Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
City Trends
Foto: Time Out

Aquestes seran les tendències que triomfaran aquest 2024 arreu del món

Des de banys públics modernitzats a Tòquio fins a sopars interactius a Singapur: els editors de Time Out ja han detectat les coses que seran populars aquest any

Will Gleason
Eugènia Güell
Escrit per
Will Gleason
Traduït per
Eugènia Güell
Publicitat

Cada dia, els escriptors i editors de Time Out d'arreu del món viuen i recomanen experiències, bars, restaurants i coses per fer perquè tothom gaudeixi de la ciutat on viu i dels llocs on viatja. No hi ha ningú millor que ells, doncs, per percebre què és el que més captivarà als ciutadans de les diverses ciutats del món aquest 2024. Hem preguntat a 25 editors internacionals de Time Out quines seran les tendències més populars els pròxims dotze mesos, i això és el que ens han dit:

LES 10 MILLORS TENDÈNCIES DEL 2024

1. Sopar a fora serà més espectacular que mai

Els restaurants miraran més enllà dels plats: “Podríem dir que la tendència serà afegir petits tocs de glamur”, diu l’editora de Menjar i Beure de Time Out New York, Amber Sutherland-Namako. Des d’unes bombolles que serveixen al Cafe Mars en uns gots especials fins als plats de The Bazaar”. L’editora de Time Out Canada, Laura Osborne, hi està d’acord: “Alguns en diuen sopar-espectacle, però estem parlant de més restaurants amb un concepte de cuina molt obert”. Mentrestant, l'editora de Time Out Singapore, Rachel Yohannan, opina que hi haurà un auge de sopars interactius i teatrals a la ciutat.

2. Més kilòmetres en tren entre ciutats

Amb la mirada posada en la sostenibilitat, moltes ciutats estan invertint en les seves xarxes de transport públic. "Una de les tendències més importants del 2024 serà l’impuls al sistema de metro de Los Angeles, gràcies a la feina feta per millorar la seguretat i l'obertura d’un nou transport al voltant de l’Aeroport de Los Ángeles, diu l'editor de Time Out Los Angeles Michael Juliano. Aquesta tendència també es pot observar a Europa i Austràlia de manera similar. "S'espera que la línia groga del metro comenci a funcionar a Porto i transportarà, de mitjana, 33.000 persones al dia", assenyala Mauro Gonçalves, editor executiu de Time Out Portugal. L'editora de Time Out Sydney, Alice Ellis, afegeix: "en algunes zones ja estan acabant una nova xarxa de metro, que complementarà la xarxa de trens de Sydney".

3. Més art públic a les ciutats

Creus que hauràs d’escurar la butxaca per entrar als museus i veure les obres d’art aquest 2024? No del tot: cada vegada més, l'art contemporani es podrà trobar a l’espai públic. "Aquest any, hi ha hagut un augment de les instal·lacions artístiques als espais públics, fins i tot a les illes", diu Tatum Ancheta, editor en cap de Time Out Hong Kong. En particular, el Festival d'Arts Sai Kung Hoi s'ha ampliat amb 18 obres d'art a gran escala en quatre illes, descobrint les narracions ocultes dins de la comunitat. JQ Louise, editor de Time Out Boston, ha percebut alguna cosa semblant a New England: "Hi ha molta més inversió en artistes locals. Molts edificis nous i altres espais estan contractant artistes locals sorprenents i donen suport a la comunitat amb inversions reals".

4. Els 'listening bars' (bars d'audiòfils) seran cada vegada més populars

L’oci nocturn és cada vegada més divers: "Sortir ja no és només beure, i han augmentat les ofertes que inclouen altres dimensions de l’oci nocturn", diu l'editora de Time Out Melbourne, Leah Glynn. "Un exemple són els bars de vins que es transformen en ‘listening bars’”, altrament dit bars d’audiòfils, que tenen equipaments de gran qualitat per reproduir música en vinil amb una claredat de so increïble. L'editor de Time Out Miami, Ashley Brozic, també assenyala un augment dels ‘listening bars’ japonesos a la ciutat de Florida: "Tot i que com a ciutat mai ens acabarem les discoteques, els nostres gustos s'estan afinant en tots els aspectes de la vida. Els ‘listening bars’ ens ofereixen aquesta sensació íntima que sempre ens ha faltat als locals de música d'aquesta ciutat i ens ajuden a experimentar nous gèneres. El Dante va ser el primer, i després s’hi va sumar el Miami Music Room". Mentrestant, l'editor de coses per fer de Time Out New York, Rossilynne Culgan ,assenyala el ‘listening bar’ Jolene, inspirat en Dolly Parton, i el Tokyo Record Bar.

5. Les experiències immersives han arribat per quedar-se

Semblava una moda passatgera, però no ho és pas: "Les exposicions immersives han arribat per quedar-se", diu la directora editorial de Time Out Madrid, Marta Bac. "Ara són els principals museus de la ciutat els que aprofiten aquesta nova tecnologia a les seves exposicions per mostrar les grans obres d'art de la ciutat". L'editor de Time Out Chicago, Jeffy Mai, està d'acord i afegeix: "Les experiències immersives no s'estan quedant enrere. Els museus pop-up, que semblaven de curta durada, s’estan quedant, i n'hi ha molts més en marxa". Mentrestant, l'editor en cap de Time Out Tokyo, Lim Chee Wah, apunta a l'obertura el 2024 del museu d'art digital TeamLab Borderless.

