Sunbathers at Platja del Bogatell beach in Barcelona, Spain, with the Parc del Forum in the background
Photograph: Shutterstock | Platja del Bogatell
Photograph: Shutterstock

Què fer aquest cap de setmana a Barcelona (del 7 al 9 d'agost)

Els millor plans d'oci i cultura per gaudir al màxim el cap de setmana a Barcelona, de divendres a diumenge

Publicitat

Què fer a Barcelona aquest cap de setmana? Hem bussejat en l'agenda cultural de Barcelona i us portem una tria del milloret que podreu fer aquest divendres, dissabte i diumenge. Aquí teniu activitats per a tots els gustos i butxaques (fins i tot gratis!). Gaudiu del vostre temps lliure amb exposicions, obres de teatre, mercats, festes, concerts... Voleu saber què fer aquest cap de setmana amb nens? Us espera un cap de setmana increïble sense moure-us de Barcelona. I si voleu escampar la boira, podeu fer una visita als pobles més bonics a prop de casa nostra.

NO T'HO PERDIS: Les millors coses gratis per fer a Barcelona

Fes clic aquí si vols més informació sobre els nostres estàndards editorials i les nostres directrius ètiques per crear aquest contingut.

Coses per fer aquest divendres

  • Música
  • Festival de música
  • Sant Martí

De què va? Aquest 2026 el Brunch Electronik Festival se celebra entre els dies 7 i 9 d'agost al Parc del Fòrum, amb noms rutilants de l'escena electrònica internacional, que van del house progressiu d'Eric Prydz al tecno alemany de Paul Kalkbrenner, passant per tota mena d'artistes com CamelPhat, Floating Points, Acid Arab, Jamie Jones, Seth Troxler, Deborah De Luca, I Hate Models i 999999999, amb l'afegit d'una jornada de tancament amb el duo francès The Blaze.

Per què hi has d'anar? Hi haurà vaques sagrades veteranes i actuals: vegeu la presència d'un monstre de l'electrònica, pare fundador del techno actual com Jeff Mills, al costat de l'astre de l'r&b haitià Kaytranada –que ofereix al Brunch l'únic concert a la península d'enguany–, i que amb Miss Monique i Paul Kalkbrenner encapçalen la jornada de divendres. 

Dissabte serà el torn d'artistes tan importants com Eric Prydz, Cassius i Floating Points (en format live) i la col·laboració a quatre mans de BASKKA & Sally C, a més del directe d'Acid Arab, I Hate Models i molts més. La jornada de diumenge servirà de traca final amb el DJ set de The Blaze a més de Mind Against, Parra for Cuva, RY X (DJ set) i Marian Ariss. 

Tot plegat, amb una combinació de representants de l'escena barcelonina com b1n0Gigi Ros, Flashy Ice CreamLildami, Paula GM i Mercè i nous artistes de l'underground electrònic europeu. El Brunch Elektronik, diu Martin Petrik, el seu director artístic, "va començar colonitzant espais petits i singulars de Barcelona, sense el talent local no seria el que és ara, i per això sempre guardem una part important del cartell per a ells". 

  • Art

De què va? La Masia Freixa, l'obra més emblemàtica de Lluís Muncunill a Terrassa, reobre les portes convertida en equipament museístic. Des del mes de juliol, l'edifici es pot visitar de dimarts a dissabte de 10 a 13 h i de 16 a 19 h, i diumenges i festius d'11 a 14 h.

Per què hi has d'anar? És l'oportunitat de descobrir per dins aquesta joia del modernisme, famosa per la teulada ondulant i els arcs parabòlics. La planta baixa és d'accés lliure i la visita a les plantes superiors i la torre és gratuïta amb reserva prèvia al web de Turisme de Terrassa. Inclou un recorregut immersiu i la recreació de la residència burgesa original.

Publicitat
  • Què fer
  • Festivals
  • Fora de Barcelona

De què va? De l'1 al 9 d'agost, el Circuit Festival celebra aquest 2026 la seva 17a edició. Durant nou dies, el festival desplega una programació formada per 12 festes de música electrònica en diferents espais de Barcelona i l'àrea metropolitana. Algunes són de les promotores LGTBIQ+ més actives i d'èxit en l'escena clubbing, com Guyz (Alemanya), Rapido (Països Baixos) i H.I.M. (Bèlgica), reunint més de 50 artistes internacionals i milers d'assistents arribats d'arreu del món.

