Notícies

Aquest espectacular tren històric de Barcelona tornarà a circular (només durant dos dies)

S’hi podrà accedir amb un bitllet integrat o bé un títol propi d’FGC

Laia Jordà Sánchez
Redactora
 Tren Granota
Foto: Tren Granota
Publicitat

Pot ser el seu disseny, la seva història o una combinació de totes dues opcions, però els trens tenen alguna cosa que captiva milers de persones arreu del món. Des que es va inventar el ferrocarril, aquest mitjà de transport ha acumulat milers i milers d'aficionats de diferents punts del planeta que acostumen a passar la seva passió de pares a fills. A Catalunya hi ha diversos punts on podeu admirar trens històrics, com l'Espai de la Via Mètrica de Martorell, però pujar-ne a algun és una missió força més complicada, però no impossible.

El 3 de novembre i l'1 de desembre d'aquest 2024, podreu fer un viatge damunt d'una joia ferroviària històrica de Catalunya: el Tren Granota. El comboi, conegut com el Granota pel seu característic color verd, va començar a circular l'any 1944 i connectava Barcelona amb les comarques del Vallès Oriental i Occidental fins al 1996. Més de dues dècades després, va tornar a circular alguns dies a l'any, i ara tornarà a funcionar durant aquests dos dies de novembre i desembre. El comboi anirà des de les Planes a Terrassa i de les Planes a Sabadell; en el cas del primer viatge, el tren s'aturarà a Sant Cugat i Rubí, i en el cas del segon, el Granota només efectuarà una parada a Sant Cugat.

Tren Granota
Foto: Tren Granota
Tren Granota
Foto: Tren Granota

Si voleu ser un dels passatgers a bord d’aquest tren de mitjans del segle XX, s’hi podrà accedir amb un bitllet integrat o bé un títol propi d’FGC, malgrat que la zona tarifària variarà segons l’estació d’origen i de destí. Això sí, per garantir la seguretat i la conservació del tren, l’aforament màxim serà de 190 persones, així que recomanem que arribeu a l’andana una mica abans que el tren s’aturi a la vostra parada per assegurar-vos l’entrada. 

Un tren dissenyat a Barcelona

El Tren Granota s'ha convertit en part del patrimoni ferroviari català per diverses raons, i una és per aquells que el van dissenyar fa gairebé un segle. Com descriuen a la pàgina web del comboi, s'ha convertit "en un homenatge a aquelles persones treballadores que amb les seves mans van dissenyar i construir en plena postguerra un nou tipus de vehicle, d'aspecte i tecnologia moderna, a l'històric taller de Sarrià". Recordar i honrar aquells que en van fer possible la construcció va ser una de les raons principals per les quals FGC va decidir que tornés a circular només uns dies a l'any.

Tren Granota
Foto: Tren Granota

Malgrat que l'antic ferrocarril de Sarrià va començar el seu servei l'any 1863, no va ser fins després de la Guerra Civil que els enginyers del taller van dissenyar un model modernitzat que responia a les necessitats de l'època: la sèrie 400, que estava formada per vuit trens de quatre cotxes i sis de tres cotxes. L'anomenat Tren Granota pels viatgers va començar a funcionar l'any 1944, i el seu color verdós i els característics fanals de la part frontal van suposar una innovació dins el sector ferroviari.

Durant quaranta anys, el Tren Granota va cobrir el recorregut des de Sarrià fins a les Planes, Sant Cugat, Rubí, Terrassa i Sabadell, fins que el 1996 es van substituir els últims trens Granota per altres de la sèrie 112. Malgrat que més d'una vintena dels combois van ser venuts als ferrocarrils de Cuba, alguns es van preservar i d'altres es van restaurar i es van convertir en trens turístics sota la marca Turistren d'FGC Turisme.

NO T'HO PERDIS: Coses per fer a Barcelona aquesta setmana

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Més de Hivern

    Últimes notícies

      Publicitat