[title]
El cinema català viu una època daurada, i ara no només ha estat premiat a Europa, sinó que el reconeixement ve des de l'altre costat de l’Atlàntic. Els Premis Emmy han nominat per primer cop un actor català: Oriol Pla competirà pel guardó a millor actor als Emmy Internacionals.
Els premis han nominat l’actor barceloní pel seu paper a la sèrie Yo, adicto. Pla viatjarà cap a Nova York, ciutat on se celebrarà la gala d’entrega dels guardons, el 24 de novembre, quan els guardons reconeixeran les millors sèries produïdes fora dels Estats Units.
Amb aquesta nominació, doncs, Oriol Pla ha fet història i s’ha convertit en el primer actor català que optarà a un Emmy Internacional. Entre els nominats a la mateixa categoria hi ha els actors David Mitchell, Diego Vásquez i Diljit Dosanjh.
Una sèrie que pots veure a Disney+
Pla ha estat nominat pel seu paper a la sèrie Yo, adicto, una producció basada en el llibre de Javier Giner i que pots veure a la plataforma Disney+. La ficció autobiogràfica de sis capítols mostra una història de superació real de l’escriptor del llibre.
Giner, interpretat per Pla, explica com amb 30 anys va ingressar de manera voluntària en un centre de desintoxicació quan es va veure incapaç de gestionar l’angoixa i el patiment que sentia.
L’actor barceloní, doncs, forma part d’un repartiment on també hi ha noms com Nora Navas, Ramón Barea, Marina Salas i Itziar Lazkano i que compta amb la col·laboració especial de Vicky Luengo i Omar Ayuso.