Per què hi has d'anar? Enguany, el festival amplia la seva proposta musical incorporant per primera vegada artistes vinculats a les escenes queer i underground, així com nous estils com el hard techno i el future rave. Entre els noms destacats hi ha Morten, creador del future raveAbelreferent del tribal house; Nina Flowersicona de la cultura drag; i Anne Louise, Tom Stephan, David Tort, BorisChris Bekker, Brady Prince, Joshua RuizMario Beckman, Pagano i Alex Acosta. Més enllà de la música, el Circuit Festival continua reivindicant-se com un espai de trobada per a la comunitat LGBTIQ+, posant l'accent en la diversitat, la inclusió i la llibertat d'expressió.

  • Què fer
  • Ciutat

De què va? El Museu d'Història de Barcelona organitza El Born de Nit, un cicle de visites guiades i rutes pel barri de la Ribera. Del 2 de juliol al 18 de desembre, l'activitat convida a descobrir la Barcelona del 1700 tots els dimecres, dijous i divendres de 20 a 22 h. Les entrades tenen un preu de 8 euros i requereixen reserva prèvia al seu web.  

Per què hi has d'anar? Les rutes permeten recórrer el jaciment arqueològic quan es fa de nit i aborda temàtiques molt diverses. Podràs desxifrar la dieta i malalties de l'època analitzant restes orgàniques, descobrir la història de la persecució de les dones acusades de bruixeria i conèixer els detalls de la vida quotidiana i les xafarderies dels veïns del segle XVIII.

Publicitat
  • Què fer

De què va? El 31 de juliol el Time Out Market acull la segona sessió de Caffeine Runs x Time Out Market, una activitat que combina cursa a peu, música i gastronomia. La trobada serà a les 18.30 h i la sortida a les 19 h des del mercat.

Per què hi has d'anar? És una proposta pensada per a nivell avançat amb un recorregut de 8 km liderat per Xabi. En acabar la cursa, a les 20 h, la jornada continua al mateix Time Out Market amb una copa de benvinguda de Natureo 0%, una sessió de DJ i la possibilitat de quedar-se a sopar en qualsevol de les seves opcions gastronòmiques. L'activitat és gratuïta amb una reserva simbòlica d'1 euro.

Coses per fer aquest dissabte

  • Què fer
  • El Raval

De què va? La FilmoXica dedica la seva programació d'estiu a un dels grans símbols de les vacances infantils: la bicicleta. La Filmoteca de Catalunya programa un cicle amb clàssics del cinema familiar i pel·lícules contemporànies on aquest transport de dues rodes acompanya històries d'amistat, aventures i descobriments. Les sessions se celebren cada dissabte i diumenge a les 17.30 h.

Per què hi has d'anar? S'inclouen títols tan emblemàtics com E.T., l'extraterrestre, Els Goonies, Super 8, La meva noia, La meva setmana extraordinària amb la Tess, Un estiu a ca l'avi, El meu oncle, El último verano de la Boyita i el programa de curtmetratges Lola i el piano trencaclosques. L'entrada és gratuïta per als infants amb el carnet FilmoXica i els adults acompanyants poden accedir-hi amb una entrada reduïda de 3 euros. Sense carnet, el preu general és de 4 euros, amb tarifa reduïda de 3 euros per als joves de fins a 30 anys i de 2 euros per als infants de 3 a 12 anys.

  • Art

De què va? El DHub acull l’exposició Premis Delta 2026. Disseny industrial i cultura del disseny, una mostra que es pot visitar fins al 6 de setembre. La planta baixa del museu aplega 203 productes destacats i guardonats en la 43a edició d’aquests emblemàtics premis.

Per què hi has d'anar? És una oportunitat única per conèixer de prop l’actualitat i l’excel·lència del disseny industrial al país. La mostra s’organitza en dotze àmbits temàtics –com mobilitat, il·luminació, packaging o dispositius electrònics– i inclou des d'un panot barceloní fins a llums, bicicletes o estris de cuina. Un recorregut indispensable per descobrir objectes que milloren el nostre dia a dia.

Publicitat
  • Què fer
  • Ciutat

De què va? Del 28 de juliol al 18 de setembre, la Casa CUPRA (Passeig de Gràcia, 109) acull l'exposició Rebels beyond the galaxy. La mostra es pot visitar de dilluns a dissabte, de 9 a 20 h, a la planta 0 de l'edifici.

Per què hi has d'anar? És una oportunitat única i de franc per veure una de les col·leccions privades de Star Wars més grans d'Espanya, comissariada per Alfredo Calles. Inclou peces originals de rodatge, figures a mida real, naus i objectes recollits des del 1977. A més, a l'espai podràs menjar o prendre alguna cosa al Rev el Bar.

