Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Via Laietana de Barcelona
FOTO: ShutterstockVia Laietana de Barcelona

Cinc importants carrers de la ciutat seran peatonals una vegada al mes

Escrit per
Marc Andreu
Publicitat

Colau no perd el temps i la seva aposta per reduir la contaminació al centre de la ciutat no es fa esperar. La setmana passada anunciava amb una posada de llarg, digna d'un gran missatge institucional, la declaració d'emergència climàtica amb un centenar de propostes que transformarien, per sempre, la mobilitat de la ciutat tal com la coneixem fins ara. En una trobada al Col·legi de Periodistes celebrada dijous, l'alcaldessa anunciava que un cop al mes es tallaran totalment al trànsit vies principals de la ciutat. La primera "prova pilot" serà aquest mes de febrer i convertirà en zona de vianants dues artèries molt transitades com és Via Laietana i Gran de Gràcia, aquesta última ja ho fa de costum tots els primers dissabtes de mes a la tarda.

Carrer Aragó de Barcelona
Carrer Aragó de Barcelona
FOTO: Shutterstock

10 carrers tallats i 200 km a 30 km/h

L'objectiu del consistori és anar ampliant de forma progressiva aquesta mesura per això el mes de març, a part de Via Laietana, també s'hi sumarà carrer d'Aragó (entre l'avinguda Meridiana i el carrer de Tarragona) i els carrers de Sants i Creu Coberta. Mes a mes, carrer a carrer, fins a poder fer una radiografia real de quines són les afectacions i, sobretot, quina és la millora mediambiental que viu la ciutat amb el canvi. Fonts municipals han avançat a La Vanguardia que, de moment, els talls previstos a Aragó només seran els diumenges al matí i per la resta de carrers, els dissabtes a la tarda.

Colau també va anunciar que vol acabar el mandat amb un 75% de carrers de la ciutat inclosos dins la zona 30 i, amb aquesta mesura, arribar a reduir la velocitat a 200 km de la ciutat. "Està comprovat que reduir la velocitat redueix la mortalitat en els atropellaments" assegurava l'alcaldessa en la trobada amb els periodistes.

NO T'HO PERDIS: Viatges a 5 euros: l'AVE 'low cost' s'estrena amb la venda dels primers bitllets

Més enllà dels talls de tràns 

Últimes notícies

    Publicitat