Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Ciutat de Barcelona
Foto: Shutterstock

Els veïns i veïnes de Barcelona puntuen amb un notable la satisfacció de viure a la ciutat

L'Enquesta de Serveis Municipals ha revelat que una de les principals preocupacions de la ciutadania és l'accés a l'habitatge

Laia Jordà Sánchez
Escrit per
Laia Jordà Sánchez
Publicitat

Com cada any, els barcelonins i barcelonines han pogut expressar la seva satisfacció vivint a Barcelona, així com les seves preocupacions i propostes per millorar la qualitat de vida de tota la ciutadania. L'Ajuntament de Barcelona ha publicat l'Enquesta de Serveis Municipals, que es va dur a terme entre els mesos de gener i abril. En aquesta, els ciutadans han donat la seva opinió sobre la ciutat, la gestió municipal i han valorat els diferents serveis oferts per l'Ajuntament. Més de 6.000 persones han puntuat la satisfacció de viure a Barcelona amb un notable, concretament amb un 7,2.

Continuant amb els resultants més rellevants, la ciutadania també ha valorat les gestions de les tres administracions. La pitjor valorada ha estat la del Govern espanyol, amb un 5,1, seguida de la Generalitat de Catalunya, amb un 5,6 i de l'Ajuntament, que s'endú l'or amb un 5,7.

Pel que fa a les preocupacions, la majoria han expressat que l'accés a l'habitatge és un dels principals problemes a Barcelona, situant-se en la tercera preocupació de la ciutadania. Barcelona és la ciutat d'Espanya on es paga l'hipoteca més alta, així com també el lloguer. L'enquesta de satisfacció es duu a terme des de 1985 i ajuda a les administracions a conèixer la situació de la ciutat i dels que hi viuen en ella.

Què preocupa més a Barcelona?

L'enquesta de satisfacció també pregunta sobre quins aspectes provoquen més angoixa als ciutadans de la ciutat. Les tres preocupacions d'aquest han estat l'accés a l'habitatge, amb un 9,6%, la neteja dels carrers, amb un 13,2% i, en primer lloc, la inseguretat, amb el 22,7% de les respostes. A més, repetint els resultats de l'any passat, el problema que més afecta i preocupa personalment són els problemes econòmics.

Quins són els serveis més valorats?

S'han valorat vint-i-sis serveis municipals, els quals han rebut una bona valoració general. Si estudiem els resultats més concretament, els bombers i les biblioteques s'han emportat el pòdium del rànquing amb una puntuació de 8 i 7,8 respectivament. A la banda oposada estan la circulació i l'aparcament, que han quedat suspesos amb un 4,9 i un 3,9 respectivament.

Què ha mostrat el Baròmetre post-electoral?

El Baròmetre post-electoral es va dur a terme després de les eleccions del 28 de maig, per conèixer l'opinió de la ciutadania amb el nou alcalde. Aquest ha mostrat que la ciutat ha notat un augment de l'optimisme, ja que, tot i que el 58% de les persones entrevistades creu que la ciutat ha empitjorat, el 30% opina que hi ha hagut un canvi a millor, deu punts més respecte a l'any anterior.

Aquest treball de camp ha afirmat que la ciutadania es mostra més optimista pel futur de Barcelona que pel de Catalunya o Espanya. A més, pel que fa a l'economia, davant un 20% que es mostra pessimista davant el futur d'aquesta, un 56% confessa que se sent optimista pel que fa a l'estat de l'economia a Barcelona.

Consulta aquí l'Enquesta de Serveis Municipals 2023

NO T'HO PERDIS: Els llocs més bonics de Barcelona

Llegeix el número de juliol i agost de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat

Més de Estiu

    Últimes notícies

      Publicitat