  • El Raval
  • Crítica de Time Out

De què va? El Teatre Poliorama acull La truita, un text del dramaturg Baptiste Amann dirigit per Ferran Utzet. La trama gira al voltant d'un dinar familiar en un únic espai per celebrar l'aniversari del pare. L'harmonia de la trobada s'esfondra quan la filla mitjana es presenta amb una truita de riu perquè ha deixat de menjar carn, fet que desencadena les diferents tensions i conflictes generacionals de la família.

Per què hi has d'anar? El gran atractiu del muntatge és el seu repartiment coral excel·lent, encapçalat per Emma Vilarasau i Jordi Boixaderas, acompanyats per Sara Espígul, Miranda Gas, Júlia Bonjoch, Arnau Puig, Marc Bosch i Tai Fati. L'obra aconsegueix reflexionar sobre la dinàmica familiar sense caure en clixés i suma dinamisme amb canvis d'escena a càrrec dels mateixos regidors i projeccions visuals a la paret del menjador.

Publicitat
  • Què fer
  • Ciutat

De què va? La xarxa de piscines municipals descobertes de Barcelona es converteix en el millor aliat de la ciutat per combatre la calor de juliol. Capbusseu-vos en algun dels 15 espais d'aigua a l'aire lliure que hi ha repartits pels diferents districtes i que, a més, funcionen com a grans refugis climàtics urbans durant tot el cap de setmana.

Per què hi has d'anar? L'oferta d'enguany inclou grans clàssics com les monumentals Piscines de Montjuïc, la Picornell, el llac del Parc de la Creueta del Coll i Can Dragó. A més, s’estrena la piscina remodelada de les Pistes Municipals de Tennis Montjuïc. Els preus generals giren entorn dels 8 euros per als adults i dels 5,50 per als menors i gent gran.

Coses per fer aquest diumenge

  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Crítica de Time Out

De què va? Amb el títol 'El barroc italià al temps de Vivaldi', Les Musiciennes du Concert des Nations, amb la violinista Lina Tur Bonet al capdavant, i amb la presència destacada de la soprano manresana Núria Rial com a solista, s'ofereix aquest concert de música barroca italiana.

Per què hi heu d'anar? El mestre Jordi Savall dirigeix el conjunt, que interpreta música instrumental i vocal de Vivaldi, Albinoni, Geminiani i Ferrandini.

  • Cine

De què va? Barcelona desplega la seva agenda de cinema a l’aire lliure d'estiu en diversos escenaris de la ciutat. Entre les propostes destaquen la Sala Montjuïc al Fossat de Santa Eulàlia del Castell de Montjuïc, el Cinema Lliure a la Platja de Sant Sebastià, el Mecal Air i el Gandules del CCCB, entre altres.

Per què hi has d'anar? És un dels plans més clàssics per gaudir de les nits d'estiu a la fresca, amb opcions que van des de projeccions gratuïtes a la sorra fins a sessions amb música en directe i pícnic al castell. A més, la programació s'estén per centres cívics, places i jardins amb propostes per a tots els públics.

Publicitat
  • Què fer
  • Ciutat

De què va? Amb la calor que fa aquests dies a Barcelona s'agraeix sortir a passejar per l'ombra, i ara és més fàcil gràcies a aquest mapa interactiu de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Aquesta eina en fase de proves permet planificar recorreguts a peu pels 35 municipis de la metropoli buscant el camí més fresc i còmode d'un punt a un altre.

Per què hi has d'anar? El mapa utilitza un índex que calcula l'ombra dels edificis, la presència d'arbres, l'amplada de les voreres i el trànsit per puntuar cada trajecte de 0 a 100. A més de trobar la ruta menys exposada al sol, l'aplicació indica la ubicació del refugi climàtic més proper i avalua els desnivells del terreny per evitar esforços sota la xafogor.

  • Crítica de Time Out

De què va? El Teatre Romea acull El retrat de Dorian Gray, una adaptació de la cèlebre novel·la d'Oscar Wilde realitzada pel dramaturg Marc Rosich. L'espectacle planteja una mirada contemporània a la fosca faula sobre la joventut eterna, la vanitat i la corrupció de l'ànima, traslladant el mite de Wilde als debats actuals sobre l'obsessió per la imatge.

Per què hi has d'anar? El gran reclam del muntatge és el desplegament actoral d'Àngels Gonyalons, que assumeix el repte d'interpretar el mateix autor (actuant com a narrador) i la gran majoria dels papers de l'obra, inclòs el mateix Dorian. L'obra destaca per una posada en escena austera acompanyada de música de cambra en directe, sota la direcció musical de Jordi Cornudella.

Publicitat
  • Art

De què va? Els museus de Barcelona mantenen la tradició d'oferir accés lliure durant els diumenges a la tarda. Diversos centres culturals de la ciutat obren les portes de franc fins a l'hora de tancament, com és el cas del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), el Museu del Disseny i el Museu Marítim.

