[title]
En mig de l’eufòria culer després que l’equip masculí guanyés la Copa del Rei i el femení es classifiqués per a la final de la Champions, el Barça torna a ser notícia. Aquest cop, però, no és per cap victòria sobre el terreny de joc, sinó per un canvi en el nom de les seves botigues que ja s’ha viralitzat a les xarxes.
El club blaugrana ha publicat un comunicat on anuncien que les seves botigues tindran una identitat renovada: en lloc de dir-se Barça Store, els locals canviaran el nom a Barça Botiga. L’acord, aprovat per la junta directiva, s’emmarca dins “el compromís ferm del club amb el foment i la promoció de la llengua catalana”, segons el comunicat del club.
De moment, el canvi de rètol i d’imatge ja es pot veure a la botiga insígnia que el Barça té dins l’Estadi Olímpic, un camp que, fins que acabin les obres del Camp Nou, s’ha convertit en la llar dels blaugranes.
Malgrat que, de moment, el canvi només s'hagi efectuat a la botiga de l’estadi, es començarà a aplicar de manera progressiva als altres 20 punts de venda oficial que el club té repartits per l’Estat. Per tant, en les pròximes setmanes, els locals de ciutats com Palma, Madrid, Màlaga i Barcelona tindran el seu nom en català.

Una iniciativa per fomentar i visibilitzar el català
La iniciativa blaugrana “s'inscriu en la voluntat del club de reforçar l’ús del català en tots els àmbits de la seva activitat”. No fa gaire, el Barça ja va demostrar aquesta intenció quan es va adherir al moviment “Català per a tothom: a cada barri, a cada escola, a cada feina”, impulsat per Òmnium Cultural, entre altres entitats del país.
Segons informa el club, l’aliança amb aquesta iniciativa “reafirma el seu paper com a referent social i cultural, compromès amb la universalització de l’accés al català i amb la defensa dels valors fundacionals del catalanisme”.