Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Límit de velocitat
Foto: ShutterstockLímit de velocitat

Aquest són els nous carrers de Barcelona que passaran a ser de 30 km/h

Entra en vigor a tot l'Estat la nova limitació de velocitat que afectarà a importants vies de Barcelona, com travessera de Gràcia, Consell de Cent i Via Laietana

Per Mar Baró
Publicitat

Els nous límits de velocitat per vies urbanes i travessies, que va aprovar el Consell de Ministres el passat novembre, entraran en vigor a tot l'Estat aquest dimarts 11 de maig. La mesura ja s'aplicava en moltes ciutats, entre elles Barcelona, i té com a objectiu prioritari reduir la mortalitat associada al trànsit en entorns urbans.

A partir d'ara, el límit baixa a 20 km/h als carrers amb una calçada de plataforma única, és a dir, en què les voreres per on caminen els vianants i la calçada per als vehicles estan al mateix nivell. En el cas de les vies d'un sol carril per sentit, la limitació és de 30 km/h, i és de 50 km/h a les vies de dos o més carrils per sentit.

Segons l'Ajuntament de Barcelona, durant aquest 2021 està previst que passin a ser vies 30 la via Laietana, el carrer de Jordi Girona, Mandri, travessera de Gràcia, carretera del Carmel, avinguda de la Mare de Déu de Montserrat, Doctor Pi i Molist, passeig de Torras i Bages, carrer dels Almogàvers, passeig del Taulat, carrer de la Diputació i carrer del Consell de Cent. Es tracta de carrers que formen la xarxa bàsica, és a dir, carrers en què es basa la mobilitat de la ciutat i, per tant, acullen més volum de trànsit, connecten districtes i barris i són vies importants de pas de transport públic.

En total, durant aquest any el conjunt de carrers 30 de la ciutat augmentarà en 100 quilòmetres, amb els quals s’arribarà al 75% de vies amb velocitat 30 o menys a la ciutat.

Menys risc a morir atropellat

Trànsit al·lega que els morts en accidents de trànsit van créixer un 6% a l'interior de les ciutats durant el 2019, mentre que a les vies interurbanes van disminuir en la mateixa proporció. La DGT remarca que el risc de morir a causa d'un atropellament cau un 80% quan es redueix el límit de velocitat. Si es rep l'impacte d'un vehicle que va a 30 per hora, el risc és d'un 10%. En canvi, puja al 90% si el vehicle va a 50 km/h.

Una demanda dels ajuntaments

Segons la DGT, els motius que l'han portat a implantar aquesta mesura són, en primer lloc, la demanda dels ajuntaments per tenir un paraigua legal normatiu i poder aplicar els 30 km/ h a les seves localitats. Amb la baixada dels límits de velocitat màxima permesa a les ciutats, a més de reduir la mortaldat, també descendeix a la meitat el soroll ambiental.

L'entrada en vigor de tot aquest paquet de mesures coincideix amb la instal·lació de nous radars dins de BarcelonaVal la pena recordar que el 82% dels morts per accident de trànsit a les ciutats espanyoles durant l’any 2019 eren vianants, ciclistes i motoristes, els col·lectius més vulnerables dins del trànsit urbà.

NO T'HO PERDIS: Els carrers més bonics de Barcelona.

Llegeix el número de maig de Time Out Barcelona, amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat.

Últimes notícies

    Publicitat