Per què hi has d'anar? Aquesta iniciativa permet visitar exposicions de referència i col·leccions permanents de forma totalment gratuïta. El Museu Marítim obre gratis de 15 h a 20 h en ple front marítim, mentre que el CCCB és una opció ideal al centre per endinsar-se en la creació contemporània audiovisual i fotogràfica amb reserva prèvia.

Time Out Market Barcelona
  • Què fer
  • El Gòtic

Time Out Market és un concepte únic que té l'objectiu de celebrar els sabors més autèntics i reunir el millor menjar i cuiners d'una ciutat sota un mateix sostre. El trobareu a la terrassa-mirador del Maremàgnum, en un espai que acull una acurada selecció de xefs, un restaurant de servei complet i quatre bars: dos d'ells a l'aire lliure, amb vistes espectaculars al mar i la ciutat. A més d'aquesta impressionant conjunció de grans cuiners i plats, el mercat ofereix una programació de cultura i espectacles, molts d'ells gratuïts. I una altra bona notícia: està obert 364 dies l'any!

Altres plans a Barcelona

  • Sagrada Família

Si voleu fer d’aquest estiu una bona comèdia i viatjar al Carib sense sortir de Barcelona, poseu rumb al Teatre Gaudí, que manté aixecat el teló durant les vacances. Del 29 de juliol al 16 d’agost acull Cancun, una celebrada comèdia de Jordi Galcerán, autor d’èxits com El Mètode Grönholm, dirigida per Susanna Garachana. Sobre l’escenari, Gemma Deusedas, Cristina Brondo, David Olivares i Màrius Hernández donen vida a dues parelles d’amics que comparteixen unes vacances en un ressort paradisíac. El que comença com un viatge de sol, platja i desconnexió es transforma en una conversa inesperada que posa en dubte les decisions que han marcat les seves vides.

Amb l'humor àgil i intel·ligent que caracteritza Galceran, l'obra planteja una pregunta tan senzilla com universal: què hauria passat si haguéssim pres un altre camí? A partir d'aquesta premissa, i amb un elenc versat en la comèdia, Cancun transita entre la realitat i la fantasia per reflexionar sobre l'amor, les relacions, l'amistat i el destí, combinant situacions hilarants amb moments que conviden el públic a mirar-se al mirall.

Una proposta fresca, divertida i plena de ritme que demostra per què Jordi Galceran és un dels dramaturgs més estimats del panorama teatral. I una oportunitat ideal per gaudir d'una comèdia d'estiu que fa riure, emociona i deixa una pregunta ressonant molt després d'abaixar el teló. No us la perdeu!

  • Què fer
  • Eixample

Busqueu el pla ideal per a les tardes d’estiu? Fins al 20 de setembre, de dijous a diumenge, la icònica Torre Glòries –dissenyada per Jean Nouvel inspirant-se en les formes arrodonides de Montserrat– es converteix en l’escenari de la Skywine Experience. L’aventura comença amb un recorregut pel seu Hipermirador abans que un ascensor d'alta velocitat us traslladi en pocs segons fins a la planta 30, a 125 metres d'altura. Allà dalt s’obre un mirador excepcional amb vistes en 360° des d’on fotografiar icones de la ciutat com la veïna Sagrada Família mentre contempleu com es pon el sol.

En aquest entorn singular gaudireu d’un tast guiat de 30 minut de la mà d’un enòleg de Recaredo. La degustació inclou tres referències magnífiques seleccionades per a l’ocasió: primer, el vi blanc Miranius de Celler Credo, elaborat al 100% amb xarel·lo mediterrani i que destaca per la seva acidesa viva i un bon pas en boca. Seguidament, tastareu dos Corpinnat escumosos de Recaredo molt especials: L’Infinit Blanco, que ofereix una combinació vibrant i original de varietats locals on la bombolla i l’acidesa s’entrellacen amb gran personalitat, i l’Infinit Rosado, un escumós on la delicadesa afruitada de la garnatxa negra es fusiona amb el caràcter més rústic del xarel·lo. Podeu sumar aquesta experiència per només 10 € addicionals a l’entrada general del mirador. Un planàs imprescindible per brindar amb amics o en parella contemplant l’skyline barceloní.

Contingut patrocinat
Publicitat
  • Què fer

Us apunteu a ballar a la fresca a Montjuïc? Us expliquem on! Al bar Paperines organitzen nits plenes de rumba i música en directe. A més, hi trobareu una proposta gastronòmica que és el maridatge perfecte per gaudir de la vetllada.

