[title]
Dos anys després que s’obrís el tram superior de la Via Laietana, ara també ho farà el tram inferior, una acció que inaugurarà la totalitat del carrer. Per celebrar-ho, l’Ajuntament ha organitzat una gran festa ciutadana el diumenge 29 de juny amb un programa que inclou activitats familiars, música i tallers.
Segons explica el consistori, la festa començarà a les 10.30 h i no finalitzarà fins a les 18 h per tal que tothom pugui veure com ha quedat el carrer després de tres anys d’obres i una inversió de 38,16 milions d’euros.
Els treballs de transformació han convertit la via en un espai més amable que potencia el passeig, la mobilitat sostenible i el comerç local, “que vol fer valdre els equipaments culturals i comercials que hi tenen seu”. L’Ajuntament també ha assegurat que, un cop acabi la festa, el mateix diumenge a la nit, la Via Laietana s’obrirà al trànsit en tots dos sentits.

“La nova Via Laietana és un bon model per a la transformació de la Barcelona del segle XXI. Un model que ens permet guanyar en verd, en espai per als vianants i en mobilitat sostenible”, ha destacat la primera tinenta d’alcaldia i responsable de l’àrea d’Urbanisme, Acció Climàtica, Mobilitat, Pla de Barris i Serveis Urbans, Laia Bonet.
Un dels objectius principals de la nova Via Laietana ha estat millorar la connexió entre el barri Gòtic i el barri de Sant Pere i el de Sant Caterina i la Ribera. A més, el carrer inclou un espai predominant per als vianants, amb una ampliació de les voreres fins als 4,05 metres al llarg de tot el carrer i també un increment de l’amplada dels passos de vianants.
La mobilitat pel carrer
Pel que fa a la mobilitat, s’ha creat una nova secció que inclou dos carrils de baixada –un dels quals està reservat a bus, taxi i bicicletes– i dos de pujada, dels quals un és compartit pel transport públic i el trànsit local.
A partir del dilluns 30 de juny, doncs, la línia 47 de bus de TMB, amb origen i destí a l’Hospital del Mar, connectarà amb l’Eixample de pujada a través de la Via Laietana, així com el bus de barri 120, que recupera el recorregut de pujada fins a Antoni Maura. De baixada, a més del 47 i el 120, continuaran circulant-hi les línies V15 i V17.
A més de prioritzar el transport públic, també s'ha afavorit l’ús de la bicicleta amb un carril exclusiu segregat de pujada i amb l’habilitació de l’ús compartit del carril bus de baixada.
