[title]
Després de nou mesos d’obres, els Jardinets de Gràcia reobren amb una imatge renovada que es presentarà a tothom amb una gran festa. Per celebrar la transformació, que ha creat més espai per als vianants, més vegetació i ha instal·lat mobiliari urbà nou, l’Ajuntament ha organitzat una festa aquest cap de setmana.
Dissabte vinent, 20 de setembre, els Jardinets de Gràcia seran l’escenari d’una trobada oberta a tothom que celebrarà la finalització de les obres –que van posar el punt final a l’agost– amb la música de Sabor de Gràcia i xocolata desfeta per a tots els assistents.
Un espai transformat
Des del 28 de gener, els treballs s’han centrat en la pacificació del costat Llobregat dels Jardinets i en l’allargament del carril bici, un espai de 2.715 m² per millorar l’espai públic i la connexió tant per a vianants com per a ciclistes amb l’avinguda Diagonal.
Les obres, doncs, han eliminat els carrils de circulació en sentit mar, han modificat la vorera amb la rotonda de la Diagonal i han convertit el pas de vianants que enllaça els Jardinets amb el carrer Gran de Gràcia en una plataforma única.
Malgrat que les obres als Jardinets ja s’han acabat, encara queda la creació del tram de 47 metres de carril bici entre la Diagonal i el carrer Bonavista, que es farà durant la tardor. L’Ajuntament explica que s’ha escollit aquest termini perquè serà durant la tardor quan es faran les tasques d’asfaltatge del carril ascendent dels Jardinets i del carrer de Bonavista.
Altres accions al districte
La transformació dels Jardinets de Gràcia només és una de les cinc accions previstes pel districte aquest 2025. Les altres són: actuar al carrer de Massens, millorar l’accés al barri del Coll des del Carmel, reformar el carrer de Pere Llobet i renovar la plaça de Flandes.


