[title]
Barcelona és una ciutat meravellosa per als cinèfils, però no és l’única de Catalunya que ho és. Altres punts del país també acullen cites per als fanàtics del cinema, i el municipi de Gerri de la Sal, als Pirineus, n’és un exemple.
De l’11 al 14 de setembre, Gerri de la Sal acollirà la segona edició del Tabaca Film Fest, el Festival de Cinema Mitològic dels Pirineus, organitzat per l'Associació Gat Negre. Es tracta d’una proposta pionera i emergent que explora el mite dins l’univers cinematogràfic d’una manera mai vista, amb una combinació de l’imaginari popular i de la creació audiovisual.
Enguany, el festival ha seleccionat set curts com a candidats al premi Biterna –un guardó dedicat a les obres inspirades en la mitologia pirinenca–, 13 obres internacionals per al premi Gea i 29 produccions estatals que opten als premis Tabaca.
Ver esta publicación en Instagram
Els curtmetratges que han estat seleccionats, doncs, són obres on el component mitològic pot aparèixer de forma explícita o que es pot manifestar en referències simbòliques. Entre les produccions, n’hi ha de premiades i destacades en altres festivals, així com d’altres de directors i directores emergents.
A més dels films dins el concurs, també se’n projectaran dos fora del marc de la competició: Tótem loba, de Verónica Echegui, premiat amb un Goya al millor curtmetratge el 2022 i que serà un petit homenatge a l’artista, i La ciutat enfonsada, creat per la cooperativa de treball Alba Jussà de Tremp.
Com s’organitzaran les projeccions?
Igual que durant la primera edició, la d’aquest setembre també ha organitzat totes les activitats amb noms de ressonàncies mitològiques. Les vuit sessions de cinema –que inclouen entre cinc i vuit curtmetratges– s’han batejat com a Eos, Ra, Molsosa, Epona, Lop, Hebe, Iara i Pegàs. Aquesta última, però, es tracta d’una sessió pensada per a tota la família.
El Tabaca Film Fest també comptarà amb la presència de creadors com el cineasta Marc Camardons i Eloi Aymerich i celebrarà la gala de lliurament de premis el 13 de setembre, on s’anunciaran els guanyadors de les tres categories.
Els premiats seran escollits per un doble jurat: el format per Pau Freixas, Nausicaa Bonnín i Clàudia Riera; i l’altre, amb Ivet Eroles, Eduard Muntada i Jordi Abella. Durant la cerimònia també es lliurarà el Premi del Públic i s’anunciarà l’assignació de la Beca Farrera per a la creació de guions, impulsada amb el Centre d’Art i Natura de Farrera.