Quan? De dijous a diumenge i fins al 9 de setembre. Els concerts són de 21 a 23 h i, després, la música continua sonant fins a la mitjanit. Els dijous, Barrio Adentro posa la banda sonora amb salsa i música cubana; els divendres i dissabtes és el torn de Rumbarri, amb versions rumberes d'Estopa, Melendi i altres hits que conviden a cantar; i els diumenges tanquen la setmana Peret Reyes i Yumitos (el Tigre), dos referents de la rumba que converteixen qualsevol sopar en una festa. 

Paperines és el nom del bar, però també del format gastronòmic que us permetrà continuar la vostra excursió contemplativa pel parc amb la panxa ben contenta. Hi trobareu pollastre a l’ast per menjar allà i per emportar, i també una àmplia selecció de paperines vegetals i de peix perquè pugueu gaudir d’un bon àpat envoltats de la frescor de la natura. Voleu més? Didals d’albergínia en tempura, gambetes fresques fregides, croquetes de tota mena... També hi trobareu amanides, entrepans amb ceba caramel·litzada o planxats amb escalivada, entre moltes altres propostes. La majoria pensades per compartir i picar alguna cosa, acompanyades d’una gran oferta de begudes —cafès, combinats, cerveses, vins i refrescos— perquè convertiu el vostre racó preferit de les taules exteriors en una taverna a la vostra mida. Paperines manté viu l’esperit familiar, festiu i alegre que sempre ha representat el Parc de Montjuïc per als barcelonins, rodejat dels jardins Joan Brossa i en ple parc natural. Us hi apunteu? Al seu Instagram trobeu més detalls: @paperinesmontjuic.

Contingut patrocinat
  • Comèdia

"So bad it's good" és una expressió anglosaxona que s'utilitza habitualment per referir-se a totes aquelles pedres (bromes molt dolentes) que, de tan dolentes, acaben fent gràcia. Una idea que sembla haver inspirat el nom d'aquest conegut còmic, que juga amb la similitud entre el nom d'un dels cantants de reggaeton més famosos del moment i aquesta pràctica.

El nom ja és tan enginyós que entren ganes d'anar-lo a veure instantàniament! Si voleu fer-ho, tindreu l'oportunitat a l'hamburgueseria Timesburg del passeig de Sant Joan el 23 de juliol. I, per als qui us quedeu amb ganes de més (o no hi pugueu assistir), repetirà el 10 de setembre al restaurant del carrer de Sant Pau. En tots dos casos hi haurà dos torns: de 20 a 22 h i de 22 a 24 h. El seu lema és "El Bad Bunny de la depressió funcional" i ja adverteix que "si plores, la salsa va a part!". Una manera de presentar-se que frega l'humor negre i que encaixa perfectament amb la seva filosofia còmica, que ja l'ha portat a les catifes de festivals i sales com el Cruïlla Comèdia, El Roast a Catalunya, la Sala La Paloma o el Golem's.

A més, l'entrada inclou un menú deliciós de l'hamburgueseria Timesburg, coneguda per les seves hamburgueses ben altes i d'alta qualitat. I no s'obliden d'acompanyar-la bé: el menú també inclou patates i beguda. Què hi podeu demanar? Des d'una clàssica Cheeseburger o una Rodeo Smash (doble patty de vedella smash, bacon, doble cheddar, ceba cruixent, salsa BBQ i maionesa Timesburg, en pa Soft Air) fins a propostes tan originals com La Kobe (carn de vedella Wagyu, formatge manxec, ceba caramel·litzada casolana, ruca, tomàquet i maionesa Timesburg, en un tendre pa brioix Soft Air), una de les més venudes. I els vegetarians també hi tenen el seu espai a la carta, amb una base de doble patty vegetal de mongetes i diferents combinacions de toppings, com la de formatge de cabra, ceba caramel·litzada, confitura de nabius, tomàquet, ruca i veganesa, en un tendre pa Air Soft.

Preparats per riure fins a no poder més i menjar de valent? Aquí podeu reservar el vostre xou amb sopar!

Contingut patrocinat
Publicitat
  • Museus i institucions
  • El Gòtic

Quan arriba l’estiu i el termòmetre comença a pujar, trobar plans culturals que esquivin les hores de més xafogor es converteix en una autèntica prioritat. Per sort, el Museu d'Història de Barcelona torna a activar el seu cicle estival més suggeridor: els Vespres amb història. Es tracta d'una completa programació dissenyada per recórrer els carrers, jardins i racons més emblemàtics de la ciutat a través d'itineraris comentats, rutes literàries i visites exclusives que s'inicien just quan comença a baixar el sol.

