Notícies

Així serà la transformació de la Meridiana de Barcelona

Les obres per transformar el tram entre els carrers Josep Estivill i Felip II començaran el 21 de novembre

Publicitat

Fa quatre anys que van començar les obres a l'avinguda de la Meridiana per crear un entorn verd i comunicar els carrers de tots dos costats de l'avinguda. Ara ha arribat el moment de fer un canvi radical al tram que uneix els carrers de Josep Estivill i Felip II, i les obres per a aquesta transformació ja tenen data. Començaran el 21 de novembre.

La reforma comprèn un tram de 435 metres i es calcula que s'allargui uns nou mesos, així que a l'agost podria estar acabada. La transformació permetrà pacificar l'entorn i, per això, la calçada es reduirà un 35%, com ja s'ha fet en altres trams d'aquesta avinguda.

Un cop hagi arribat a Felip II, la modificació de la Meridiana tindrà un abast d'1,7 quilòmetres i s'hauran renovat 94.000 metres quadrats de superfície i plantat més de 560 arbres en una extensió de 10.000 metres quadrats de parterres i verd, amb una inversió de 28,4 milions d'euros, sis dels quals provenen del fons Next Generation de la Unió Europea.

Urbanització de la Meridiana
Foto: Ajuntament de BarcelonaProcés d'urbanització de la Meridiana

La previsió de les reformes

En aquestes reformes, la Meridiana perdrà dos carrils de circulació, un per cada sentit, i el carril bici bidireccional s'incorporarà a la mitjana central. A més, es plantaran 125 arbres nous, es guanyaran 2.800 m2 de parterres i se'n renovarà l'enllumenat.

Una de les particularitats del tram que es començarà a reformar és la creació d'una rambla central entre els carrers de Josep Estivill i Espronceda. El passeig central s'ampliarà per facilitar la connexió a peu entre les dues bandes de la Meridiana a través de tres passes de vianants. En aquest punt, el carril bici se separarà i baixarà a la calçada.

Recreació de com serà la Meridiana
Foto: Ajuntament de Barcelona.

Paral·lelament, s'estan avançant els tràmits per estendre la renovació de Felip II fins a Fabra i Puig en una previsió del govern municipal d'acabar la reforma d'aquest tram en dos anys i d'aquest punt fins al pont de Sarajevo, a través d'un procés participatiu per recollir propostes i aportacions veïnals, i fer de l'avinguda un espai verd i de passeig i acabar amb la seva imatge d'autopista. 

NO T'HO PERDIS: La superilla de l’Eixample incorporarà llambordes i vies de l’antic tramvia de Barcelona

Llegeix el número de novembre de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat

 

Últimes notícies

    Publicitat