6. Els espais en desús es reimaginen

Les ciutats estan treballant per recuperar espais que fa temps que estan en desús.  "Els magatzems i altres edificis vells estan sent reutilitzats per a l'art i la cultura", informa l'editora de Time Out Sydney, Alice Ellis. “Per exemple, l’antiga central elèctrica de White Bay s'obrirà al públic per primera vegada en 100 anys per a la Biennal del 2024; mentre que els molls de Walsh Bay es convertiran en el centre del festival de Sydney al gener". L'editora en cap de Time Out Istanbul, Seda Pekçelen, nota la tendència a la capital turca: “El municipi de la ciutat ha anat transformant zones en desús convertint-les en centres culturals nous i vibrants”.

7. Els restaurants tornen a la cuina tradicional

Moltes destinacions gastronòmiques d'arreu del món estan tornant a les cuines locals del passat i les reinterpreten. "Torna el ‘gastropub’!", diu emocionat l'editor de Time Out London, Joe Mackertich. “The Parakeet, the Prince Arthur, The Waterman's Arms. És com si tornessim a finals dels 90, però sense en Tony Blair". A Barcelona, això significa un retorn a la cuina tradicional catalana, segons explica l'editor de Menjar i Beure de Time Out Barcelona, Ricard Martín: “Els xefs estan tornant a la cuina tradicional catalana i espanyola, renovant i alleugerint alguns dels plats més contundents que formen part de la nostra identitat, com l’escudella i carn d’olla o el capipota. L'editora de Menjar i Beure de Time Out Los Angeles, Patricia Kelly Yeo, veu un fenomen cultural més extens: "Els ciutadans de L.A. segueixen confiant en els plats clàssics, com les salses italiano-americanes”.

City Trends
Foto: Time Out

8. Les nits s'allargaran

Des de mercats gastronòmics fins a festivals a l'aire lliure i projeccions de pel·lícules, cada vegada més esdeveniments i activitats passaran al llarg de la nit. "El govern estatal i els organismes de la indústria nocturna estan treballant conjuntament per estimular l'economia nocturna de NSW", diu l'editora de Time Out Sydney, Alice Ellis. "Estan implementant sis noves reformes, inclosa la prohibició de la possibilitat que les queixes individuals de soroll tanquin locals o actuacions de música en directe". Mentrestant, els mercats nocturns tornen a Hong Kong. "Reconeixent la importància de reviure l'escena nocturna de la ciutat arran de la pandèmia, el govern de Hong Kong està treballant per impulsar la cultura de la vida nocturna. Això inclou el retorn dels mercats nocturns", detalla Tatum Ancheta, editor en cap de Time Out Hong Kong.

9. La segona mà, cada vegada en més auge

“A Singapur, l’auge de la segona mà va més enllà de la roba: els adolescents i gent jove fins als 20 anys també estan oberts als mobles de segona mà”, informa l'editora de Time Out Singapore, Rachel Yohannan. L'editora de Time Out New York, Shaye Weaver, veu un fenomen similar a la ciutat: "Als nevaiorquesos ens encanten les gangues, i hi ha comptes d’Instagram dedicats a destacar grans troballes, com un mirall vintage rosa en forma d’orella que s’ha viralitzat recentment”. 

10. Més destinacions nocturnes

El 2024 serà un any de nits memorables: cada vegada són més les ciutats de tots els continents que s’obren a la vida nocturna: la directora editorial de Time Out Madrid, Marta Bac, fa referència a molts clubs que s'estan expandint des del centre de la ciutat fins als barris de les afores, mentre que la directora editorial de Time Out Portugal, Vera Moura, descriu nous clubs polifacètics: són centres culturals però també salons de tatuatges.

Per la seva banda, l'editor en cap de Time Out Hong Kong, Tatum Ancheta, assenyala els nous espais immersius de la vida nocturna de la ciutat: "Enguany, s'han obert bastants clubs nous, alguns amb elements temàtics per a una experiència més immersiva, com per exemple Ark11, que té un disseny futurista semblant a una nau espacial.

LES 10 TENDÈNCIES ESPECÍFIQUES DE LES CIUTATS

1. Tòkio: banys reformats

"Cada vegada hi ha més banys tradicionals (els anomenats 'sento') que estan passant per un canvi d'imatge modernitzat, amb dissenyadors i arquitectes que reinventen l'espai i els converteixen en centres socials per a la comunitat", diu Lim Chee Wah, editor en cap de Time Out Tokyo. "Alguns d’aquests banys inclouen, fins i tot, una barra de cervesa artesana".

* Endinsa’t a la tendència: KoganeyuKomaeyu i Paradise

2. Singapur: sopars interactius

"Sembla que la gent gaudeix dels sopars interactius i amb elements multisensorials", diu l'editora de Time Out Singapore, Rachel Yohannan. "Cada vegada en veiem més, ja sigui en format pop up o permanent”.

