Notícies

Rosalía es pronuncia i respon a Miguel Adrover: “Avergonyir-se els uns als altres no és la millor manera per continuar endavant en la lluita per la llibertat de Palestina”

La cantant ha publicat un comunicat al seu perfil d’Instagram on condemna els actes d’Israel i on es dirigeix al dissenyador mallorquí

Laia Jordà Sánchez
Escrit per
Laia Jordà Sánchez
Redactora
Rosalía, Primavera Sound 2023
Foto: Jordi Borràs / ACN | Rosalía, Primavera Sound 2023
Publicitat

Dies després que Miguel Adrover fes un comunicat on rebutjava vestir Rosalía per la seva manca de suport públic a Palestina, la de Sant Esteve Sesrovires ha trencat el seu silenci amb un comunicat a Instagram que ha generat tota mena de converses a les xarxes socials. 

“El fet de no haver utilitzat la meva plataforma de forma alineada amb l’estil o expectatives alienes no significa en absolut que no condemni el que està passant a Palestina”, ha escrit l’artista. “És terrible veure, dia rere dia, com persones innocents són assassinades i que els que haurien d’aturar això no ho facin”, ha continuat. 

A més de condemnar els actes d’Israel sobre Palestina, Rosalía ha contestat directament a Adrover i assegura que avergonyir-se els uns als altres “no és la millor manera de continuar endavant en la lluita per la llibertat de Palestina”. 

rosalia
Foto: Instagram / @rosalia.vt

L’artista també ha afegit que aquest assenyalament “hauria d'encaminar-se cap amunt” i no “en horitzontal”. En el comunicat, Rosalía assegura que, malgrat que sempre intenta fer el que és correcte, de vegades no ho aconsegueix, però en el procés intenta “aprendre i millorar”.

Per acabar, Rosalía ha mostrat un “profund respecte i agraïment” a totes aquelles persones i associacions com les ONG, els voluntaris i els periodistes, entre d’altres, que “estan dedicant la seva vida a ajudar en aquesta causa i moltes altres”. 

rosalia
Foto: Instagram / @rosalia.vt

Els comentaris a les xarxes socials

Com era d’esperar, les xarxes socials s’han omplert de reaccions i converses molt diverses al voltant del comunicat de la catalana. Mentre que molts usuaris feliciten la cantant per haver-se pronunciat i afirmen que “mai havia dubtat d’ella”, d’altres asseguren que l’escrit no compensa tots els mesos de silenci. 

“Adoro Rosalía, però veure gent dient-li reina i adorant-la després de penjar això tan pobre (...) a vegades cal acceptar que els famosos no actuaran com volem”, ha escrit @rebelmains. 

Altres assenyalen que el fet d’exigir a Rosalía que es pronunciï és un exemple més del masclisme que pateixen les dones que són figures públiques: “Per què ha de sortir Rosalía a donar explicacions quan després tens artistes com Bad Bunny, C. Tangana o Quevedo als quals ningú els exigeix parlar? Misogínia en estat pur”, assegura @badgalspliff. 

Rosalía
Foto: Jordi Borràs / ACNRosalía

Un context complex

Aquesta polèmica arriba just en un context en què tant Rosalía com Miguel Adrover estan a punt d’estrenar nous projectes. Pel que respecta a la de Sant Esteve Sesrovires, es rumoreja que aquesta tardor pot treure el seu quart àlbum d’estudi, que, segons els rumors, podria estar molt relacionat amb la religió. 

miguel adrover
Foto: 'The designer is dead' (2025)

Pel que fa a Miguel Adrover, el dissenyador està a punt d’estrenar el documental The designer is dead, a l’Atlàntida Mallorca Film Fest, l’1 d’agost. El llargmetratge –produït per Little Spain (la productora de C. Tangana) i dirigit per Gonzalo Hergueta– s’endinsa en la trajectòria d’Adrover a través d’un relat íntim, polític i “profundament humà d’una figura oblidada per la indústria, però vigent per la seva visió radical”, assegura Filmin.

Per aquest context, molts usuaris han acusat el dissenyador d’“oportunista” i de fer servir el nom de Rosalía per guanyar popularitat abans de l’estrena del seu documental, i asseguren que ha estat “una mala tàctica de màrqueting” per part d’Adrover.

NO T'HO PERDIS: Coses per fer a Barcelona a l'agost

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Últimes notícies
    Publicitat