Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Exercitar el sol pèlvic
FOTO: ShutterstockExercitar el sol pèlvic

Com exercitar el sòl pelvià per augmentar el plaer sexual!

Per
Marta Molas
Publicitat

Si diem sòl pelvià, saps a què ens referim? Saps que és un grup de músculs que tenen tant les dones com els homes? El sòl pelvià, també anomenat musculatura perineal, aguanta la bufeta urinària, la matriu i els intestins. Està disposat en dues capes: una de superficial (que envolta la uretra, la vagina i l’anus) i una altra de profunda. Amb el pas del temps, el sòl pelvià tant de la dona com de l’home es pot debilitar i és quan poden aparèixer prolapses, incontinència i alteracions en les relacions sexuals.

Si vols aprofitar aquests dies per posar-te en forma i tenir un sòl pèlvic ben entrenat, musculat, saludable i preparat per al plaer… Aquí et passem unes quantes propostes:

Exercitar el sol pèlvic
Exercitar el sol pèlvicFOTO: Shutterstock

Tinc vagina i bastanta mandra: necessito ajuda!

Per a les que això de fer exercici us fa una mica de mandra i activar-vos us costa més del normal, us direm que podeu fer gimnàstica passiva exercitant el sòl pèlvic amb boles xineses o entrenadors pèlvics. Usa les que tinguis per casa, i si n’has d’adquirir de noves, només recomanar-te que te les compris de silicona o d’un material natural i molt estable, i a poder ser, que incorporin diferents pesos perquè puguis anar augmentant en grau la teva rutina d’exercicis pèlvics.

Com les faràs servir? Serà molt important que utilitzis les teves boles cada dia. És millor poc temps cada dia que molts minuts en dies molt distanciats. Les introdueixes a la vagina i intentes caminar 15 minuts al dia. Vinga voltes per la terrassa, el terrat o el passadís de casa! Els primers dies potser et costarà aguantar les boles o se't cauran ràpidament. No pateixes. A poc a poc aniràs millorant. A la que ja aguantis les boles amb menys pes i caminis durant 15 minuts amb elles durant una setmana… Sabràs que pots passar al següent nivell. Llesta?

Tinc voluntat: a per totes!

Per als homes i dones voluntariosos i actius, la paraula clau per posar a to el sòl pèlvic és exercicis de Kegel o exercicis del sòl pelvià. Si ho 'googlejeu' trobareu mil posts, vídeos i webs que en parlen i no sumarem a tanta bibliografia més parafernàlia. Si us donarem, però, la base per fer uns bons exercicis, recomanats per una entitat referent com és Espai Alè:  

  • Busqueu una postura correcta del cos, a la par que relaxada. Si esteu dempeus, heu de flexionar un xic els genolls, entrar el coxis cap al cos, estirar la coroneta cap al cel, barbeta lleugerament baixada i espatlles relaxades.
  • Respireu: inspireu, inflant el pit endavant.
  • Deixeu anar l’aire com si pronunciéssiu una F: és el moment que recolliu cap amunt tot el sistema muscular pèlvic. Busqueu una imatge que us ajudi en aquesta tasca: un cucurutxo de gelat que es trenca i l’absorbiu cap amunt; o un ascensor que puja ràpidament cap a l’estern.
Elvie
ElvieFOTO: Elvie

Ho vull tot! Jo actuo i em deixo ajudar

Per les més pros, dir-vos que també podeu realitzar gimnàstica activa amb el vostre entrenador pèlvic o amb les boles xineses posades. Podeu fer els mateixos exercicis de Kegel amb el complement incorporat a la vagina. I seguir el mateix ritme: a mesures que controlis un pes, pujar al següent. 

I què guanyo a nivell sexual?

Només realitzant 15 minuts al dia d’exercici: passiu, actiu o combinat, notareu grans diferències:  els músculs més forts, la panxa més plana i molt més control de l’orina. Però i a nivell sexual? 

  • Augmentar la propiocepció: que és la nostra capacitat de sentir i indicar al nostre propi cos quines són les nostres parts i com volem que actuïn. Aquest sentit regula la direcció el rang de moviment, permet reaccions i respostes automàtiques i intervé en el desenvolupament de la postura corporal i en la relació d’aquest amb l’espai (i amb altres cossos per exemple). Per tant, això significa que serem molt més conscients de la nostra vagina o del nostre sòl pelvià i el controlarem millor quan ens vulguem masturbar o quan tinguem una relació. Penseu-hi: dones, sou capaces d’agafar el penis amb la vagina?

  • Exercitar aquesta zona també augmenta el reg sanguini en els teixits dels òrgans sexuals, el que millorarà la sensibilitat d’aquests òrgans i per tant, l’excitació i el plaer que aquesta comportarà. I tot això, només fent exercici: sense cremes, ni complements alimentaris, ni pastilles, ni res que pugui portar efectes secundaris o contraindicacions. 

NO T'HO PERDIS: Vida a casa: més sexe o més discussions?

Les millors idees d'oci i cultura per fer a casa amb la nova Time In Pocket interactiva.

Últimes notícies

    Publicitat