[title]
Agafar el metro cada dia ja és un hàbit més de milers de barcelonins i barcelonines. Malgrat que segur que molts de vosaltres us sabeu el mapa de les línies de memòria, algun cop n’heu conduït un comboi? Probablement, no.
Això, però, pot canviar aquest estiu. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha anunciat que, per primer cop a la història, obrirà la sala de simuladors de conducció de metro a tothom durant dos dies. El 26 i el 27 de juliol, TMB posarà a disposició dels barcelonins les vuit cabines de simulació per les quals ja han passat 441 professionals.
L’acció s’emmarca dins la celebració del centenari del metro amb l’objectiu d’apropar el transport públic a tothom i mostrar alguns espais de la xarxa als quals només poden accedir els professionals.
Ver esta publicación en Instagram
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat la importància d’aquests simuladors, que “preveuen tota mena d’incidències i situacions que es poden donar a la xarxa” i, en aquest sentit, “ens han permès reduir en més d’un 10% aquelles incidències que venien derivades de la conducció”.
Per poder fer la visita, us haureu d’inscriure a través d’un procés del qual se’n donaran més detalls ben aviat. A més de visitar els simuladors, tots els participants podran aprendre com funcionen aquestes eines i tindran l’oportunitat de provar alguns dels simuladors disponibles.
Els primers simuladors tenen mitja dècada d’història
Actualment, a la nova sala de sota la plaça Catalunya és on es formen els centenars de professionals de la xarxa, però el primer simulador de les línies convencionals de les sèries 3000, 4000, 5000 i 6000 del metro es va instal·lar l’any 2020 a les sales de l’estació d’Hospital Clínic.

Malgrat que van funcionar durant uns quatre anys, la necessitat d’un espai més ampli i cèntric per a les formacions va provocar el trasllat a les noves oficines sota la plaça Catalunya el setembre del 2024.
El nou emplaçament, doncs, se situa a l’encreuament de les línies 1 i 3 en ple centre de la ciutat, una ubicació que permet que tots els treballadors tinguin una millor connexió per arribar-hi, a més de tenir un espai més ampli i més cabines de simulació que a l’estació d’Hospital Clínic.