Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
LuzdePapel
Foto: LuzdePapel / LocalboxLuzdePapel

Amb aquest xec regal dones suport a petits comerços de Barcelona

Amb més de 40 botigues afiliades, la iniciativa Localbox impulsa i fomenta el comerç local

Enora Le Roux
Escrit per
Enora Le Roux
Publicitat

Fer regals, de vegades, és complicat. Mai estem segurs del tot d’encertar i, per això, en cas de dubte, molts acabem obsequiant un val de qualsevol gran magatzem. Ara, però, aquests locals ja no són els únics en oferir la possibilitat de regalar un xec. De fet, no ho són des de fa dos anys i mig, quan va néixer Localbox, un projecte que impulsa el comerç local a partir d’una targeta regal 'multitenda'.

La targeta –amb un crèdit de 30, 60 o 120 euros– es pot utilitzar en qualsevol petit comerç afiliat a la iniciativa i funciona com pagament de l’import de la compra. Per adquirir-la cal comandar-la al web i, en qüestió de dies, arriba en format físic al domicili. 

A fi de donar llibertat al comprador d’escollir què, on i quan comprar, la targeta funciona a partir d'un codi únic i personal, que és el que introdueixen les botigues a l'hora de validar la comanda. Aquest número no només assegura els diners, sinó que també permet fer encàrrecs online. A més, la targeta no caduca mai, així que no cal atabalar-se a l'hora de triar i comprar.  

Actualment, hi ha 42 comerços associats a la iniciativa, 37 dels quals es troben al barri de Gràcia. Des de botigues d’alimentació fins a cosmètics, tendes de decoració i de complements, entre moltes d’altres, aquesta comunitat de comerç local ha anat creixent des que va néixer. De fet, l’alta com 'local afiliat' és obert a qualsevol petit comerç que s’hi vulgui sumar. 

Localbox sorgeix del compromís social de fomentar el comerç local de manera que el valor dels productes i serveis no resideixi únicament en el seu preu final, sinó en l’agregat que suposa mantenir la xarxa i estructura comercial del barri. D’aquesta manera, no només s’assegura que els diners queden als comerços locals, sinó que es fomenta les relacions personals i dona vida al veïnat, fent-lo créixer. 

Aquesta no és l'única iniciativa impulsada per recolzar als barris, als seus locals i als seus consumidors. A finals del mes de maig, el Grup Bacardi va iniciar la campanya de suport 'Amor de barri' amb l'objectiu de dinamitzar el sector de la restauració, tan afectat per la pandèmia.

No t'ho perdis: Coses per fer a Barcelona a l'agost

Llegeix el número d'estiu de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat.

Últimes notícies

    Publicitat