Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Via Laietana
Beats of LightVia Laietana

Així serà la nova Via Laietana: voreres amples, carrils bici i arbres

La transformació de la Via Laietana s’iniciarà el març de 2022 i connectarà el Gòtic i el Born

Escrit per
Time Out Barcelona Editors
Publicitat

Deixar més espai al vianant, a les bicicletes, al verd i al comerç local. Aquests són els objectius de la transformació de la Via Laietana, que s’iniciarà el març de 2022 i vol convertir aquest carrer de Barcelona en un espai més amable i sostenible.

La Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat ha aprovat aquesta reforma, basada en un procés participatiu que s’ha fet entre el veïnat, els comerciants i altres agents per prioritzar la mobilitat, el passeig i la reactivació del centre de la ciutatAixí doncs, al març començarà la renovació de xarxes de serveis per poder iniciar el juny les obres entre Urquinaona i Antoni Maura, que duraran onze mesos. Més tard, es treballarà en el segon tram de les obres, que va d’Antoni Maura a Idrissa Diallo. 

Via Laietana
Ajuntament de BarcelonaVia Laietana

 Noves voreres, places i espais verds 

Les obres transformaran molts elements de la Via Laietana. En primer lloc, les voreres (que actualment tenen una amplada que va dels 2,6 als 3,5 metres) s’ampliaran fins a arribar als 4,05 metres des de la plaça d’Urquinaona fins a la d’Antonio López. 

D’altra banda, es construirà una gran plaça a Antoni Maura, amb l’objectiu de connectar la Catedral amb el Mercat de Santa Caterina. També es pretén crear noves places als encreuaments amb els principals eixos de Ciutat Vella, com les cruïlles amb el carrer de Jonqueres i als de les places de l’Àngel i d’Antonio López. A més, en aquestes places es reforçarà l’arbrat i es millorarà la il·luminació. 

Via Laietana. Antoni Maura
Ajuntament de BarcelonaVia Laietana. Antoni Maura

Els passos de vianants també s’ampliaran i es reubicaran. La plaça d’Antonio López ampliarà el seu pas de vianants per a pacificar la zona i, a més, es faran dos nous passos de vianants: un que enllaçarà la plaça de Correus amb el moll de la Fusta i un altre directe al carrer Llauder que connectarà amb la Barceloneta. 

Pel que fa a la mobilitat sostenible, la nova Via Laietana tindrà un carril bici de pujada lateral segregat i de baixada els ciclistes compartiran carril amb el bus. Només hi haurà trànsit privat de baixada, amb un carril limitat a 30 km/h, i de pujada hi haurà un carril per a busos i trànsit local que podran utilitzar els veïns i veïnes de la Via Laietana i de la Barceloneta

Via Laietana
Ajuntament de BarcelonaVia Laietana

Tots aquests canvis formen part d’un projecte que té un pressupost total de 32,9 milions d’euros i la intenció transformar Via Laietana per a convertir-la en un lloc on sigui còmode passejar-hi i comprar-hi i que, a més, serveixi d’espai per unir millor els barris del Gòtic i de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera. 

Via Laietana
Ajuntament de BarcelonaVia Laietana

NO T'HO PERDIS: 50 llocs imprescindibles de Barcelona

Llegeix el número de novembre de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat.  

Últimes notícies

    Publicitat