* Endinsa’t a la tendència: AbsurditiesThe Wizard's BrewNom Nom Cinema

3. Nova York: centres culturals multidisciplinaris

"Recentment, s'han obert nous espais culturals massius que difuminen la línia entre disciplines artístiques", diu l'editor de Time Out New York, Shaye Weaver. "Aquests nous espais d'actuació conviden a noves formes de treball".

* Endinsa’t a la tendència: The Shed i The Perelman Performing Arts Center

4. Dubai: l'art als restaurants

"Cada vegada se celebren més els artistes locals, exposicions i murals a la ciutat, inclosa l'última peça titulada 'Unbreakable' al Time Out Market Dubai de Dina Saadi, una artista internacional siriana amb seu a Dubai", diu l'editor en cap de Time Out Dubai, Louise Charlesworth. "També estem veient que l'art innovador cada vegada juga un paper més clau a les experiències gastronòmiques en els restaurants, com per exemple Zenon, que genera imatges personalitzades basades en els moviments de la gent".

* Endinsa’t a la tendència: Alma Bar a DIFC, el primer bar de Dubai que mostra art digital.

5. Miami: més trens

"Cada vegada els ciutadans estan més oberts a nous mètodes de transport, com està passant amb el nou tren Brightline de Miami a Orlando", diu l'editor de Time Out Miami Ashley Brozic. "També estan molt interessats en The Brightline, com a mitjà de transport per explorar Florida, i els suburbis de la ciutat ofereixen cotxes de golf gratuïts perquè la gent no hagi de conduir cap a destinacions pròximes".

* Endinsa’t a la tendència: El  Brightline, el Downtown Miami Transit Circulator i altres opcions de transport públic

6.- Hong Kong: la ciutat i l'art

"Una tendència creixent és la incorporació d’obres d’art en espais públics, fent que les arts i la cultura siguin més accessibles per a tothom", diu l'editor en cap de Time Out Hong Kong, Tatum Ancheta. "S'espera que aquesta tendència continuï l'any que ve, ja que els promotors immobiliaris reconeixen la importància de l'art per millorar l'atractiu estètic dels seus espais, alhora que fomenten la participació de la comunitat".

* Endinsa’ta la tendència: Bluetopia i les millors exposicions per visitar a Hong Kong

7. Melbourne: una renovació verda

"El projecte Greenline, que revitalitza els 4 km entre Birrarung Marr i el pont Bolte al llarg de la riba del riu Yarra, guanyarà força a Melbourne aquest 2024", diu l'editora de Time Out Melbourne, Leah Glynn. “S’espera que ens porti nous espais públics per fer-hi intervencions artístiques, esdeveniments i augmentar la zona d'afegir més zones humides".

* Endinsa’t a la tendència: The Greenline Project

8. Montreal: nous conceptes de cuina

"Ja sigui per la inflació, els cost cada vegada més car del menjar o la pujada dels lloguers, estan obrint conceptes més íntims de restaurants, i ens encanta la seva simplicitat i els seus menús", diu l'editora de Time Out Canada, Laura Osborne.

* Endinsa’t a la tendència: Cabaret l'Enfer i Yama

9. Bangkok: més esdeveniments i espais nocturns

"Les activitats nocturnes a l'aire lliure continuen sent populars, i aquesta tendència continuarà el 2024, a causa de les altes temperatures diürnes", diu l'editor en cap de Time Out Bangkok, Top Koaysomboon. "D'entre Ees festivals nocturns de tota la ciutat, els preferits són l'esdeveniment d'il·luminació Awakening i la Setmana del Disseny de Bangkok, centrada en la creativitat i la nit de les galeries d'art, i atrauen a milers d'entusiastes any rere any. Els terrats també es converteixen en cinemes a l'aire lliure. A més, Bangkok ara ofereix més opcions de sopar nocturn que mai, des del popular carrer de menjar Ban Tan Thong fins al districte de Huay Kwang, passant pel nou centre comercial Emsphere, que roman obert fins tard per als noctàmbuls famolencs.

* Endinsa’t a la tendència: Awakening Festivals i Bangkok Design Week

10. Londres: clubs de nit massius

"Per fi s'obren moltes discoteques noves a Londres", diu l'editor de Time Out London, Joe Mackertich. “Això és bo perquè una de les crítiques que es fan constantment a la ciutat és que cada cop hi ha menys llocs dignes per sortir. Molts d'aquests nous llocs tenen sistemes de so d'alta tecnologia i uns sistemes de llum audiovisual fantàstics, i aparentment tenen una gran inversió darrere, cosa que significa que poden atraure DJs de primer nivell. La majoria són llocs bastant cars amb menjar i beguda cara? Sí. Però és millor que res, segur".

* Endinsa’t a la tendència: HERE at OuternetDrumsheds i KOKO Electronic

NO T'HO PERDIS: 5 coses que passaran a Barcelona el 2024

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Últimes notícies

    Publicitat