Fils temàtics per redescobrir la ciutat

El gran atractiu d'enguany és que els itineraris s'organitzen en grans blocs conceptuals molt potents. D'una banda, i coincidint amb l’exposició temporal Vindran les dones, el fil 'Dones i ciutats' ofereix recorreguts per reivindicar el seu rol històric, com les dones "amb empemta" de la Barcelona medieval, les "veus silenciades" del 1700 o el feminisme del segle XX a través de "vedettes i milicianes". A més, es complementen amb itineraris literaris per la vida i obra d'escriptores com Mercè Rodoreda, Maria Aurèlia Capmany o Maria Mercè Marçal. 

Si voleu analitzar com s'ha transformat l'urbanisme, el bloc 'Barcelona creix' planteja rutes sobre l'evolució del segle XX a través dels barris, amb rutes com Gràcia 1900. L'aparador burgès d'un barri obrer o La primera balconada de Barcelona, que va d'Horta a Vallcarca. 

També hi ha espai per a la reivindicació sota el paraigua de l’Orgull de Museus, que inclou cites imprescindibles al vespre com la Ruta LGTBI del Raval o la passejada sobre les lluites per les llibertats sexuals amb Miquel Missé. 

Per acabar les propostes de rutes, 'Pels jardins i vora el mar' us portarà per espais naturals com el Park Güell o la Barceloneta, acompanyats d’autors com Jacint Verdaguer, Joan Maragall, Josep Carner o J. Salvat Papasseit, o el Jardí Botànic Històric on només "parlen les dones". 

La cirereta del cicle són les experiències A porta tancada, que us dona l’oportunitat única de visitar recintes històrics com el jaciment de la plaça del Rei un cop s'ha tancat l'accés al públic general, i Born de nit, per passejar per la Ribera entre les 20 i les 22 h a la fresca i sense aglomeracions. Altres espais emblemàtics com el Refugi 307, la Fabra i Coats, El Call, Oliva Artés o la Casa de l'Aigua també obriran en horaris especials per a vosaltres.

Si teniu ganes de redescobrir els secrets de la ciutat a la fresca, trieu el vostre fil temàtic preferit, consulteu l'agenda del museu, trieu quina experiència fa més per a vosaltres i reserveu l'entrada abans no s'exhaureixin!

Contingut patrocinat
  • Art

Respirar és un acte tan constant que no hi acostumem a parar atenció. Però també és una activitat extremadament fràgil: la nostra vida depén de l'aire i la nostra capacitat per absorbir-lo. Compartim aquest element sense pensar-hi, deixem rastres invisibles als llocs que habitem i depenem dels altres molt més del que solem imaginar.

Aquesta és la intuïció que travessa Neix en l’aire la primera flor, la nova exposició de la barcelonina Anna Irina Russell que es pot visitar al Museu Can Mario – Fundació Vila Casas fins el 22 de novembre. Concebuda específicament per a l’espai de Palafrugell i comissariada per Blanca Arias, la mostra transforma el museu en un organisme viu que respira amb qui el visita.

Un diàleg a través del cos i el moviment

A través d’escultures toves, estructures inflables, dibuixos i instal·lacions lumíniques, Russell converteix l’aire en matèria per investigar la comunicació no verbal. Nascuda el 1993, l'artista barcelonina posa sempre el cos al centre de la seva pràctica per reivindicar una altra manera d’entendre la convivència, entenent el fet de respirar com una forma de relació on cap cos existeix del tot separat dels altres. Així, el recorregut s’organitza en tres moviments —inspirar, espirar i aspirar— que avancen a través de peces que s’inflen, es pleguen i es transformen en lloc de buscar formes estables. Si voleu viure una experiència artística immersiva i lligada a l'entorn de l'Empordà, acosteu-vos a descobrir-la i connecteu amb el vostre propi ritme!

Contingut patrocinat
Publicitat
  • Art
  • El Gòtic

Sabem que la història, tal com sovint ens l’han explicada, ha estat escrita des de la mirada dels grups que han tingut més poder, deixant en segon pla moltes veus i experiències que també han contribuït a construir la societat actual. Amb Vindran les dones. 150 anys de lluites als carrers de Barcelona, el Museu d’Història de Barcelona proposa recuperar aquesta memòria sovint oblidada i explicar la ciutat a través de les dones que n’han format part activa. Comissariada per Mita Casacuberta, Ingrid Guardiola i Anna Maria Iglesia, produïda per a la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara 2025 i ara instal·lada a l'edifici de la plaça del Rei del 3 de juny al 13 de setembre de 2026, l’exposició ofereix una lectura feminista de la història recent de Barcelona a partir de les experiències, les obres i els testimonis d’una vuitantena d’escriptores, artistes i activistes.

