Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Més verda, amb noves places i sense asfalt: Així serà la superilla de l’Eixample

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat el model d'eix verd per transformar els carrers del Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona a partir del juny del 2022

Escrit per
Time Out Barcelona Editors
Publicitat

Les obres de la superilla de l’Eixample començaran al juny i transformaran els carrers del Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona en un eix verd, sense asfalt i amb prioritat per als vianants. Així ho ha explicat Ada Colau, que ha presentat avui el projecte de definitiu per a la superilla de l’Eixample que té l’objectiu que Barcelona “s’adapti els reptes del segle XXI i esdevingui un lloc millor on viure”.

L’alcaldessa ha volgut puntualitzar que el projecte de superilla de l’Eixample no sorgeix de la improvisació, sinó que és l’extensió “d’un model que ja s’ha provat a Sant Antoni i que ha estat un èxit rotund” i que, a més, és “un model que volem per a tots els barris de la ciutat”.

La superilla de l’Eixample es materialitzarà durant el primer trimestre de 2023, després de 8 mesos d’obres, i serà aleshores quan es podran començar a veure els quatre eixos verds de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell, i les quatre places que hi haurà als encreuaments.

Eix Consell de Cent
Ajuntament de BarcelonaEix Consell de Cent

Menys asfalt, més verd

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat els detalls de la superilla, en la qual desapareixerà l’asfalt i s’utilitzaran com a paviment materials com el panot i el granit. El terreny serà permeable per aprofitar l’aigua de la pluja i s’eliminaran les voreres, de manera que els carrers seran 100% accessibles.

A més, el verd serà el protagonista: tot i que dia d’avui la vegetació ocupa l’1% del districte de l’Eixample, després de transformació suposarà el 12% de la via gràcies als 400 arbres nous i 7.930 m2 d’espècies arbustives i vivaces que s’hi plantaran.

Eix Rocafort
Ajuntament de BarcelonaEix Rocafort

Els vianants seran els protagonistes, els vehicles agents convidats

La superilla de l’Eixample es caracteritzarà per una evident preferència al vianant. Això s’aconseguirà deixant de garantir als vehicles privats llargs recorreguts rectes, ja que, com ha explicat Janet Sanz, “la idea de travessar de punta a punta la ciutat amb un vehicle ha d’anar desapareixent”. D’altra banda, només s’admetrà la circulació a baixa velocitat –10 km/h– fonamentalment dels veïns i veïnes i els serveis i emergències.

Places on fer vida

L’objectiu de la superilla serà generar espais per a l’ús comunitari i social. Per assolir-ho, s’hi habilitarà mobiliari urbà molt divers com bancs, taules i espais de joc infantil. A més, les places guanyaran protagonisme. Als encreuaments de Consell de Cent amb Comte Borrell i Girona, s’hi farà una plaça més cívica, un espai més neutre i flexible, mentre que a les cruïlles de Rocafort i Enric Granados aposten per un espai molt semblant a un jardí on es potenciïn les activitats d’estada.
Més enllà d’aquestes les 4 grans places, als quatre eixos hi apareixen 31 placetes noves als encreuaments amb els carrers transversals. Seran de 1.450 m2 cadascuna, i quedaran dividides en dos àmbits de 725 m2 a cada costat de l’encreuament, que serviran com a llocs d’estada, espais de joc infantil i permetran un recorregut a peu continu, amable i tranquil.

Plaça Enric Granados
Ajuntament de BarcelonaPlaça Enric Granados

Enllumenat públic actualitzat

La il·luminació canviarà seguint els plantejaments de l’urbanisme feminista. En comptes de ser pensada per il·luminar la circulació de vehicles, l’enllumenat serà a escala humana, amb fanals més baixos situats al centre del carrer perquè quedin millor il·luminats, i se situaran al centre de la calçada.

Suport al comerç de proximitat

La superilla de l’Eixample comparà amb una distribució molt estudiada dels serveis necessaris, que afavoreixi el passeig de la ciutadania i les compres als començos de proximitat.

Eix Girona
Ajuntament de BarcelonaEix Girona

Aquest projecte s’aprovarà i es licitarà en els dies vinents per començar les obres el Juny. Així doncs, l’Eixample, que de moment és la zona de la ciutat amb l’índex de contaminació més elevat, guanyarà 58.000 m2 per als vianants.

NO T'HO PERDIS: 50 llocs imprescindibles de Barcelona

Llegeix el número de febrer de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat  

Últimes notícies

    Publicitat