[title]
La Finestres, una de les llibreries de referència entre lectors, autors i editorials de Barcelona, obrirà un nou establiment dedicat a Palestina. “En el context de genocidi a Gaza, i de colonialisme d’assentament, règim d’apartheid i neteja ètnica que es continua perpetrant a Cisjordània des de fa 77 anys, la Llibreria Finestres reforça el seu compromís d’alçar la veu en solidaritat amb el poble palestí”, ha escrit el seu equip.
El número 17 del carrer Verdi, a Gràcia, acollirà la nova Llibreria Finestres Palestina, un espai que abastarà “de manera àmplia” l’experiència i història palestina. El seu catàleg inclourà títols d’assaig, narrativa, poesia i llibres per al públic infantil i juvenil, entre d’altres. A més, també hi haurà una variada programació d’activitats per acostar al públic la cultura mil·lenària del poble palestí.
Pel que fa a les dates d’inauguració, es preveu que la llibreria aixequi la persiana durant el mes de maig d’aquest 2026, tot i que encara no hi ha una data oficial.
Un projecte també d’arquitectura
El disseny de l’espai anirà a càrrec de Malek Murad Mateu, arquitecte d’origen palestí i cofundador de Murad García Studio. El projecte, doncs, pretén crear un espai ple de simbologia i història de Palestina amb elements que faran referència als colors de la bandera de Palestina i a la kufia.
La llibreria també inclourà un espai amb dolços palestins per fer valdre la gastronomia del país com a “element cultural significatiu de la identitat del projecte”.
Una llibreria compromesa des de fa anys
En la Llibreria Finestres del carrer Diputació, 249, però, ja hi ha una secció dedicada a autors i autores que tracten la història de Palestina “de manera profunda i crítica, des d’una visió integral”. De fet, aquest mateix espai va patir un acte de vandalisme l’estiu del 2025, un fet que la llibreria assegura que “va ser l’espurna que va portar a prendre definitivament la decisió d’obrir el nou local”.