Des de les obreres i anarquistes de finals del segle XIX fins als feminismes actuals, el relat recupera lluites per l’educació, els drets polítics, l’autonomia sobre el propi cos, les condicions de vida, l’habitatge i la justícia social. Documents, obres artístiques i textos literaris construeixen una memòria col·lectiva sovint invisibilitzada per la historiografia tradicional, dominada per perspectives masculines.

Quatre moments per entendre la ciutat

L’exposició s’estructura en quatre grans períodes històrics que permeten seguir l’evolució de les lluites i les reivindicacions de les dones a Barcelona: Segle XIX: construint la ciutat moderna”, “República, guerra i exili”, “Postguerra i transició” i “El nostre segle”. A través d’aquests blocs, el recorregut connecta els grans esdeveniments polítics i socials amb les experiències quotidianes de les seves protagonistes, mostrant com les dones han participat activament en la transformació de la ciutat i en la defensa de drets que encara avui continuen sent objecte de reivindicació.

Més de 80 autores i creadores

Vindran les dones dona veu a més de vuitanta dones de diferents generacions que, des de la literatura, l’art, el periodisme, la fotografia, el cinema o l’activisme, han contribuït a redefinir Barcelona i la seva memòria col·lectiva. El recorregut inclou figures històriques com Teresa Claramunt, Ángeles López de Ayala, Rosa Maria Arquimbau o Gretel Ammann, al costat de veus contemporànies com Maria Sevilla o Stéfanie Kremser. També hi participen investigadores i estudioses com Isabel Segura, Mary Nash, Neus Real, Conxa Llinàs, Nora Catelli, Meri Torres o Dolors Marín.

L’exposició reuneix fotografies, documents, revistes, obres d’art i peces audiovisuals de creadores com Margaret Michaelis, Pilar Aymerich, Blanca Viñas, Marga Ximenez, Eulàlia Grau, Mari Chordà, Mireia Sallarès, Ester Xargay o Carolina Astudillo, entre moltes altres. Aquest conjunt de materials construeix un relat plural que connecta creació i reivindicació, recuperant trajectòries sovint oblidades o invisibilitzades per una història explicada tradicionalment des d’una perspectiva masculina.

Coincidint amb l’exposició, els vespres d’estiu el Museu ofereix una àmplia programació d’activitats pels carrers de la ciutat, amb itineraris que expliquen i reivindiquen el rol de les dones al llarg de la història: les dones “amb empenta” a la Barcelona medieval, les "veus silenciades” del 1700 , les dones que van participar en “les revoltes a l’ombra de la industrialització” del segle XVIII. També dones contemporànies: “vedettes i milicianes”, “la dona moderna” de la Segona República, “dones i rereguarda” durant la Guerra Civil i "les pioneres de l’esport a Barcelona”.

Contingut patrocinat
  • Art
  • Sant Andreu

Pot, una carta epistolar, ser una manifestació arquitectònica? Atentament, l’exposició de Patricia Esquivias a La Fabra Centre d’Art Contemporani (que es pot veure fins al 27 de setembre), repassa més de vint anys de trajectòria de l’artista veneçolana a través d’obres vinculades a cartes que ella mateixa escriu i que connecten l'arquitectura a les històries individuals i col·lectives. Comissariada per Caniche Editorial, la mostra revela com les cartes són una manera de pensar i observar el món, i no són només simples textos explicatius. El títol fa referència a la fórmula de comiat típica, però també a una manera de treballar basada en l'afectivitat, les converses i els dubtes compartits.

Les peces exposades parteixen d’elements quotidians que sovint passen desapercebuts en l'entorn urbà: rajoles, pilons, murals, façanes o detalls arquitectònics. Esquivias els observa amb atenció i indaga en les seves històries, on es barregen anècdotes personals, memòria popular i relats oficials. Les seves cartes, dirigides a persones relacionades amb les obres, funcionen com una eina per investigar, ordenar idees i mantenir obertes preguntes que potser no tenen resposta.

