sant Antoni
Ajuntament de BarcelonaRonda de Sant Antoni

Així doncs, la transformació de la Ronda de Sant Antoni respon al model Superilla Barcelona, i afavorirà els usos ciutadans, la vida de barri i el comerç local i suposarà l’inici d’un nou plantejament per a totes les rondes de Ciutat Vella. El govern municipal calcula tenir enllestit el projecte executiu al març (quan acabarà la retirada de la llosa de formigó) perquè la reforma de la ronda pugui començar a l'estiu. Segons la titular de d’urbanisme, els treballs duraran un any i mig aproximadament. 

NO T'HO PERDIS: Festes de Santa Eulàlia: guia completa 2023

Ja pots llegir el número de febrer de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat 

Últimes notícies

    Publicitat