Entre les obres destacades hi ha Bosque Kebab House, un wallpaper de 20 m inspirat en els dissenys de rajoles d’una façana de kebab; El tallo en sesgoens mostra diferents models de pilons urbans; i vídeos com Cardón cardinal o Walking Still, que exploren paisatges, desplaçaments i formes de mirar la ciutat. A la primera planta també s’hi poden veure tapissos, murals i instal·lacions que connecten arquitectura, decoració i memòria col·lectiva.
La pràctica de Patricia Esquivias combina observació, humor i curiositat per allò aparentment insignificant. El seu treball dona valor als materials, als oficis i als detalls decoratius, mostrant-los com a part d’una història compartida. Formada a Londres i San Francisco, l’artista ha exposat en institucions com el Reina Sofía, la Tate Modern o el New Museum de Nova York.
Contingut patrocinat
Publicitat
  • Música

Si aneu on faci falta per escoltar el vostre músic preferit, ja no cal que feu quilòmetres fins a la capital: amb el Festival Music Veu, els teniu més a prop que mai. La trobada programa concerts d’artistassos com Rosario, Alfred García, Mariona Escoda o The Christians en diversos indrets de l’Alt Penedès, Baix Penedès, Garraf i Anoia, i no només això, sinó que escull espais singulars perquè l'experiència sigui encara més grandiloqüent. Alguns exemples? L’Espai Cultural Fòrum Berger, el Teatre Municipal Ateneu d'Igualada, el Teatre Casal de Vilafranca del Penedés –Societat La Principal o cellers emblemàtics del Penedès com Celler Avgvstvs Forvm, Jean Leon, Família Torres, Codorníu, Juvé y Camps entre altres.

Programació completa

Per començar l'any amb bon peu, la travessia musical arrenca el 2 de gener amb un Concert d'Any Nou a càrrec de l'Orquestra Simfònica de Sant Cugat a la Basílica de Santa Maria de Vilafranca del Penedès. I això és només la punta de llança d’un programa espectacular. El festival continuarà el 18 de gener amb Laura Andrés, que presentarà el seu projecte Piano Piano a l’Espai Cultural Fòrum Berger, una de les pianistes més personals del panorama neoclàssic actual.

El mes de febrer s’obrirà el dia 8 amb Halldor Mar Trio, la formació del músic islandès establert a Catalunya conegut per les seves versions folk-pop i la capacitat de transformar cançons populars en peces delicades. La programació seguirà el 22 amb In Crescendo, el grup vocal que després de celebrar el seu desè aniversari s’endinsa en IN, un nou espectacle a cappella que revisita grans hits internacionals. Sense gaire pausa, el 28 portarà humor amb Miki Dkai, que arribarà a Sant Pere de Ribes amb l’espectacle Padre de Familia: Cosas de Casa.

El mes de març oferirà una doble cita destacada: el dia 14, Gerard Quintana i Jordi Batiste revisitaran l’univers de Dylan a Igualada; i el 21, la proposta d’e-Strings, un quintet de cordes elèctriques que, acompanyat de bateria i teclats, fusiona músiques i estils en un directe potent. Tot seguit, el 28, el Teatre Casal de Vilafranca acollirà Michael Legend, un tribut a Michael Jackson que repassa els moments més icònics del Rei del Pop.

A l’abril, el dia 12, el festival planta els peus a Sant Sadurní d’Anoia amb Mariona Escoda, guanyadora de la primera edició d’Eufòria, abans de continuar cap al Vendrell el 25 amb l’energia ben alta de The Black Barbies. El mes de maig arribarà carregat de grans noms: el 23 actuarà Alfred Garcia a Família Torres, i el 30, The Christians, llegendes britàniques del soul-pop, protagonitzaran una nit molt especial a Jean Leon.

El juny serà un mes intens amb l’acústic de Sole Giménez el dia 6 a Segura Viudas i el tribut impecable de bROTHERS iN bAND a Dire Straits el 13 a Codorníu, espai que també rebrà el 14 Rosario, una de les veus més carismàtiques del flamenc-pop. També hi farà parada Maria Jaume el 21, amb el seu indie íntim a Bell-Esguard, i Clarence Bekker Band el 27, que omplirà d’energia el celler Juvé & Camps.

Ja a ple estiu, el 25 de juliol comptarà amb La Reina del Pop, tribut a La Oreja de Van Gogh, a les Caves Rovellats, mentre que el 24 d’agost els més petits i famílies podran gaudir d’Els Atrapasomnis en un concert gratuït al Parc El Tívoli. La recta final del festival arribarà al setembre amb les havaneres de Port Bo el dia 19, a l’Espai Far de Vilanova i la Geltrú, i amb la poesia musical de Roger Mas el 26, que tancarà el cicle entre vinyes al celler Llopart. A quin us apunteu? Aquí podeu comprar les entrades!

Un festival que suma cultura i compromís social

Enguany, l’acció social va destinada a l’Associació Autisme amb Futur, entitat que treballa per oferir serveis, acompanyament i oportunitats a infants, joves i adults amb autisme. L’objectiu és millorar la qualitat de vida de les persones amb trastorn de l’espectre autista i de les seves famílies.

Contingut patrocinat
Recomanat
    Últimes notícies
      Publicitat